Echo van de buik gemaakt bij Diki/pancreatitis
Re: Echo van de buik gemaakt bij Diki
En volgende week telefonisch contact met de holistische dierenarts, chiropractor, of zij nog iets extra,s kan doen. Als ik ga koken voor diki, dan kan zij maaltijden samenstellen en dat soort dingen. Ook kan zij wellicht iets van kruiden ter ondersteuning geven.
Als ze de voeding eet zal ik haar die zonder toevoegingen blijven geven, dat is dan het beste. Ik hoop dat ze het red zonder medicijnen, het is zeker goed om een voorraadje voor noodgevallen in huis te hebben.Ientje schreef: ↑14 jun 2023, 21:35Ik ga er naar kijken Marga, dank je wel.
De bloeduitslagen waren er vanmiddag. Alles zag er goed uit. Ook de pancreas enzymen.
Opvlammingen zijn niet te voorkomen. Heeft ze klachten dan direct naar de da.
Met het vetarme dieet, voorlopig voor drie maanden heel streng en daarna voorzichtig een koekje toevoegen,, hoopt ze de opvlammingen tot een minimum terug te brengen.
Doordat de dikke darm ook geirriteerd is, is de vetarme voeding die drie maanden ook gehydrolyseerde voeding. Vond ik niet fijn, maar tot nu toe eet ze het en gaat het goed,
In het bloed is dus de ontsteking niet te zien. Dat was al verteld dat dat kon. Maar de echo was voldoende bewijs, samen met de klachten.
Nu moet de tramadol terug naar 2 x per dag, en over een paar dagen, de cerenia, tegen misselijkheid, halveren. Het doel is zonder medicatie. Ik wil wel gaan vragen om een voorraadje voor een paar dagen in huis te mogen hebben.
@ Ientje
Fijn dat je kan minderen met de medicijnen , hoop dat dat goed gaat
Gelukkig eet ze het voer wel , benieuwd wat je evt voor Diki kan gaan koken

Fijn dat je kan minderen met de medicijnen , hoop dat dat goed gaat
Gelukkig eet ze het voer wel , benieuwd wat je evt voor Diki kan gaan koken

Minderen van de pijnstilling is gisteren weer teruggedraaid, weer buikpijn en niet eten. Na een uurtje ging ze eten. Moedeloos word ik hier van.
Zo even bellen met de da.
Zo even bellen met de da.
Wat vervelend voor Diki en jou
Al contact gehad met dierenarts?
Knuff voor Diki
Al contact gehad met dierenarts?
Knuff voor Diki

Ja, dat is echt vervelend.
Hopelijk weet de dierenarts raad.
Hopelijk weet de dierenarts raad.
Ik hoop dat de dierenarts je heeft kunnen helpen, erg vervelend dat het nu alweer niet goed gaat.
Ik zit op een telefoontje te wachten. Met meer tramadol is ze weer oke. Het heeft tijd nodig ik weet het. Via de holistische dierenarts heb ik een supplement gekregen om de darmen te ondersteunen, geen pro of pre biotica. En ze gaat een kruiden iets maken afgestemd op diki.
Wel uitkijken met tramadol, het kan voor een behoorlijke verstopping zorgen. Dit is bij mensen zo, ik vermoed dat het bij dieren niet anders is.Ientje schreef: ↑20 jun 2023, 15:08Ik zit op een telefoontje te wachten. Met meer tramadol is ze weer oke. Het heeft tijd nodig ik weet het. Via de holistische dierenarts heb ik een supplement gekregen om de darmen te ondersteunen, geen pro of pre biotica. En ze gaat een kruiden iets maken afgestemd op diki.
Gisteren inderdaad maar 1 x gepoept. Maar minderen, dan heeft ze pijn. Ze moet hier doorheen. Vanmorgen dus pas werd ik gebeld. Omdat ze slecht eet, en pijn heeft doorgaan tot na het weekend met de volle dosering, maandag weer bellen.
Ze heeft nu net een normale portie gegeten. Heb er water overheen gedaan.
Het blijft aanmodderen, wel fijn dat ze gegeten heeft.
Geef je een geperste brok?Ientje schreef: ↑21 jun 2023, 12:50Gisteren inderdaad maar 1 x gepoept. Maar minderen, dan heeft ze pijn. Ze moet hier doorheen. Vanmorgen dus pas werd ik gebeld. Omdat ze slecht eet, en pijn heeft doorgaan tot na het weekend met de volle dosering, maandag weer bellen.

Nee die andere. Ik maak hrt nu nat, maar ze eet maar zo matig, nu heb ik,een kledderzacht brokje, met pilletje maar in haar bek gestopt. Word er wel een beetje moedeloos van.
Tegen de middag knapt ze op en in de avond is ze weer de oude, maar de ochtenden zijn echt heel naar. En de pillen mogen niet op een lege maag.
Tegen de middag knapt ze op en in de avond is ze weer de oude, maar de ochtenden zijn echt heel naar. En de pillen mogen niet op een lege maag.
Ientje schreef: ↑23 jun 2023, 07:27Nee die andere. Ik maak hrt nu nat, maar ze eet maar zo matig, nu heb ik,een kledderzacht brokje, met pilletje maar in haar bek gestopt. Word er wel een beetje moedeloos van.
Denk niet dat pillen en brokken zal blijven werken bij dit probleem. Maar misschien en dat hoop ik heb ik ongelijk.

Alle andere voedingen incl ckv is vetter. Ik,wil best koken, maar dan heb ik richtlijnen nodig. Wat wel, wat niet, groenten eet ze zo wie zo niet, aardappelen kan ze niet tegen. En alleen kalkoenvlees koken is ook niet voldiende.
Medicatie is symptoombestrijding, haar eigen afweer systeem moet dit oplossen.
Ik,heb gekeken naar butternut,,maar ook dan omgerekend in droge stof 18% vet. Ik zag blik van vet concept, 2 % , in droge stofm8s dat 7% ,dat is wat het moet zijn, helaas zoete aardappel.
Medicatie is symptoombestrijding, haar eigen afweer systeem moet dit oplossen.
Ik,heb gekeken naar butternut,,maar ook dan omgerekend in droge stof 18% vet. Ik zag blik van vet concept, 2 % , in droge stofm8s dat 7% ,dat is wat het moet zijn, helaas zoete aardappel.
Tijdens zo`n medicatie ronde gaf ik geen brokken. Daar zit van alles in wat ze moet kunnen verteren. (Vandaar als je toch brok geeft, dan een geperste brok die valt snel uiteen in de maag, heeft Diki minder moeite met verteren) maar makkelijk is dat niet er zijn zoveel soorten
Twee weken gaf ik dan alleen bijv. konijn uit blik. (Hermanns) kwam ze een beetje tot rust.1 soort bij voorkeur geen eend of lam, dat is te vet. En ze bleef gewoon op de been hoor van enkelvoudig voer een paar weekjes kwam niets tekort.
Moeilijk hè?
Twee weken gaf ik dan alleen bijv. konijn uit blik. (Hermanns) kwam ze een beetje tot rust.1 soort bij voorkeur geen eend of lam, dat is te vet. En ze bleef gewoon op de been hoor van enkelvoudig voer een paar weekjes kwam niets tekort.
Moeilijk hè?

Toch de vet concept gekocht en zowaar nu eet ze weer. Heel fijn. Pijnstilling wordt afgebouwd. Is tramadol mag niet in 1 x gestopt worden. Inmiddels is het gehalveerd. Maandag weer contact over verdere afbouw. Hoe en waarom en waardoor, alles bij elkaar. Diki gaat toch beter. Ze speelt weer, we lopen weer drie kwartier, enzv.
Ik ga naar blikjes van hermanns kijken. Maar hoeveel vet zit daarin, voor goede hoeveelheden moet je het omrekenen naar droge stof . Blik met 2 procent heb ik alleen gevonden bij rc hills en nu dus de vet concept. Hills en rc is kip,
Geperste brok heb ik niet gevonden met laag un vet, max 8 % jij wel JoAnne?
Ik ga naar blikjes van hermanns kijken. Maar hoeveel vet zit daarin, voor goede hoeveelheden moet je het omrekenen naar droge stof . Blik met 2 procent heb ik alleen gevonden bij rc hills en nu dus de vet concept. Hills en rc is kip,
Geperste brok heb ik niet gevonden met laag un vet, max 8 % jij wel JoAnne?
Herrmans konijn. Onmgerekend 27% vet in de droge stof. Is te veel.