Er is al uitgebreid urine onderzoek gedaan waar buiten het bloed niets uit komt, ik wil nog met de dierenarts overleggen of een bloedonderzoek niet zinvol is, dit is een jaar geleden gedaan en toen was het bloed goed.Jo-Anne schreef: ↑04 mar 2022, 17:29Marga wat een zorgen om Lotus ik weet zo goed hoe dat is dat je je helemaal moedeloos voelt op een gegeven momentMarga. schreef: ↑01 mar 2022, 10:32Bedankt voor de reacties.
Lotus is nu drie dagen zonder Metacam en alweer een dag of tien zonder de Gabapentine, ik denk dat de Gaba intussen wel uit haar lijf is omdat dit langzaam is afgebouwd en de laatste dosis heel klein was. Over de Metacam weet ik het niet precies maar ik begrijp dat die toch vrij snel uit het lichaam weg is.
Vanmorgen zat er ook bloed in de urine maar ik had wel te lang gewacht met het aflezen van het stripje dus ik test het later op de dag nog een keer. Maar het later aflezen gaf geen verandering aan bij de andere uitslagen dus die van het bloed zal waarschijnlijk ook wel kloppen.
Ik kijk het aan tot vrijdag zit er dan nog steeds bloed in de urine dan neem ik weer contact met de dierenarts op.ga je de waardes laten testen? soms komt bloed in de urine ook van de lever af.
Lotus weer/nog ziek.
Re: Lotus weer/nog ziek.
Ik heb inmiddels contact met de dierenarts gehad. Lotus krijgt nu Amitriptyline tegen de hoofdpijn, ze red het vooral s, avonds niet zonder een goede pijnstiller. Omdat de dierenarts geen idee heeft hoelang het duurt voordat medicijnen helemaal uit het lichaam van een hond zijn verdwenen is er besloten om het bloed in de urine nog een tijdje aan te kijken. Blijft ze er last van houden dan word ze doorgestuurd naar de uroloog om in de blaas te kijken, er was op de echo een verdikking van de blaaswand te zien dit gaan ze dan verder onderzoeken.

Overdag gaat het meestal wel goed met Lotus en kan ze een wandeling wel waarderen.

De hoofdpijn is er vooral s, avonds al is dit gelukkig niet iedere avond het geval.

Overdag gaat het meestal wel goed met Lotus en kan ze een wandeling wel waarderen.

De hoofdpijn is er vooral s, avonds al is dit gelukkig niet iedere avond het geval.
Volgens de bijsluiter heeft het medicijn ongeveer een week nodig voordat het goed werkt. Gisteravond had Lotus hoofdpijn maar de dagen er voor ging het goed. Ik heb de urine nu een paar dagen niet gecontroleerd, dit doe ik maandag weer en dan meerdere keren per dag.
We duimen met je mee hoor!
Bedankt.
Lotus word natuurlijk nooit meer beter dus het is zaak om haar zo pijnvrij mogelijk te houden.
Ik ben wel bezorgd om het bloed in de urine maar ik probeer omdat Lotus er geen klachten van heeft het wat van mij af te zetten. Maar ik denk dat iedereen bezorgd zou zijn als er bloed in de urine van je hond zit zonder duidelijke oorzaak.
Zeker weten, ik zou ook ongerust zijn. Want het klopt niet natuurlijk.
Het is wel jammer dat Lotus heeft moeten stoppen met de Gabapentine en Metacam, dit werkte als combinatie beter als de cbd olie en Amitriptyline waar mee ze iedere avond hoofdpijn heeft. Ik zal haar bijna de Metacam er bij geven inplaats van de cbd olie maar dit kan echt niet omdat we dan nooit weten of het bloed in de urine door de medicijnen komt. Ik weet dat het bij honden een paar weken kan duren voordat de Amitriptyline goed werkt, ze krijgt het nu bijna twee weken dus ik hoop dat het uiteindelijk beter gaat werken.
Wat naar dat ze zo vaak hoofdpijn heeft , als je eenmaal weet waardoor ze bloed heeft in de urine kan je hopelijk de betere pijnstilling weer geven

Is er geen andere pijnstilling? Rimadyl? Of zoiets?
Ik ben met oog op het mooie weer wat meer buiten en minder op het forum vandaar dat ik nu pas reageer.
Het gaat de laatste week gelukkig beter met Lotus, de medicijnen doen eindelijk hun werk. Een voordeel is dat ze er momenteel geen andere pijnstiller bij nodig heeft en ook nog niet op de maximum dosis zit.
Helaas heeft Lotus nog wel regelmatig bloed in haar urine maar niet meer bij iedere controle (ik controleer ook niet iedere dag). Ik heb met de dierenarts afgesproken dat ik urine meeneem als Lotus haar nagels weer moeten worden geknipt, dit zal ongeveer in mei zijn. Mijn schoondochter (paraveterinair) vertelde mij dat bloed ongeveer iedere drie maanden totaal vervangen is, bloed verversing gaat aldoor door dus zal drie maanden na het stoppen met de Gabapentine en Metacam hiervan niets meer in het bloed aanwezig zijn, dit moment wacht ik af en dan zien we wel weer verder. De dierenarts had het er wel over als er dan toch nog bloed in de urine zit de echo eerst te herhalen om te kijken of er iets in de blaas is veranderd.
Ik blijf duimen dat het bloed tegen die tijd verdwenen zal zijn.
Maar de medicatie gaat helpen, dat is toch goed nieuws.
Gisteren nadat Lotus weer meer bloed in haar urine had, kwam ik tot de ontdekking dat er nog één ding is dat ik niet heb geprobeerd. Lotus krijgt dagelijks Trovet anti struvite ter voorkomeng van struviet (blaasgruis), ze heeft dit in het verleden meerde keren gehad en is hier gevoelig voor.
Ik heb contact met een arts verbonden aan de fabrikant van Trovet gehad en zij is er van overtuigd dat het bloed in de urine niet door de anti struvite medicijnen kan komen, er is nog nooit melding van bloed in de urine gedaan.
Dit kan natuurlijk maar toch ben ik (tijdelijk) met deze medicijnen gestopt om te kijken of het iets uitmaakt. Afwachten maar weer.
Ik heb contact met een arts verbonden aan de fabrikant van Trovet gehad en zij is er van overtuigd dat het bloed in de urine niet door de anti struvite medicijnen kan komen, er is nog nooit melding van bloed in de urine gedaan.
Dit kan natuurlijk maar toch ben ik (tijdelijk) met deze medicijnen gestopt om te kijken of het iets uitmaakt. Afwachten maar weer.
ga je de waardes laten testen? soms komt bloed in de urine ook van de lever af.