Lindi op dieet!
-
Noa en Lindi
Lindi op dieet!
Al een tijdje niets meer geschreven .Vorige week met Lindi en Lisa naar de dierenarts voor de jaarlijkse controle .Met Lisa is alles prima en weer geënt. En Lindi weer voor haar hartje laten controleren , is stabiel gebleven gelukkig, maar ze is best wel zwaar geworden ze woog 10 kilo! Ze loopt natuurlijk niet zo veel meer en erg langzaam, zeker met die warmte, en ze slaapt ook heel veel en diep.. Ik schrok daar wel van , dit is natuurlijk niet goed voor het hart, dus nu op streng dieet, heb nu brokjes mee gekregen met minder calorieën en donderdag weer even wegen.Ik ben benieuwd of het lukt, geen tussendoortjes meer alleen de brokjes, , ze vind ze gelukkig ook nog lekker !,
Wil, Noa
en Lindi
en Lisa 
Re: Lindi op dieet!
Oei. Dat is wat zwaar. Schrikken, goed dat je er wat aan gaat doen. Als je iedere ochtend een aantal brokjes van de dag
voorraad afhaalt kan je die als tussendoortje geven.
Toen mijn vorige hond af moest vallen gaf ik hetzelfde voer, maar ik woog dagelijks zijn portie af.
De eerste week gaf ik per dag 10 gram minder, de tweede week dagelijks 20 gram enzv tot hij begon af te vallen. Vanaf dat moment kreeg hij dagelijks dezelfde hoeveelheid. Zo merkte hij amper dat hij minder kreeg, en is hij zonder honger afgevallebn.
voorraad afhaalt kan je die als tussendoortje geven.
Toen mijn vorige hond af moest vallen gaf ik hetzelfde voer, maar ik woog dagelijks zijn portie af.
De eerste week gaf ik per dag 10 gram minder, de tweede week dagelijks 20 gram enzv tot hij begon af te vallen. Vanaf dat moment kreeg hij dagelijks dezelfde hoeveelheid. Zo merkte hij amper dat hij minder kreeg, en is hij zonder honger afgevallebn.
Ik had er ook bij die 10 kilo wogen, daar is nooit wat van gezegd, verschillende lichaamsbouw , maar geen hartproblemen
Fijn dat Lindi de brokjes lekker vind
Ik gaf ze ook wel eens een tijdje 1x per week spercieboontjes
Fijn dat Lindi de brokjes lekker vind
Ik gaf ze ook wel eens een tijdje 1x per week spercieboontjes

Sperziebonen hoor je vaak. Hopelijk gaat het “lijnen” goed.
Ik pas nu een paar weken op de hond van mijn zus die mag ook maar weinig, is te zwaar en heeft heup/loop problemen. Ik heb telkens het gevoel dat ze honger heeft, maar meer mag ze niet.
Ik pas nu een paar weken op de hond van mijn zus die mag ook maar weinig, is te zwaar en heeft heup/loop problemen. Ik heb telkens het gevoel dat ze honger heeft, maar meer mag ze niet.
Sperziebonen ja, maar kijk uit de boontjes uit blik of pot bevatten vaak wel zout. Beetje zout kan natuurlijk heen kwaad, maar we hebben kleine hondjes dus zit je snel aan een maximum. Dieetbrokjes vullen goed en weinig calorieën.
Gezellig Yvonne een logeerhond
Bij heupproblemen is het zeker belangrijk dat ze niet te zwaar zijn
Intussen gelezen dat het een " Toller " is

Rot hoor best zielig als je niet veel kan geven.
Heeft hij niet zo`n speciaal harnas?

Wat voor brokjes heb je gekregen voor Lindi?Noa en Lindi schreef: ↑02 sep 2022, 21:05Al een tijdje niets meer geschreven .Vorige week met Lindi en Lisa naar de dierenarts voor de jaarlijkse controle .Met Lisa is alles prima en weer geënt. En Lindi weer voor haar hartje laten controleren , is stabiel gebleven gelukkig, maar ze is best wel zwaar geworden ze woog 10 kilo! Ze loopt natuurlijk niet zo veel meer en erg langzaam, zeker met die warmte, en ze slaapt ook heel veel en diep.. Ik schrok daar wel van , dit is natuurlijk niet goed voor het hart, dus nu op streng dieet, heb nu brokjes mee gekregen met minder calorieën en donderdag weer even wegen.Ik ben benieuwd of het lukt, geen tussendoortjes meer alleen de brokjes, , ze vind ze gelukkig ook nog lekker !,

-
Noa en Lindi
@ Jo-Anne, Ik heb de brokjes van RC.Satiety weiht management mee gekregen en heb het voedingsadvies gekregen van 110 gr per dag., ik geef ze op dit moment 90 gr.per dag 3 x 30 gr.en tussendoor een brokje van dit voer , Lindi is er tevreden mee en vind het lekker..Het volgende weegmoment is a.s donderdag, ben benieuwd !
Wil, Noa
en Lindi
en Lisa 
-
Noa en Lindi
Ik hoop dat de brokjes helpen het gewicht naar beneden te brengen. Een geluk dat ze ze graag eet.Noa en Lindi schreef: ↑05 sep 2022, 13:28@ Jo-Anne, Ik heb de brokjes van RC.Satiety weiht management mee gekregen en heb het voedingsadvies gekregen van 110 gr per dag., ik geef ze op dit moment 90 gr.per dag 3 x 30 gr.en tussendoor een brokje van dit voer , Lindi is er tevreden mee en vind het lekker..Het volgende weegmoment is a.s donderdag, ben benieuwd !
Lotus heeft deze brokjes ook gehad maar dan voor haar a***lklieren, er zitten veel vezels in wat goed is voor de a***lklieren. Lotus viel er wel van af maar dit was eigenlijk niet de bedoeling. Ze moest uiteindelijk met de brokjes stoppen toen ze allergie klachten kreeg, ze krijgt nu nog steeds hypoallergeen voer.
-
Noa en Lindi
Wat ik nu wel merk is dat Lindi er wel erg veel en vaak van gaat poepen , wel hele mooie vaste ontlasting , iedere uitlaatronde is het raak. 
Wil, Noa
en Lindi
en Lisa 
Meer vulstoffen, vezels en minder voedingsstoffen.Noa en Lindi schreef: ↑06 sep 2022, 10:27Wat ik nu wel merk is dat Lindi er wel erg veel en vaak van gaat poepen , wel hele mooie vaste ontlasting , iedere uitlaatronde is het raak.![]()
-
Noa en Lindi
Vandaag is Lindi weer gewogen , ze is 2 ons afgevallen ,
het begin is er , over 4 weken weer even wegen
Wil, Noa
en Lindi
en Lisa