arme Daan
arme Daan
ondanks dat ze afscheid hebben kunnen nemen is Daan in diepe rouw, constant op zoek ze staart me de hele dag aan met van die vragende ogen
ze wil geen seconde alleen zijn en steeds tegen iemand aanliggen, ze heeft gewoon verdriet en zo ziet ze er ook uit
we nemen haar wat vaker mee uit, maar heb zo met haar te doen hoop dat ze er snel doorheen komt Skye is gewoon Skye die was al nooit verder dan 10cm bij mij vandaan
ze wil geen seconde alleen zijn en steeds tegen iemand aanliggen, ze heeft gewoon verdriet en zo ziet ze er ook uit
we nemen haar wat vaker mee uit, maar heb zo met haar te doen hoop dat ze er snel doorheen komt Skye is gewoon Skye die was al nooit verder dan 10cm bij mij vandaan
Re: arme Daan
Zielig is dat. Hopelijk vind ze toch snel weer haar draai.
Zo verdrietig is dat, ga misschien wat meer er op uit met Daan. Of wat hersenspelletjes, afleiden. Ik opper maar wat.
echt zielig , ze mist gewoon haar huisgenootje :cry:
denk dat ze ook jouw verdriet aanvoelt en daardoor meer bij je in de buurt blijft
denk dat ze ook jouw verdriet aanvoelt en daardoor meer bij je in de buurt blijft

gisteren liepen we op een bekend stukje waar ze lekker los mogen Shanty ging daar ook altijd mee naar toe maar die wilde liever niet lopen
er staat daar een bankje waar ze altijd ging liggen op de terug weg pikte ik haar daar weer op en liepen we naar huis komen we gisteren langs het bankje Skye liep er gewoon langs maar Daan raakte in de war ging onder bankje zitten met geen mogelijkheid in beweging te krijgen ze ging net als Shanty op het bankje liggen wachten toto we terug kwamen
er staat daar een bankje waar ze altijd ging liggen op de terug weg pikte ik haar daar weer op en liepen we naar huis komen we gisteren langs het bankje Skye liep er gewoon langs maar Daan raakte in de war ging onder bankje zitten met geen mogelijkheid in beweging te krijgen ze ging net als Shanty op het bankje liggen wachten toto we terug kwamen
Misschien hoopte Daantje Shanty te zien
Ach duurt eventjes ze zijn ook zo`n tijd bij elkaar geweest. 

dat denk ik ook volgens Roline vertikte ze het gisteren ook al om langs dat bankje te lopen
en ze is ook echt haar zelf niet moet net als bij ons slijten kijk zelf ook nog steeds in haar mand en maak soms eten voor haar klaar, wat Skye dan wel weer lekker vindt bakje meer of minder Skye werkt het wel weg hoor
en ze is ook echt haar zelf niet moet net als bij ons slijten kijk zelf ook nog steeds in haar mand en maak soms eten voor haar klaar, wat Skye dan wel weer lekker vindt bakje meer of minder Skye werkt het wel weg hoor
zo sneu voor Daan ,
ze mist nog steeds haar huisgenootje
echt een trouwe lieverd, hoelang zijn ze samen geweest ?
durf jij ze bij het bankje achter te laten, ga je denk ik er niet ver vandaan
echt een trouwe lieverd, hoelang zijn ze samen geweest ?
durf jij ze bij het bankje achter te laten, ga je denk ik er niet ver vandaan

ja dat durf ik best ze verzetten geen stap en zitten keurig te wachten en heel belangrijk iedereen hier kent ze, kunnen daar geen kant op geen gevaar
heb Shanty weleens aan het begin van het bos laten staan en haar later weer opgepikt, is een beetje moeilijk als je met 3 honden bent en eentje niet wil terwijl er 2 al dolblij in de rondte rennen Shanty en Daantje hebben 8 jaar samen gewoond
heb Shanty weleens aan het begin van het bos laten staan en haar later weer opgepikt, is een beetje moeilijk als je met 3 honden bent en eentje niet wil terwijl er 2 al dolblij in de rondte rennen Shanty en Daantje hebben 8 jaar samen gewoond
-
Lise
Honden kunnen "helaas" ook echt verdriet hebben als er een roedelgenootje wegvalt.
Wat betreft het achterlaten, dat doe ik ook hoor. Pepper is "allergisch" voor regen en gaat dan onder de brug schuilen. Met Max en Twister loop ik dan gewoon door en als we ons rondje hebben gedaan pikken we Pepper onder de brug weer op.
Ook hier kent iedereen mijn trio en hebben ze alle drie een penning met mijn mobiele nummer er op. Met meerdere honden moet je af en toe echt keuzes maken.
Wat betreft het achterlaten, dat doe ik ook hoor. Pepper is "allergisch" voor regen en gaat dan onder de brug schuilen. Met Max en Twister loop ik dan gewoon door en als we ons rondje hebben gedaan pikken we Pepper onder de brug weer op.
Ook hier kent iedereen mijn trio en hebben ze alle drie een penning met mijn mobiele nummer er op. Met meerdere honden moet je af en toe echt keuzes maken.
agnes b schreef: ↑23 okt 2020, 19:22ja dat durf ik best ze verzetten geen stap en zitten keurig te wachten en heel belangrijk iedereen hier kent ze, kunnen daar geen kant op geen gevaar
heb Shanty weleens aan het begin van het bos laten staan en haar later weer opgepikt, is een beetje moeilijk als je met 3 honden bent en eentje niet wil terwijl er 2 al dolblij in de rondte rennen
Dus jullie doen dat "je hond achterlaten", eigenlijk alleen in een vertrouwde omgeving met vertrouwde mensenLise schreef: ↑23 okt 2020, 22:36

ja ik laat ze natuurlijk niet langs de snelweg zitten
vroeger met een kleine dochter die alleen maar riep ik wil niet tijdens het boodschappen doen liep ik ook door zoek het maar uit ik ben daar
doe het liever niet maar met toen 3hondjes moet je soms keuzes maken en als ik denk dat het geen kwaad kan laat ik ze even als ik dichtbij huis loop willen ze ook weleens terug lopen naar huis zitten ze in de voortuin
doe het liever niet maar met toen 3hondjes moet je soms keuzes maken en als ik denk dat het geen kwaad kan laat ik ze even als ik dichtbij huis loop willen ze ook weleens terug lopen naar huis zitten ze in de voortuin
-
Lise
Als ik in een voor de doggies onbekende omgeving loop, blijven ze bij me. In een vertrouwde omgeving hebben ze zoiets van: doei, ik kom toch wel thuis. Tuurlijk, laat ik ze niet vaak achter, maar als het regent en Pepper schuilt, ja dan loop ik echt wel door met de andere twee. BTW als het regent, pas ik natuurlijk ook de lengte van de wandeling aan.
Pepper haat water. Maandag wordt hij getrimd, daar hoort ook een wasbeurt bij, dat vindt Peppie niet leuk, met als gevolg dat de buren aan dierenmishandeling denken als Pepper gebadderd wordt.
Pepper haat water. Maandag wordt hij getrimd, daar hoort ook een wasbeurt bij, dat vindt Peppie niet leuk, met als gevolg dat de buren aan dierenmishandeling denken als Pepper gebadderd wordt.
Dieren rouwen ook een hele tijd.
Ik weet nog dat Fleur echt twee maanden intens gerouwd heeft om Pepper. Ze werd 's nachts gillend wakker en dan moest ik als een idioot naar beneden rennen en werd ze pas rustig als ik bij haar was. Heb toen de bench maar naar boven verhuisd want mevrouw weigerde ergens anders te slapen dan in de bench. Na 2 maanden ging het langzaam beter.
O ik ben echt een veel te grote muts om mijn meiden achter te laten en later weer op te halen.
Ik weet nog dat Fleur echt twee maanden intens gerouwd heeft om Pepper. Ze werd 's nachts gillend wakker en dan moest ik als een idioot naar beneden rennen en werd ze pas rustig als ik bij haar was. Heb toen de bench maar naar boven verhuisd want mevrouw weigerde ergens anders te slapen dan in de bench. Na 2 maanden ging het langzaam beter.
O ik ben echt een veel te grote muts om mijn meiden achter te laten en later weer op te halen.
toen onze pip overleed was Shanty helemaal van de leg en ook overal bang voor zodra ik de sleutels pakte zat ze al bij de auto ze wilde overal mee naar toe ze is altijd bang gebleven voor harde geluiden pip beschermde haar overal tegen volgens mij is het nooit over gegaan
Honden kunnen behoorlijk van slag raken na het overlijden van een hondenmaatje. Ik heb Lotus gekocht omdat Balou erg van slag was na het overlijden van Mowgli en hier in bleef hangen. Pup Lotus bracht afleiding voor Balou en mij, ze heeft Balou zeker geholpen om over het gemis van Mowgli heen te komen.
Ja Snoesje had ook heimwe na het overlijden van Doerak
Toen een pup erbij gekocht Luca
Maar heeft niet veel geholpen voor Snoesje.
Snoesje overleed 2maanden na Doerak was een heftig jaar vorig jaar voor mij.
Ze zijn nog steeds in me hard

Toen een pup erbij gekocht Luca
Maar heeft niet veel geholpen voor Snoesje.
Snoesje overleed 2maanden na Doerak was een heftig jaar vorig jaar voor mij.
Ze zijn nog steeds in me hard