Moet je wel van je dierenarts een recept krijgen, niet elke arts doet dat. Fijn dat jou dierenarts dat wel doet!Ientje schreef: ↑20 apr 2024, 13:44Dat zou ik ook doen. Als hij de cerenia langer moet krijgen. Ik kreeg vd da een recept. Bij pharrmacy4pets zijn ze 14 euro ongeveer per vier.Marga. schreef: ↑20 apr 2024, 13:23Bedankt voor de reacties.
De medicijnen helpen idd tegen de misselijkheid, maar ik zie aan zijn gedrag dat hij soms last heeft van maagzuur.
Hij slaapt vooral en dit is ook het beste medicijn.
Hopelijk gaat het morgen weer een beetje beter, ik blijf in ieder geval thuis bij hem morgen geen kerk voor mij.
Het gaat weer wat minder met Balou.
Re: Het gaat weer wat minder met Balou.

En gaat het wat beter met hem vandaag?Marga. schreef: ↑20 apr 2024, 13:23Bedankt voor de reacties.
De medicijnen helpen idd tegen de misselijkheid, maar ik zie aan zijn gedrag dat hij soms last heeft van maagzuur.
Hopelijk gaat het morgen weer een beetje beter, ik blijf in ieder geval thuis bij hem morgen geen kerk voor mij.

Mijn dierenarts schrijft wel recepten uit maar hier betaal ik 14 euro voor.Jo-Anne schreef: ↑21 apr 2024, 12:22Moet je wel van je dierenarts een recept krijgen, niet elke arts doet dat. Fijn dat jou dierenarts dat wel doet!Ientje schreef: ↑20 apr 2024, 13:44Dat zou ik ook doen. Als hij de cerenia langer moet krijgen. Ik kreeg vd da een recept. Bij pharrmacy4pets zijn ze 14 euro ongeveer per vier.Marga. schreef: ↑20 apr 2024, 13:23Bedankt voor de reacties.
Als ik dan iedere keer een recept moet hebben ben ik met de bezorgkosten nog duurder uit.
Gelukkig wel. Ik ben gestopt met de medicijnen, hij krijgt alleen nog Iso gel en probiotica.Jo-Anne schreef: ↑21 apr 2024, 12:45En gaat het wat beter met hem vandaag?Marga. schreef: ↑20 apr 2024, 13:23Bedankt voor de reacties.
![]()
![]()
Hopelijk kan hij zo weer een poosje door zonder buikpijn.
Straks moet ik met Nemo naar de dierenarts voor het knippen van zijn nagels en zijn enting, ik heb dan gelijk weer even overleg over Balou.
Gisteren heeft hij gespuugd en hij heeft buikpijn al is het niet zo erg als de vorige keer dat nu een kleine twee weken geleden is.
Ik heb hem gisteren Cerenia gegeven en vandaag lijkt het beter te gaan al wil hij nu niet eten maar hij wil wel vaker s' morgens vroeg niet eten, hij ligt nu lekker te slapen.
Het is zo een moeilijk dilemma, als hij pijn heeft denk ik, ik laat hem gaan maar als de pijn weer onder controle is doet hij het eigenlijk best nog goed, wanneer is het dan tijd?
Ik ben benieuwd wat de dierenarts er over te zeggen heeft.
Gisteren heeft hij gespuugd en hij heeft buikpijn al is het niet zo erg als de vorige keer dat nu een kleine twee weken geleden is.
Ik heb hem gisteren Cerenia gegeven en vandaag lijkt het beter te gaan al wil hij nu niet eten maar hij wil wel vaker s' morgens vroeg niet eten, hij ligt nu lekker te slapen.
Het is zo een moeilijk dilemma, als hij pijn heeft denk ik, ik laat hem gaan maar als de pijn weer onder controle is doet hij het eigenlijk best nog goed, wanneer is het dan tijd?
Ik ben benieuwd wat de dierenarts er over te zeggen heeft.
Goed om te overleggen. Ook om je twijfels met de da te delen. Je krijgt vast een goed advies. Balou kan niet ook chronische pancreasproblemen hebben? Wat jij vertelt lijkt erg op wat Diki ook heeft..... maar de een is de ander niet dat besef ik best.
Cerenia haalt het misselijke gevoel weg. Een uurtje later gaat diki dan weer eten.
Cerenia haalt het misselijke gevoel weg. Een uurtje later gaat diki dan weer eten.
Goed overleggen met de dierenarts ben benieuwd wat die er van zeg

Balou heeft een maagwandbeschermer (omeprazol) voorgeschreven gekregen om te kijken of dit iets doet en verder moet hij doorgaan met de andere medicijnen.
De da denkt dat het probleem in de maag ligt omdat hij wel spuugt maar bijna nooit diarree heeft, zal hij diarree hebben dan denk je eerder aan de darmen.
Afwachten hoe het gaat met de Omeprazol maar het kan wel een week of twee, drie duren voor er verbetering is.
Nemo zijn nagels zijn weer geknipt en hij heeft zijn enting gehad, nu over twee weken de booster.
Ik liet Nemo de laatste jaren niet meer enten maar nu dit bij het zorgplan in zit heb ik besloten om dit maar wel weer te laten doen, vandaar dat hij de booster moet die ik wel zelf moet betalen.
Helaas bleek Nemo zijn gebit aan één kant zo slecht dat hij een gebitsreiniging nodig heeft, er zitten meerdere ontstekingen en ook een blaar wat volgens de da helemaal slecht is.
Hij krijgt in juni een gebitsreiniging en de da kon nu al zeggen dat er zeker drie kiezen en tanden uit moeten waaronder een hoektand.
De da denkt dat het probleem in de maag ligt omdat hij wel spuugt maar bijna nooit diarree heeft, zal hij diarree hebben dan denk je eerder aan de darmen.
Afwachten hoe het gaat met de Omeprazol maar het kan wel een week of twee, drie duren voor er verbetering is.
Nemo zijn nagels zijn weer geknipt en hij heeft zijn enting gehad, nu over twee weken de booster.
Ik liet Nemo de laatste jaren niet meer enten maar nu dit bij het zorgplan in zit heb ik besloten om dit maar wel weer te laten doen, vandaar dat hij de booster moet die ik wel zelf moet betalen.
Helaas bleek Nemo zijn gebit aan één kant zo slecht dat hij een gebitsreiniging nodig heeft, er zitten meerdere ontstekingen en ook een blaar wat volgens de da helemaal slecht is.
Hij krijgt in juni een gebitsreiniging en de da kon nu al zeggen dat er zeker drie kiezen en tanden uit moeten waaronder een hoektand.
Afwachten of de medicatie aanslaat bij Balou. Ik duim voor jullie.
Hopelijk heeft Nemo nog niet veel last van zijn gebit. Is het een idee om wat kamillethee over zijn eten te doen? Is ontstekingsremmend. Eigenlijk denk ik dat hij zijn neus ervoor ophaalt, maar het valt te proberen.
Hopelijk heeft Nemo nog niet veel last van zijn gebit. Is het een idee om wat kamillethee over zijn eten te doen? Is ontstekingsremmend. Eigenlijk denk ik dat hij zijn neus ervoor ophaalt, maar het valt te proberen.
Hoop dat de omeprazol helpt bij Balou, mensen krijgen ook een maagbeschermer als ze medicijnen moeten slikken, Henk heeft dit ook
Dat is altijd wel een dingetje het gebit bij de viervoeters , ze kunnen trouwens best nog wel goed eten met minder kiezen en tanden
Dat is altijd wel een dingetje het gebit bij de viervoeters , ze kunnen trouwens best nog wel goed eten met minder kiezen en tanden

Ja helemaal mee eens, ze redden het ook nog best met wat minder kiezen en tanden!

Ik merk weinig aan Nemo al wil hij de laatste tijd zijn zacht vlees niet hebben maar ik vermoed dat hij hierop is uitgekeken, zijn harde brokjes eet hij gewoon.Lise schreef: ↑03 mei 2024, 09:29Afwachten of de medicatie aanslaat bij Balou. Ik duim voor jullie.
Kamillethee over zijn eten gaat hem niet worden, Nemo is een moeilijke eter en wat hij niet kent eet hij niet.
Ik gebruik zelf ook Omeprazol maar een veel hogere dosis als Balou moet hebben, ik heb er baad bij dus hoop dat het bij Balou ook wat doet.
De dieren kosten mij een kapitaal alleen al aan gebitsbehandelingen, Balou heeft er 1 gehad Lotus 2 en nu Nemo en het is geen goedkope ingreep.
Bij kleine honden is het een bekent veel voorkomend probleem en bij Nemo zal het er wel mee te maken hebben dat hij een binnen kat is, hij vangt geen muizen en vogels en knaagt dus ook niet op botjes.
Na weer een paar slechtere dagen gaat het nu weer prima met Balou.
Ik dacht dinsdag dat ik hem deze week zou moeten laten gaan maar hij is er weer door gekomen.
Hij had buikpijn, spuugde en deed ook zijn behoeften in huis maar gelukkig werkte de medicijnen en gaat het inmiddels weer goed.
Nu op naar zijn twaalfde verjaardag volgende week zaterdag.
Ik weet natuurlijk dat dit zo niet door kan gaan maar voor nu mag hij nog genieten.
Ik dacht dinsdag dat ik hem deze week zou moeten laten gaan maar hij is er weer door gekomen.
Hij had buikpijn, spuugde en deed ook zijn behoeften in huis maar gelukkig werkte de medicijnen en gaat het inmiddels weer goed.
Nu op naar zijn twaalfde verjaardag volgende week zaterdag.
Ik weet natuurlijk dat dit zo niet door kan gaan maar voor nu mag hij nog genieten.
Hoe oud is Balou?
Fijn Marga.
Het gaat weer slechter met Balou.
Zaterdag zou hij twaalf jaar worden maar we hebben vanmorgen zijn verjaardag gevierd.
Iedere keer die buikpijn aanvallen en niets dat echt helpt, wie doe ik er een plezier mee.
Ik hoop op goede momenten maar wie zegt dat het niet zo blijft als het nu is, met op en af pijn.
Hij heeft een leven vol aandacht en liefde gehad, het is nu tijd om hem zonder pijn verder te laten gaan.
Straks om half twee word hij ingeslapen.
Wat zal ik hem gaan missen.
Zaterdag zou hij twaalf jaar worden maar we hebben vanmorgen zijn verjaardag gevierd.
Iedere keer die buikpijn aanvallen en niets dat echt helpt, wie doe ik er een plezier mee.
Ik hoop op goede momenten maar wie zegt dat het niet zo blijft als het nu is, met op en af pijn.
Hij heeft een leven vol aandacht en liefde gehad, het is nu tijd om hem zonder pijn verder te laten gaan.
Straks om half twee word hij ingeslapen.
Wat zal ik hem gaan missen.