Flex lijn wat doen jullie in zo`n geval

Waar ga je heen op vakantie en hoe doe je dat? Avonturen en vragen over auto, fiets en wandelen.
Plaats reactie
Ientje

Flex lijn wat doen jullie in zo`n geval

Bericht door Ientje » 18 feb 2023, 14:44

Heerlijk gewandeld.

Kwam op een smal pad een enorme labrador tegen aan een hele lange flex, ik ben de andere kant opgegaan. Hij doet niets hoor . Ik zei ik ben ook niet bang voor de hond wel voor de lange lijn. Maar daar loopt u dan toch gewoon omheen? Ehhh paadje is ruim een meter breed, ene kant water andere kant struikjes en de ijn werd niet korter.
Ooit over zo,n onding flex gevallen omdat iemand de hond om mij heen liet lopen, daar houd je niets aan, riem om je benen en pats. . Dat liever niet nog eens.
Wat doen jullie in zo,n geval?

Flex is fijn, maar niet als je mensen tegenkomt.

Jo-Anne
Site Admin

Re: Flex lijn wat doen jullie in zo`n geval

Bericht door Jo-Anne » 18 feb 2023, 15:40

Tja een flex lijn :ffedenken je bedoelt met zo`n kastje waar de lijn in verdwijnt? :geenidee
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 18 feb 2023, 15:44

Ientje schreef:
18 feb 2023, 14:44
Heerlijk gewandeld.

Kwam op een smal pad een enorme labrador tegen aan een hele lange flex, ik ben de andere kant opgegaan. Hij doet niets hoor . Ik zei ik ben ook niet bang voor de hond wel voor de lange lijn. Maar daar loopt u dan toch gewoon omheen? Ehhh paadje is ruim een meter breed, ene kant water andere kant struikjes en de ijn werd niet korter.
Ooit over zo,n onding flex gevallen omdat iemand de hond om mij heen liet lopen, daar houd je niets aan, riem om je benen en pats. . Dat liever niet nog eens.
Wat doen jullie in zo,n geval?

Flex is fijn, maar niet als je mensen tegenkomt.

@Ientje

Ik ga er niet voor de andere kant op maar idd vind het ook ondingen , snap dat het voor honden wel prettig is de ruimte om te snuffelen
Raak ook regelmatig verstrikt in lijn om m'n benen :lol en ja met grote zware hond moeilijk om me staande te houden :oldtimer
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 19 feb 2023, 09:32

Ik snap wel dat je de andere kant opging. Het is net als je een baasje tegenkomt die zegt; hij doet niks hoor bij een losse hond :run :)
Die lijnen zijn handig,maar er zit een knop op toch? Is het niet zo dat je die lijn korter kan maken als er iemand aankomt :geenidee
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 19 feb 2023, 10:58

Uiteraard kan je ze korter maken, ergens heb ik er ook nog een liggen van mijn vorige homd, ze zijn ideaal, mits er geen anderen in de buurt zijn.
De hond die mij achterover deed klappen was een jack russel. In een beweging om mijn benen heen en de ander kant op, je benen zitten vast en het was niet leuk,

Lise

Bericht door Lise » 19 feb 2023, 13:24

Flex lijnen zijn ondingen. Zeker die lijnen met een koord. Heb al twee keer flinke striemen gehad van zo'n Flex koordlijn.
Kom je een baasje tegen met hond aan een Flex. Hond heeft/krijgt ruimte en gaat naar mijn honden. Intussen wikkelt het koord om mijn benen en snijdt erin. Zeker in de zomer met blote benen ben ik daar niet blij mee.

Ientje

Bericht door Ientje » 19 feb 2023, 15:47

Of het zo moet zijn, kwam net vier flexlijnen met honden en twee bazen tegen. De ene kwam van links de andere liep richting mij. Een baas kortte de lijnen keurig in, de andere baas niet. Ik heb gewacht tot ze beiden voor bij waren en toen weer verder. Te veel lijn zei ik nog tegen een baas.,

Ja Lise, hier ook, ik pak sinds mijn valpartij de lijn vast, reflex, al ettelijke brandwonden in mijn handen. Dat doet gemeen zeer, maar beter dan achterover op de grond terecht komen. Leuke discussie dit.
Nogmaals flexen zijn in mijn ogen fijn als je hond niet los kan, maar niet bij anderen,

Marga.

Bericht door Marga. » 24 feb 2023, 09:13

Als baasjes er mee om kunnen gaan zijn flexilijnen ideaal als je hond niet los kan. Ik gebruik ze al jaren voor mijn kleintjes voor de groten had ik een politieriem (die kun je iets langer maken). Ik heb nog nooit problemen met mijn flexi gehad, er zit een rem op en je kunt de lengte van de riem vast zetten. Maar ik zie hier ook wel mensen die niet met een flex om kunnen gaan en de honden zelf de lengte laten bepalen en dit gaat niet werken.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 02 mar 2023, 09:58

Marga. schreef:
24 feb 2023, 09:13
Als baasjes er mee om kunnen gaan zijn flexilijnen ideaal als je hond niet los kan. Ik gebruik ze al jaren voor mijn kleintjes voor de groten had ik een politieriem (die kun je iets langer maken). Ik heb nog nooit problemen met mijn flexi gehad, er zit een rem op en je kunt de lengte van de riem vast zetten. Maar ik zie hier ook wel mensen die niet met een flex om kunnen gaan en de honden zelf de lengte laten bepalen en dit gaat niet werken.
Hier ben ik het mee eens.
Voor ons is die flexilijn een uitkomst. Als er iemand aankomt haal ik hem rustig binnen, geen probleem. Maar dat moet je dan weldoen natuurlijk :aaiaiai

Vervelend hoor Ientje inderdaad. :woefwoef
Afbeelding

Plaats reactie