Ik durf het haast niet te zeggen. Maar diki oogt beter te zijn dan het was, de cerenia is bijna afgebouwd, fan een hele naar drie kwart naar een halve, nu al een hele week. Ik zie nog geen misselijkheid. Ze eet lekker van de rc met herrmanns gemengd, iedere keer een beetje meer herrmanns. Maar madam is verwend, de blote brokjes hoeft ze nu niet meer, alleen in de avond want het is dat of niets, kiest ze eieren voor haar geld, ik ben hard ik weet het. Ontlasting is perfect.
Ze krijgt drie supplementen op advies vd holistische da. L glutamine, maria distel en taurine. . Sinds de taurine zie ik haar vooruit gaan. Laat het zo doorgaan.
Holistische dierenarts/supplementen voor Diki/pancreatitis
Re: Echo van de buik gemaakt bij Diki/pancreatitis
Oh dat snap ik dat je dat haast niet durft te zeggen, wat goed!
Zo fijn dat de Cerenia haast afgebouwd is
de supplementen snap ik goed o.a. mariadistel natuurlijk voor de lever...

Zo fijn dat de Cerenia haast afgebouwd is
de supplementen snap ik goed o.a. mariadistel natuurlijk voor de lever...

Re: Holistische dierenarts/supplementen voor Diki/pancreatitis
Ik snap de supplementen ook goed, maria distel is ook goed bij giardia, het maakt het beestje niet dood, maar beschermt er tegen. Wist ik ook niet. Maar diki, met al die onderzoeken van vorig jaar, testte positief, zonder klachten. Dus geen behandeling, want 90% vd honden test positief en dan kan je aan de gang blijven. Later in het jaar kreeg ze wat slijm in de ontlasting, toen toch voor de zekerheid een halve kuur panacur gegeven voor 5 dagen. Opnieuw testen had geen nut zei de da. Toen kreeg ik de mariadistel ,
Ontlasting is perfect.
De glutamine is voor bescherming darmen als ik het goed begrijp, de taurine doet ook zoiets.
Zit nog steeds te denken aan de kruiden van de huisdierendokter, heb ze in huis. Maar never change a winning team denk ik dan ook. Ze zeggen ze kunnen geen kwaad, maar alles waar te voor staat is niet gezond, dus te veel supplementen lijkt me ook noet goed.
Ontlasting is perfect.
De glutamine is voor bescherming darmen als ik het goed begrijp, de taurine doet ook zoiets.
Zit nog steeds te denken aan de kruiden van de huisdierendokter, heb ze in huis. Maar never change a winning team denk ik dan ook. Ze zeggen ze kunnen geen kwaad, maar alles waar te voor staat is niet gezond, dus te veel supplementen lijkt me ook noet goed.
Nee ik zou dat zeker niet door elkaar gebruiken die supplementen.Ientje schreef: ↑28 jun 2024, 11:34Ik snap de supplementen ook goed, maria distel is ook goed bij giardia, het maakt het beestje niet dood, maar beschermt er tegen. Wist ik ook niet. Maar diki, met al die onderzoeken van vorig jaar, testte positief, zonder klachten. Dus geen behandeling, want 90% vd honden test positief en dan kan je aan de gang blijven. Later in het jaar kreeg ze wat slijm in de ontlasting, toen toch voor de zekerheid een halve kuur panacur gegeven voor 5 dagen. Opnieuw testen had geen nut zei de da. Toen kreeg ik de mariadistel ,
Ontlasting is perfect.

Wat Jo-Anne ook zegt ik zal alleen geven wat de dierenarts adviseert.
Een update.
Elders schreef ik over de ellende mef het bloedprikken, inmiddels ruim vijf maanden geleden. Diki werd daar kreupel van door pees of spier beschadiging in schouder en of nek door de worstelpartij. Uiteraard een heel ander probleem dan nu bij Luca!
We waren zover dat we, onder narcose, fotoos zouden gaan maken, maar toen werd mij door de holistisch dierenarts een accupuncturiste aangeraden. Alles overigens in overleg met de reguliere dierenarts. De narcose , al is het maar een zgn roesje is toch een risico voor de alvleesklierontsteking.
Diki heeft inmiddels twee behandelingen gehad en de laatste week, durf het bijna niet te zeggen, loopt ze weer goed. Accupunctuur zet het lichaam aan om zelf te genezen. De laatste keer heeft deze accupunctuurdierenarts ontdekt dat de nekspieren een plank zijn zo hard. Ik zag al dat ze continue met de kop horizontaal vd rug liep. Ook dat is behandeld en ze kijkt weer om zich heen. Ook is de pancreatitis aangepakt.
Het lijkt te werken, we wachten af.
Tot zover weer.
Elders schreef ik over de ellende mef het bloedprikken, inmiddels ruim vijf maanden geleden. Diki werd daar kreupel van door pees of spier beschadiging in schouder en of nek door de worstelpartij. Uiteraard een heel ander probleem dan nu bij Luca!
We waren zover dat we, onder narcose, fotoos zouden gaan maken, maar toen werd mij door de holistisch dierenarts een accupuncturiste aangeraden. Alles overigens in overleg met de reguliere dierenarts. De narcose , al is het maar een zgn roesje is toch een risico voor de alvleesklierontsteking.
Diki heeft inmiddels twee behandelingen gehad en de laatste week, durf het bijna niet te zeggen, loopt ze weer goed. Accupunctuur zet het lichaam aan om zelf te genezen. De laatste keer heeft deze accupunctuurdierenarts ontdekt dat de nekspieren een plank zijn zo hard. Ik zag al dat ze continue met de kop horizontaal vd rug liep. Ook dat is behandeld en ze kijkt weer om zich heen. Ook is de pancreatitis aangepakt.
Het lijkt te werken, we wachten af.
Tot zover weer.