Teken etc
Re: Teken etc
Ik gebruik al jaren Stop animal bodyguard druppels en sinds vorig jaar ook een em kralenband er bij.
De druppels doe ik verspreid over het lijfje. Dus ik begin met een druppel midden op het hoofd en ga dan de rug (de scheiding van het haar) over en druppel elke paar cm een druppel. Dan puntje van de staart en naast hun poepert aan beide kanten. Dan begin ik aan de zijkant, dus eerst de poot en voetje, dan de zijkant van het lijf en dan doe ik de haren elke paar cm uit elkaar en daar een druppel. Dan in de zijkant van de nek en de voorpoot. Dan de borst en andere zijkant net zoals ik net zei en dan de onderkant, druppel op de borst, buik, liezen en oksels. Ik gebruik hiermee voldoende maar kom eigenlijk nooit aan de 2 ml per hondje hahaha.
Werkt echt super en ben er nog steeds heel blij mee. Al jaren (ff afkloppen) geen vlo meer gezien en ook veel minder teken en sinds de kralenband bijna geen teken meer en wij wonen in extreem tekengebied.
De druppels doe ik verspreid over het lijfje. Dus ik begin met een druppel midden op het hoofd en ga dan de rug (de scheiding van het haar) over en druppel elke paar cm een druppel. Dan puntje van de staart en naast hun poepert aan beide kanten. Dan begin ik aan de zijkant, dus eerst de poot en voetje, dan de zijkant van het lijf en dan doe ik de haren elke paar cm uit elkaar en daar een druppel. Dan in de zijkant van de nek en de voorpoot. Dan de borst en andere zijkant net zoals ik net zei en dan de onderkant, druppel op de borst, buik, liezen en oksels. Ik gebruik hiermee voldoende maar kom eigenlijk nooit aan de 2 ml per hondje hahaha.
Werkt echt super en ben er nog steeds heel blij mee. Al jaren (ff afkloppen) geen vlo meer gezien en ook veel minder teken en sinds de kralenband bijna geen teken meer en wij wonen in extreem tekengebied.
Dank je, Jolanda,
Ik wil ze ook gaan bestellen. Wat mij nog tegen houdt is de tea tree. Is niet goed voor een kat, maar het wordt ook bij katten gebruikt, vind ik raar.
Hoe jij het beschrijft , het toedienen, heel duidelijk.
Is het makkelijk af te meten die 2 ml?
Hoe erg stinkt het en hoe vaak moet je het gebruiken?
Ik wil ze ook gaan bestellen. Wat mij nog tegen houdt is de tea tree. Is niet goed voor een kat, maar het wordt ook bij katten gebruikt, vind ik raar.
Hoe jij het beschrijft , het toedienen, heel duidelijk.
Is het makkelijk af te meten die 2 ml?
Hoe erg stinkt het en hoe vaak moet je het gebruiken?
Er zit een tuitje bij wat je op het flesje doet en daar druk je dan zachtjes op en zo kun je echt druppeltjes doseren. Echt heel makkelijk.
De ml (2 ml per 10 kg) staan op de zijkant van het flesje dus je kunt duidelijk zien hoeveel je hebt gebruikt.
Ik vind het persoonlijk niet stinken. Je ruikt het wel, maar niet echt heel sterk.
Je moet het elke 15 dagen gebruiken. Je mag gewoon aaien, dus ook veilig voor kinderen enzo.
De tea tree die er in zit is sterk verdund, zag op facebook een aantal mensen die het al jaren voor hun katten gebruiken.
Jammer dat we niet bij elkaar in de buurt wonen, anders had je hier even kunnen komen ruiken en wat kunnen meenemen om te proberen.
De ml (2 ml per 10 kg) staan op de zijkant van het flesje dus je kunt duidelijk zien hoeveel je hebt gebruikt.
Ik vind het persoonlijk niet stinken. Je ruikt het wel, maar niet echt heel sterk.
Je moet het elke 15 dagen gebruiken. Je mag gewoon aaien, dus ook veilig voor kinderen enzo.
De tea tree die er in zit is sterk verdund, zag op facebook een aantal mensen die het al jaren voor hun katten gebruiken.
Jammer dat we niet bij elkaar in de buurt wonen, anders had je hier even kunnen komen ruiken en wat kunnen meenemen om te proberen.
Ja, jammer, maar ga het nu bestellen.
Dat luchtje, soms stinken die druppels zo erg dat het hele huis er naar ruikt. Mag niet te scherp, mijn ma is long en hartpatient. Ik weet dat het geen kwaad kan, maar ik ben voorzichtig. Gisteravond weer een mini teekje, liep nog los over haar heus heen.
Dat luchtje, soms stinken die druppels zo erg dat het hele huis er naar ruikt. Mag niet te scherp, mijn ma is long en hartpatient. Ik weet dat het geen kwaad kan, maar ik ben voorzichtig. Gisteravond weer een mini teekje, liep nog los over haar heus heen.
Nee zo sterk dat het hele huis er naar stinkt zijn ze zeker niet. Je ruikt het wel, maar het is geen vieze chemische geur.
Daarbij gebruik ik nog geen 2 ml per smurf dus misschien dat dat ook nog verschil maakt. Kijk als je een grote hond hebt en het halve flesje gaat er op...
Daarbij gebruik ik nog geen 2 ml per smurf dus misschien dat dat ook nog verschil maakt. Kijk als je een grote hond hebt en het halve flesje gaat er op...
Heb ik dat spul besteld, met de ongevingsspray. Precies 3 euro te weinig voor gratis verzending. Dus klein zakje kattenvoer erbij. Krijg ik bericht dat kattenvoer niet op voorraad is, wordt pas volgende week verzonden denk ik. Grrrrr.
Afgelopen week weer dagelijks gedrupt met cdvet. Mijn bestelling is dus nog niet binnen, wel al verzonden, had er vrijdag kunnen zijn grrrrr.
Maar nog maar 1 teektje gevojden. Dit heb ik er niet uitgekregen maar wel kapot gemaakt, verdroogt nu en valt er dan verder uit.
Maar nog maar 1 teektje gevojden. Dit heb ik er niet uitgekregen maar wel kapot gemaakt, verdroogt nu en valt er dan verder uit.
Is je pakje er al?Ientje schreef: ↑10 mei 2020, 07:49Afgelopen week weer dagelijks gedrupt met cdvet. Mijn bestelling is dus nog niet binnen, wel al verzonden, had er vrijdag kunnen zijn grrrrr.
Was het zo`n kleintje die teek, als het een nymph is moet je oppassen met kapot maken(sowieso), soms gaat het niet anders weet ik, welke tekentang heb je?

Gisteren gekomen.
Maar sinds ik de cdvet weer dagelijks druppel en op de ooraanzet ipv de nek geen teek meer gezien gelukkig.
Denk het wel een nimphje. Zo,n klein bruinrood geval. Waarom uitkijken daarmee.?
Is een nymphe een jong baby teekje of een andere soort? Ik dacht altijd een babyteek, maar iemand vertelde mij dat het een ander soort teek was dan die volgeslobberde griezels.
Ik heb geen tekentang of wat dan ook. Haal ze er af met mijn vingers, goed vastpakken en een kort rukje, dan hoor je tik, en er uit.
Heb wel tekentanngen en koevoetjes en schepjes geprobeerd maar kon er niet mee over weg.
.
Maar sinds ik de cdvet weer dagelijks druppel en op de ooraanzet ipv de nek geen teek meer gezien gelukkig.
Denk het wel een nimphje. Zo,n klein bruinrood geval. Waarom uitkijken daarmee.?
Is een nymphe een jong baby teekje of een andere soort? Ik dacht altijd een babyteek, maar iemand vertelde mij dat het een ander soort teek was dan die volgeslobberde griezels.
Ik heb geen tekentang of wat dan ook. Haal ze er af met mijn vingers, goed vastpakken en een kort rukje, dan hoor je tik, en er uit.
Heb wel tekentanngen en koevoetjes en schepjes geprobeerd maar kon er niet mee over weg.
.
wij hebben wel zo´n oranje tekentangetje
1x gebruikt bij de sjoetjes
hoop dat het daar bij blijft
dacht dat als je anti middel gebruikt de teken zich niet hechten en volzuigen maar er af vallen
gohhh zal het nooit vergeten
we waren vele jaren terug met een stel cavaliers met vakantie in een huisje bij bos en hei
komen terug van een wandeling, nog geen 10 min. later is de vloer bezaaid met kleine zwarte diertjes/teekjes
de honden naar buiten gedaan, gezogen en de stofzak in een plastic zak in de container gegooid en daarna gedweild
de honden buiten gekamd en geborsteld, hadden gelukkig niets op zich
dacht dat als je anti middel gebruikt de teken zich niet hechten en volzuigen maar er af vallen
we waren vele jaren terug met een stel cavaliers met vakantie in een huisje bij bos en hei
komen terug van een wandeling, nog geen 10 min. later is de vloer bezaaid met kleine zwarte diertjes/teekjes
de honden naar buiten gedaan, gezogen en de stofzak in een plastic zak in de container gegooid en daarna gedweild

Ja dat klinkt als een nymphe. Dat zijn hele nare kleine(jonkies) teekjes. Zitten heel vast. Je krijgt ze haast niet los. Iedere teek raakt als het ware in shock waarbij hij uit angst zijn speeksel nog achterlaat als hij maar gedeeltelijk word verwijderd, dat speeksel kan nare verschijnselen gaan geven bij je hond. Die koevoetjes vind ik ook niet handig hoor.Ientje schreef: ↑12 mei 2020, 10:14Gisteren gekomen.

Ik heb die linkse....

Dat anti-middel bereikt vaak niet de neus, bij de plooien daar en boven de ogen waar ze nog weleens bij Karel zitten. En daar slaan ze toe want Karel duikt met zijn neus altijd onder van die hoge graspollen :grin: want daar is het natuurlijk het meest leuk.Corrie schreef: ↑12 mei 2020, 14:04wij hebben wel zo´n oranje tekentangetje
Jeetje Corrie wij hadden hier in het begin net zoiets. Kwamen terug van de wandeling en de vloer lag even later bezaaid met zwarte dingetjes. Had toen nog nooit van een teek gehoord :lol:

Ik heb de flesjes nu al even binnen, maar ik heb geen teek meer gezien, de afgelopen 2 weken, sinds ik de cdvet weer gebruik. Iedere dag controleer ik, maar voel niets meer.
Week later.... gisteren 2 teken en vandaag 1 teek. Hele dikke bult onder haar oogje. Teek er uitgehaald, ze wrijft maar met haar voorpoot, tot bloedens toe. Ze ligt nu naast mij. Houd haar voorpootje vast.
Beetje calendula op de bult gedaan.
Vanmorgen dus voor het eerst ingesmeerd met de bodyguard druppels. Inderdaad geen vieze doordringende lucht. Diki mag 4 ml. Maar met 2,5 ml het hele lijfje behandeld. Ik heb de hoeveelheid op een schoteltje gedaan en met mij vingers gedoopt en iedere keer aangebracht op velletje.
Als dit niet helpt wordt het toch echt advantix.
Vanmorgen dus voor het eerst ingesmeerd met de bodyguard druppels. Inderdaad geen vieze doordringende lucht. Diki mag 4 ml. Maar met 2,5 ml het hele lijfje behandeld. Ik heb de hoeveelheid op een schoteltje gedaan en met mij vingers gedoopt en iedere keer aangebracht op velletje.
Ja dat kan zo vervelend zijn nadat die teek eruit is gehaald. Hier ook van die bultjes bij Kareltje, ook op die plek die dan blijven jeuken. Ik heb zo`n aloë vera plant, dat doe ik erop. Gaan die rot teken net bij die oogjes zitten grrrrr. Ik hoop dat deze druppels gaan werken voor Diki!Ientje schreef: ↑27 mei 2020, 11:06Week later.... gisteren 2 teken en vandaag 1 teek. Hele dikke bult onder haar oogje. Teek er uitgehaald, ze wrijft maar met haar voorpoot, tot bloedens toe. Ze ligt nu naast mij. Houd haar voorpootje vast.

Aloe, goede tip! Ga even kijken bij holland barreth