Lekker even wandelen, nieuwe wandelaars

Waar ga je heen op vakantie en hoe doe je dat? Avonturen en vragen over auto, fiets en wandelen.
Plaats reactie
Jo-Anne
Site Admin

Lekker even wandelen, nieuwe wandelaars

Bericht door Jo-Anne » 23 dec 2020, 12:00

Ik wil eigenlijk niet meer over covid beginnen, deze tijd is zo belabberd en de informatie is zoveel :surprised
Maar covid heeft tot gevolg een lockdown en daardoor is het drukker in natuurgebieden en bossen. Eerst viel het nog wel mee. Hier ken ik de meeste mensen wel die hier altijd wandelen maar er kwamen steeds meer "anderen" bij. Mensen die dan gelijk zich met jou bemoeien waar wij dan wel moeten gaan wandelen omdat ze in het gebied waar het niet mag hun honden zomaar loslaten, daar is dat gebied waar u kunt wandelen zeggen ze dan hihihi en dan legde ze me helemaal uit waar dat was :run terwijl het eigenlijk andersom is. Overal zijn mensen met honden nu. Ik liep altijd op een bepaalde tijd, kan niet meer. Maar het "nieuwe" wandelen veranderd ook..
Gisteren zagen we een gezin uitstappen, 6 man sterk twee honden retrievers aan de lijn met kinderen die er achteraan vlogen werkelijk. Pa en ma hadden er zin in gekleed in hippe outfits brillen mutsen met telefoons en weet ik veel niet meer. De auto hing haast krom van de fietsen en ze maakte flink herrie in het stiltegebied. Het nieuwe wandelen? kan het misschien ook gewoon? nee ik wil mensen niet hun plezier ontnemen, maar alles moet zo extreem :ffedenken Wij zijn een eindje verder gegaan om te wandelen de polder in die dag :run
Afbeelding

Corrie

Re: Lekker even wandelen, nieuwe wandelaars

Bericht door Corrie » 23 dec 2020, 13:31

ja jij woont bij een prachtig natuur/ recreatie wandelgebied :lopen
niets te beleven in de winkelstraten dan maar naar bos of strand
hoewel vandaag is het bar en boos hier :umbrella :umbrella
hier is er niets veranderd, gewoon de zelfde mensen met hun honden :woefwoef
:gniffel het is wel typisch dat een onbekende in het gebied jou gaat vertellen waar je wel of niet de hond mag laten loslopen
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 23 dec 2020, 18:52

Hier ook veel Corona wandelaars in onze achtertuin (de polder).

Na Kerst heb ik met een vriendin afgesproken om in de stad te gaan wandelen met de doggies. Op dit moment is het daar rustiger dan in natuurgebieden.

BTW ik was vanmiddag in het winkelcentrum, wat een drukte. Bij de Jumbo een mega rij. Gelukkig hoefde ik daar niet te zijn. Ik ging naar het Kruidvat, waar ook een rij stond, maar niet zo lang.
Wat mij verbaasde was dat Jamin en Gall & Gall open waren. Op zich wel handig want ik had sterke drank nodig, dus kon daar gewoon shoppen :giller :giller .

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 24 dec 2020, 14:44

Lise schreef:
23 dec 2020, 18:52
Hier ook veel Corona wandelaars in onze achtertuin (de polder).

Na Kerst heb ik met een vriendin afgesproken om in de stad te gaan wandelen met de doggies. Op dit moment is het daar rustiger dan in natuurgebieden.

BTW ik was vanmiddag in het winkelcentrum, wat een drukte. Bij de Jumbo een mega rij. Gelukkig hoefde ik daar niet te zijn. Ik ging naar het Kruidvat, waar ook een rij stond, maar niet zo lang.
Wat mij verbaasde was dat Jamin en Gall & Gall open waren. Op zich wel handig want ik had sterke drank nodig, dus kon daar gewoon shoppen :giller :giller .
Ja de Gall & Gall en Jamin zijn natuurlijk eerste levensbehoeften, je kan niet zonder snoep en drank :giller :giller
Gek hoor dat is overal weer anders. Geniet ervan. Goed idee om na de kerst in de stad te gaan wandelen, mensen trekken daar juist weg. Zitten massaal in vakantieparken.

Blijf jij met de doggies thuis Lise met de kerst? :xtree2
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 25 dec 2020, 11:10

Vandaag ben ik thuis met de doggies.

Gisterenavond is een vriend van mij een wijntje komen drinken met een Domino's pizza erbij.
2e Kerstdag ga ik het eind van de middag nar min zus en gaan we gourmetten.
Vandaag doe ik helemaal niets, behalve natuurlijk lekker met de hondjes op pad gaan.

Verder ben ik druk bezig met een metamorfose van mijn appartement. Plafonds zijn gedaan, behang zit er op. Nu de muren en plafonds weer fris zijn, zie ik dat mijn deuren etc. een lik verf kunnen gebruiken, dus daar ga ik na kerst mee verder.
Mijn 13e maand is binnen en die ga ik besteden aan nieuwe rolgordijnen, lampen, dressoir etc. Rolgordijnen zijn besteld en komen eind januari. Zijn duo rolgordijnen op maat, dus vandaar dat ik even moet wachten.
Er komt eind januari ook een nieuwe keuken aan, die hoef ik niet zelf te betalen, maar is voor rekening van de verhuurder.
Kortom, ik vermaak me wel.

Corrie

Bericht door Corrie » 25 dec 2020, 14:21

Lise schreef:
25 dec 2020, 11:10
Vandaag ben ik thuis met de doggies.

Gisterenavond is een vriend van mij een wijntje komen drinken met een Domino's pizza erbij.
2e Kerstdag ga ik het eind van de middag nar min zus en gaan we gourmetten.
Vandaag doe ik helemaal niets, behalve natuurlijk lekker met de hondjes op pad gaan.

Verder ben ik druk bezig met een metamorfose van mijn appartement. Plafonds zijn gedaan, behang zit er op. Nu de muren en plafonds weer fris zijn, zie ik dat mijn deuren etc. een lik verf kunnen gebruiken, dus daar ga ik na kerst mee verder.
Mijn 13e maand is binnen en die ga ik besteden aan nieuwe rolgordijnen, lampen, dressoir etc. Rolgordijnen zijn besteld en komen eind januari. Zijn duo rolgordijnen op maat, dus vandaar dat ik even moet wachten.
Er komt eind januari ook een nieuwe keuken aan, die hoef ik niet zelf te betalen, maar is voor rekening van de verhuurder.
Kortom, ik vermaak me wel.
Het is vandaag heerlijk wandel weer Lise, geniet ervan met je doggies :run
Goed bezig met je appt. op te knappen, fijn vooruitzicht straks nieuwe spullen, en dan ook nog is een nieuwe keuken.
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat jij een eigen koop appt. had.
Afbeelding

Plaats reactie