Ten einde raad.....

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Plaats reactie
Jo-Anne
Site Admin

Ten einde raad.....

Bericht door Jo-Anne » 16 sep 2021, 12:17

Zo`n tijd is alles goed gegaan met de voeding van Karel. Maar nu is het echt mis. Zijn huid rood en jeukend.. Hij bijt zich helemaal kapot. En ik ben helemaal ten einde raad. Eerst een andere vlooienband omgedaan,, daar werd hij ziek van. Maar het zijn geen vlooien, het is zijn voer wat zolang goed ging. Dus ander (vers) voer gegeven in de eerste instantie knapte hij op, maar nu weer mis. Nu vandaag krijgt hij weer wat anders. Ons is toen ook verteld dat de allergie terug kon komen als hij wat ouder werd. :cry: Dus vandaag weer zoeken naar een nieuwe kvv zeer fijn gemalen want stukjes bot gaat niet. Zo`n zoektocht is moeilijk want er zijn nogal wat dingen waar ik rekening mee moet houden.

Nou ik ga weer verder zoeken :zwaai
Afbeelding

Lise

Re: Ten einde raad.....

Bericht door Lise » 16 sep 2021, 13:30

Jo-Anne schreef:
16 sep 2021, 12:17
Zo`n tijd is alles goed gegaan met de voeding van Karel. Maar nu is het echt mis. Zijn huid rood en jeukend.. Hij bijt zich helemaal kapot. En ik ben helemaal ten einde raad. Eerst een andere vlooienband omgedaan,, daar werd hij ziek van. Maar het zijn geen vlooien, het is zijn voer wat zolang goed ging. Dus ander (vers) voer gegeven in de eerste instantie knapte hij op, maar nu weer mis. Nu vandaag krijgt hij weer wat anders. Ons is toen ook verteld dat de allergie terug kon komen als hij wat ouder werd. :cry: Dus vandaag weer zoeken naar een nieuwe kvv zeer fijn gemalen want stukjes bot gaat niet. Zo`n zoektocht is moeilijk want er zijn nogal wat dingen waar ik rekening mee moet houden.

Nou ik ga weer verder zoeken :zwaai
Ach, arme Karel. Jeuk is zo vervelend.
Probeer eens om hem te wassen met Betadine shampoo. Bij de Malteser van mijn nichtje heeft dit geholpen.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 16 sep 2021, 14:02

Loraine schreef:
16 sep 2021, 13:55
Mss heb je dit al overwogen hoor, maar is een elimiatiedieet geen optie?
Dat kan nl ook/juist prima met kvv/barf etc en hopelijk kun je dan gaan samenstellen met diersoorten waar hij wel tegen kan.
Volgens mij staat er op barfplaats (forum) wel het een en ander over en daar kun je ook advies krijgen geloof ik.
Ja vind ik heel lief van je dat je dat hier zegt maar Karel heeft dat allemaal al doorlopen. Er zijn een hoop diersoorten waar hij niet tegen kan er blijft dan helaas weinig over maar dat ging altijd goed.
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 16 sep 2021, 14:05

Ohhh wat vervelend Jo-Anne , arme Karel :cry:
Moeilijk om uit te vinden waar hij niet tegen kan
Beterschap voor Karel
Krijgt ie medicijnen tegen de jeuk ?
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 16 sep 2021, 14:24

Wat vervelend. Lastig ook uit te zoeken wat wel en niet goed is. Gizmo krijgt Quacapel of zoiets voor jeuk. Ben niet thuis dus kan niet kijken.

Truus

Bericht door Truus » 16 sep 2021, 15:40

Ach Kareltje zo,n last van jeuk weet wat je mee maakt Jo-Anne vind het zo zielig als ze zo,n jeuk hebben
Hoop dat je iets kan vinden voor de jeuk
Beterschap Kareltje :love
Luca is van de jeuk af
Afbeelding

Noa en Lindi

Bericht door Noa en Lindi » 16 sep 2021, 19:39

Wat vervelend voor Kareltje, ik hoop dat je een oplossing vind, want altijd jeuk hebben is ook niet fijn :loveheart
Wil, Noa :love en Lindi :dogwalk en Lisa :woefwoef

Marga.

Bericht door Marga. » 17 sep 2021, 11:15

Ach arme Karel, jeuk is vreselijk.

Ik ben ongeveer twee jaar geleden toen Lotus ineens helemaal kaal werd op haar buik/borst en rode jeukende liezen kreeg naar de dierenarts gegaan. Ze is toen op hypoallergenic brokjes van RC gezet waar ze helemaal van opknapte tot op de dag van vandaag krijgt ze deze brokjes en heeft ze nergens meer last van. Het heeft wel zijn tijd nodig gehad voor het werkte maar ik heb stug doorgezet.

Afbeelding
Zo was Lotus.

Afbeelding
Na een tijdje begon het haar weer terug te groeien.

Bij Nemo was het nog erger, hij had bloederige wonden rond zijn kop ook door allergie. Ook hij is op hypoallergeenvoer van RC gezet en met het zelfde resultaat als Lotus, het is helemaal goed gekomen. Nemo wil geen andere brokken meer, die weigert hij te eten.

Afbeelding
Bloederige plekken.

Afbeelding
Na een tijd ging het duidelijk weer de goede kant op maar net als bij lotus heeft het wel lang geduurt.

Truus

Bericht door Truus » 17 sep 2021, 13:41

Die hypoallergenic brokjes van RC hebben goed geholpen zeg fijn zeg geen jeuk meer
Jo-Anne hoe ga het met Kareltje met de jeuk al wat minder.
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 17 sep 2021, 20:12

Corrie schreef:
16 sep 2021, 14:05
Ohhh wat vervelend Jo-Anne , arme Karel :cry:
Moeilijk om uit te vinden waar hij niet tegen kan
Beterschap voor Karel
Krijgt ie medicijnen tegen de jeuk ?
Werken niet bij Karel medicijnen tegen de jeuk. Hij krijgt last van de bijwerkingen zo hevig dat dat geen oplossing is jammer genoeg.
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 17 sep 2021, 20:14

Truus schreef:
17 sep 2021, 13:41
Die hypoallergenic brokjes van RC hebben goed geholpen zeg fijn zeg geen jeuk meer
Jo-Anne hoe ga het met Kareltje met de jeuk al wat minder.
Nog niet veel beter Truus, dank je :-?
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 17 sep 2021, 20:27

Blijft. Een speciale Oompie.
Tos jammer dat je ver woont, anders kon je mijn voedingsdeskundige een vragen
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 18 sep 2021, 09:24

Zynaluna schreef:
17 sep 2021, 20:27
Blijft. Een speciale Oompie.
Tos jammer dat je ver woont, anders kon je mijn voedingsdeskundige een vragen
:blommetje
Ja dat is zeker heel jammer :cry: weet me echt geen raad vooral omdat het weer een lange weg wordt. Je ziet dat Karel moe is ervan.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 19 sep 2021, 09:24

Jo Anne,
Ik ga je het verhaal vertellen van mij vastgotaspets 2009 of 2010. Jaar 0f 9 was hij. Diarree diarree diarree , en ik wilde perse niet aan het dieetvoer, hoorde daar zulke slechte dingen over.

Tot ik in de nach,t in de winter, mijn jas over mijn pyama heen, voor de zoveelste keer in een week, , de stoep stond schoon te boenen bij de buren, daarna zout halen want het vroor. Toen realiseerde ik mij, waar ben ik mee bezig.

Die dag ben ik naar de da gegaan en heb gezegd, geef me iets wat helpt,
Ik kreeg alle zakjes royal canin hypo allergenic, is nu de annallergenic mee die ze in huis had. Want ze had geen voorraad er van,, Het was 29 december. 30 december belde ik haar op, ik wil een zoveel kilo zak, ik heb een andere hond, hij krabt niet meer, maar ook niet meer aan de diarree. Echt binnen 24 uur.
Kunst en vliegwerk, hulde aan de dierenarts en haar leverancier,, maar 31 december eind van de middag, had ik nog een zak brokjes in huis.
Gaabo is niet meer aan de diarree geweest, had ik het maar jaren eerder gedaan. Niets anders er naast geven. Later gaf ik hem dagelijks een koekje van yarrah, vegetarisch,

Maar ik moest zo nodig met een holistische dierenarts, elimineren, met vlees en koolhydraatbron, je wilt niet weten wat ik gedaan heb op haar advies in een jaar tijd, . Super goed allemaal, alleen voor Gaabo werkte het niet.

Royal canin, slechte naam bij de honden,liefhebbers, maar weet dat er heel veel honden geholpen zijn met dieetvoer.
Ook het verhaal van de dierenartsen krijgen giga bonussen als ze het verkopen ken ik
. Ja ze verdienen er aan, doet de dierenwinkel ook aan voeding, doet de kvv winkel ook aan voeding, maar die bonussen?

Gehydrolyseerd eiwitten, zo klein dat het lijf er niet meer met allergie op kan reageren. Zoveel onderzoek naar gedaan, maar het werkt. En als de boel tot rust is gekomen kan je weer verder kijken. Je hoeft het niet het verdere leven te voeren.

Ik heb het wel gedaan, Gaabo had een bloedziekte, dus rust in zijn spijsvertering was heel fijn voor hem, hij heeft nog een paar jaar geleefd is bijna 13 geworden tot verbazing van de da, dit door zijn bloedziekte en de medicatie die hij daarvoor kreeg. Gedurende 6 jaren,

En het goede nieuws, er zijn inmiddels zoveel merken voer die dit leveren.
Sanimed, trovet, purina, specific ik noem er een paar, het zijn er meer

Ik wil je niet in een richting duwen, en nee, geen aandelen :gniffel maar ik wilde je wel het verhaal vertellen,

Diki, misschien herinner je het nog, ik vertelde dat ze maar bleef bijten op een pootje. Toch ook voeding?
Geen idee. Maar toen ze een paar weken geleden haar sanimed brokjes noet meer wilde eten en ook nog aan de dunne ging en bleef, ook een zakje meegenomen bij de da. , dit keer purina. Ook geen merk,waar ik kapot van ben.
Maar kijk...... Diarree over een veel vrolijker hondje dan de laatste maanden en eindelijk bijt ze niet meer op haar poot. Voor mij een teken dat ze dus nu op het insecten eiwit begon te reageren. Want de meeste allergieën zijn jawel van dierlijk eiwit,

Plaats reactie