Het gaat weer wat minder met Balou.
Het gaat weer wat minder met Balou.
Ik heb vannacht een tijdje bij Balou gezeten, hij had weer last van hoestbuien.
Ik heb contact met de dierenarts gehad, de medicijnen worden eerst verhoogd (had ik zelf al gedaan). Gelukkig helpt het ophogen nog steeds maar dit kan natuurlijk niet blijven door gaan.
Het hoesten is vermoeiend voor hem dus wandelen is nu ook een dingetje, ik moet hem vaak naar huis tillen.
Maar voor nu hoest hij al een uur of twee niet meer, hopelijk blijft dit zo.
Hij is wel erg moe maar ik weet zeker dat als nu de bel gaat hij ineens super actief is.
Het is nog niet zo ver maar ik heb het met de dierenarts over hem laten inslapen gehad.
Ik kan een een rustgever voor hem ophalen omdat Balou een super gestrest hondje is, dan is hij in ieder geval voor het moment van inslapen wat rustiger.
De dierenarts komt hem thuis in laten slapen.
Moeilijk, hij heeft al eerder zo'n periode gehad maar hij knapte toen weer op en het ging weer een paar weken erg goed met hem.
Voor nu wachten we het af, hij ligt rustig te slapen.
Ik heb contact met de dierenarts gehad, de medicijnen worden eerst verhoogd (had ik zelf al gedaan). Gelukkig helpt het ophogen nog steeds maar dit kan natuurlijk niet blijven door gaan.
Het hoesten is vermoeiend voor hem dus wandelen is nu ook een dingetje, ik moet hem vaak naar huis tillen.
Hij is wel erg moe maar ik weet zeker dat als nu de bel gaat hij ineens super actief is.
Het is nog niet zo ver maar ik heb het met de dierenarts over hem laten inslapen gehad.
Ik kan een een rustgever voor hem ophalen omdat Balou een super gestrest hondje is, dan is hij in ieder geval voor het moment van inslapen wat rustiger.
Moeilijk, hij heeft al eerder zo'n periode gehad maar hij knapte toen weer op en het ging weer een paar weken erg goed met hem.
Re: Het gaat weer wat minder met Balou.
Ach Marga wat naar voor Balou, hoop dat ie met verhoging medicijn zich wat beter gaat voelen
Je bent in ieder geval voorbereid , blijft moeilijk maar het belangrijkste is wat voor je lieverd het beste is
Je bent in ieder geval voorbereid , blijft moeilijk maar het belangrijkste is wat voor je lieverd het beste is

Is een hondenbuggy een idee? Balou kan er uit om zijn behoefte te doen en daarna terug in de buggy.Marga. schreef: ↑20 jul 2023, 10:56Ik heb vannacht een tijdje bij Balou gezeten, hij had weer last van hoestbuien.
Hoe gaat het nu Marga?
Ik heb een hondenbuggy voor Lotus maar dit is niets voor Balou, die is er veel te gestrest en angstig voor.Lise schreef: ↑20 jul 2023, 13:23Is een hondenbuggy een idee? Balou kan er uit om zijn behoefte te doen en daarna terug in de buggy.Marga. schreef: ↑20 jul 2023, 10:56Ik heb vannacht een tijdje bij Balou gezeten, hij had weer last van hoestbuien.
Maar bedankt voor de tip.
Het gaat gelukkig weer beter met Balou, hij hoest nog wel maar heeft geen hoestbuien meer.
Die buien zijn zo zielig, hij is dan benauwd en ze putten hem ook uit, hij heeft een dag nodig gehad om bij te komen maar nu scharrelt hij weer door het huis.
Gisteren zijn er stukjes kies uit zijn bek gevallen, hij heeft een slecht gebit en zal eigenlijk een gebitsbehandeling nodig hebben maar hij mag niet onder narcose.
Ik ga hem nu Pea Puur tegen eventuele pijn geven, Metacam krijgt hij buikpijn van. Ik weet niet of hij pijn heeft hij eet harde brokjes en drinkt gelukkig ook normaal, maar als er stukjes kies uit je bek vallen lijkt het mij niet ondenkbaar dat hij pijn heeft.
Het is allemaal problematisch, het is wel duidelijk dat hij in zijn laatste levensfase zit.
Het is zo moeilijk als ik hem vanmorgen met een balletje zie spelen om te beslissen wanneer het genoeg is geweest.
Mijn dierenarts zegt dat ik aan de bel moet trekken als hij niet meer eet, benauwd word of als de hoestbuien niet meer met medicijnen onder controle te krijgen zijn.
Mijn schoondochter die laatst hun hond hebben moeten laten inslapen kon die beslissing zelf niet aan, ze wilde dat iemand anders die beslissing haar uit handen nam, mijn zoon heeft toen de knoop door gehakt.
Ik begrijp haar nu zo goed, dit blijft moeilijk maar voor nu hoef ik die beslissing gelukkig nog niet te nemen we wachten het af.
Mijn ervaring is dat een hond zelf aangeeft wanneer het genoeg is. Je ziet het vaak aan de oogjes. Ik lees dat Balou nog achter een balletje aan gaat, dus denk ik dat het nog niet zover is.
Klopt, als het goed gaat wil Balou nog wel eens spelen al is spelen niet echt zijn ding.
Bij Balou is de moeilijkheid dat hij kans loopt om te stikken door het vocht achter zijn longen en dit wil ik natuurlijk voor zijn.
Maar voor nu is het zeker nog niet zo ver.
Wat moeilijk dit Marga, daar ben je ook in je hoofd continue mee bezig, sterkte.
Balou is weer de oude, voor nu gaat het weer goed. Ik blijf hem wel meer medicijnen geven in de hoop dat dit de hoestaanvallen onderdrukt.
Hij hoest wel af en toe maar dit vermoeid hem niet de aanvallen wel.
Hij hoest wel af en toe maar dit vermoeid hem niet de aanvallen wel.
Klopt, ik weet dat het afscheid er aan te komen zit maar voor nu is het nog niet zo ver.
Ik houd vanaf zijn tweede al rekening met dat ik hem dood in zijn bench kan vinden, hij heeft een levensverwachting van rond de twee jaar gekregen van de cardioloog.
Vandaar dat ik hem ben gaan verwennen en de echte opvoeding er bij in schoot, als je leeft met dat iedere dag zijn laatste kan zijn is verwennen het belangrijkste.
Het is een wonder dat hij er nog steeds is met zijn zware hartafwijkingen, het ontbreken van een tussenwand, alle kleppen lekken, de kant waar de tussenwand mist is uitgezet en hij heeft vocht achter zijn longen door de slechte hartfunctie. Dit speelde al toen hij één jaar was en het is met de jaren alleen maar erger geworden.
De cardioloog heeft gezegd dat zijn hart een manier heeft gevonden om ondanks de afwijkingen op zijn eigen manier te functioneren.
Als Balou en Lotus er straks niet meer zijn en ik nog in staat ben om een pup op te voeden dan ga ik voor een ras hondje met stamboom, in de hoop een gezonde hond te hebben die minder zorgen geeft.
Zoals je dit omschrijft Marga, is het een wonder dat Balou nog leeft, hoe is het mogelijk dat dat kan zonder tussenwand. Hoe sterk is een lijf en hoe knap zit alles in elkaar dat zijn hartje een manier gevonden heeft om te kloppen. Heel veel sterkte.
Balou is echt een wondertje, een dierenarts heeft tegen mij gezegd dat het volgens hem ook mijn verdienste is dat hij deze leeftijd heeft. Doordat ik zorg dat hij zo min mogelijk stres heeft door hem bij vreemde honden en andere stressvolle dingen weg te houden en ik hem de rust bied die hij nodig heeft. Omdat ik alleen ben kan ik hem dit ook geven een druk gezin zou niets voor hem zijn geweest dus het moest zo zijn dat hij bij mij terecht kwam. Het zelfde geld voor Lotus met haar sm/cm en de hoofdpijn die ze hierdoor heeft, ook voor haar zal een gezin niet werken drukte en stress veroorzaakt hoofdpijn. Bij mij is ze hier ook niet vrij van maar ze heeft het alleen s, avonds en dit gelukkig niet iedere dag. Sommige mensen vinden een hond niet lekker laten rennen en het contact met andere honden onthouden geen hondwaardig bestaan. Balou en Lotus hebben elkaar en verder probeer ik hun afleiding te bezorgen door spelletjes en spelen maar Balou heeft met zijn elf jaar inmiddels een leeftijd behaald waarop hij vooral graag slaapt.
Tja wat is een hondwaardig bestaan dan?Marga. schreef: ↑25 jul 2023, 08:40Sommige mensen vinden een hond niet lekker laten rennen en het contact met andere honden onthouden geen hondwaardig bestaan. Balou en Lotus hebben elkaar en verder probeer ik hun afleiding te bezorgen door spelletjes en spelen maar Balou heeft met zijn elf jaar inmiddels een leeftijd behaald waarop hij vooral graag slaapt.

Vind ik ook, niet iedere hond heeft ook de zelfde behoeftes. Kleine hondjes zoals Balou en Lotus vinden een wandeling op z'n tijd leuk maar vermaken zich thuis ook prima.Jo-Anne schreef: ↑30 jul 2023, 12:23Tja wat is een hondwaardig bestaan dan?Marga. schreef: ↑25 jul 2023, 08:40Sommige mensen vinden een hond niet lekker laten rennen en het contact met andere honden onthouden geen hondwaardig bestaan. Balou en Lotus hebben elkaar en verder probeer ik hun afleiding te bezorgen door spelletjes en spelen maar Balou heeft met zijn elf jaar inmiddels een leeftijd behaald waarop hij vooral graag slaapt.![]()
ik vind dat je gelijk hebt, het is goed zo.
Hondwaardig. Een hondenleven zonder mishandeling, pijn, en met een zorgzame baas is al hondwaardig. En voor de een zal het uren wandelen zijn met die baas en voor de ander heerlijk relaxen met die baas?
Diki loopt heerlujk mee buiten, maar kan zich ook prima binnen vermaken. En ik denk de laatste tijd wel, ik moet weer meer met haar doen, maar vanmorgen heeft ze voor het eerst mijn slippers gebracht, het was echt slipper waar ga je met Diki naar toe.
Diki loopt heerlujk mee buiten, maar kan zich ook prima binnen vermaken. En ik denk de laatste tijd wel, ik moet weer meer met haar doen, maar vanmorgen heeft ze voor het eerst mijn slippers gebracht, het was echt slipper waar ga je met Diki naar toe.
Ze moet er even weer in komen. Balou heeft de basis commando's wel geleerd maar ik heb er nooit iets mee gedaan maar hij kent ze nog steeds, ik denk dat dit voor Diki niet anders is.Ientje schreef: ↑02 aug 2023, 08:28Hondwaardig. Een hondenleven zonder mishandeling, pijn, en met een zorgzame baas is al hondwaardig. En voor de een zal het uren wandelen zijn met die baas en voor de ander heerlijk relaxen met die baas?
Hoe gaat het nu met Balou?
Wat fijn om te horen Marga. Genieten nog, van en voor hem