Balou en Lotus update.

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Plaats reactie
Marga.

Balou en Lotus update.

Bericht door Marga. » 04 jun 2020, 14:14

Het is hier bekend dat Balou is geboren met meerdere hartafwijkingen. De laatste maanden hoest hij regelmatig en heb ik contact met de dierenarts hierover opgenomen. Omdat Balou bij zijn vorige bezoek aan de dierenarts zo gestrest is geraakt hebben we besloten om hem dit niet meer aan te doen. De dierenarts gaat er van uit dat Balou vocht in zijn longen heeft, als hij ze echt nodig heeft krijgt hij vochtafdrijvers. Maar het gaat ondanks dit negatieve bericht momenteel eigenlijk best redelijk, gisteren heeft hij bijna niet gehoest dus hij kan gelukkig nog steeds zonder vochtafdrijvers.

Mijn dochter (ze is tandarts) heeft Balou zijn gebit in de gaten gehouden helaas kon begin maart een gebitsreiniging niet meer worden voorkomen. Hij had thuis al een soort valium tablet gehad maar dit heeft weinig geholpen, hij was super gestrest bij de da. Hierbij was hij niet in slaap te krijgen, ze hebben buiten twee injecties een infuusje in beide voorpoten proberen te prikken maar dit is helaas niet gelukt, uiteindelijk hebben ze hem toen hij nog niet helemaal van de wereld was maar aan de gasnarcose gelegd. Het was echt vervelend om hem doorlopend te horen janken maar uiteindelijk is het gelukt om hem onder narcose te krijgen. Het bleek ook echt nodig, al zijn tanden op de hoektanden na en twee kiezen zijn getrokken. Ik had dit niet verwacht, aan de tandjes was ook niets te zien, die zullen waarschijnlijk los hebben gezeten. Ik mocht Balou na de behandeling zelf uit het hokje bij de dierenarts halen, de assistente durfde dit niet aan Balou stond grommend achter het deurtje.

Afbeelding
Voor en na het trekken van zijn tanden, hij is nu net een vampiertje maar hij heeft in ieder geval geen pijn meer.

En dan Lotus nog. Ze krijgt nu nadat ze een allergische reactie (uitslag en erge jeuk) op de Royal Canin urinary brokken heeft gehad, Royal Canin hypoallergenic brokjes en een tablet van Trovet tegen het blaasgruis (struviet). Inmiddels gaat het weer helemaal goed en is de ph in de urine ook goed, iets dat heel belangrijk is.

Afbeelding

Al met al gaat het momenteel weer goed met mijn honden, ik duim dat dit nog een tijd zo mag blijven.

Truus

Re: Balou en Lotus update.

Bericht door Truus » 04 jun 2020, 15:48

Mooi zo dat bekkie van Balou nu die tandjes weg zijn :love
Fijn dat het weer goed ga met Lotus :love
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 04 jun 2020, 15:55

wat sneu dat Balou zo gestrest is bij de dierenarts :cry:
ah gos net een vampiertje :lol: het voornaamste is geen pijn meer

fijn dat het nu goed gaat met Lotus :love
hoop dat je nog lang mag genieten van je tweetal
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 04 jun 2020, 16:46

De gebitsreiniging was echt nodig, ik ben ook blij dat ik het heb laten doen voor de rest vermijd ik dierenarts bezoekjes voor Balou, dit komt zijn gezondheid niet ten goede. Het is idd heel vervelend dat hij zo bang, gestrest en onzeker is maar dit is hij voor veel meer dan alleen de dierenarts, hiervoor is helaas geen oorzaak te vinden hij is bij een gedragsdeskundige onder behandeling geweest.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 05 jun 2020, 14:25

Sommige honden ruiken gewoon angst bij een dierenarts, dat alleen al kan stress opleveren. Mijn vroegere herder zat altijd bij mij op schoot in de wachtkamer, en dat deed ze nooit. :gniffel
Ik hoop ook Marga dat je nog lang plezier mag hebben van je bijzondere tweetal. :blommetje
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 06 jun 2020, 11:17

Jo-Anne schreef:
05 jun 2020, 14:25
Sommige honden ruiken gewoon angst bij een dierenarts, dat alleen al kan stress opleveren. Mijn vroegere herder zat altijd bij mij op schoot in de wachtkamer, en dat deed ze nooit. :gniffel
Ik hoop ook Marga dat je nog lang plezier mag hebben van je bijzondere tweetal. :blommetje
Dat hoop ik ook.
Ik heb een bordeauxdog gehad die ging bij de buitendeur van de dierenartsenpraktijk al tegenwerken, het was een heel gedoe om haar naar binnen te krijgen.

Plaats reactie