Teken halsband

Verzorging huid, haar en nagels. Wil je iets kwijt over halsbanden, manden, voerbakken etc.? Kom binnen!
Plaats reactie
Yvonne

Teken halsband

Bericht door Yvonne » 12 jun 2021, 09:07

Mieke een vriendin zweert al jaren bij deze halsbanden met die stenen, waardoor haar honden maar zelden een teek hebben. Ik vond het eigenlijk altijd niets dat ze altijd iets om hun nek hebben,
Nu is Mieke ze zelf gaan knopen en had ze dat op facebook gezet, nu heeft ze er voor Molly en Gizmo ook gemaakt. Ben benieuwd of het werkt. Ik heb nog advantix liggen, maar koop dan geen nieuwe meer. Het hielp ook voor vlooien, want ja, dat is toch een nachtmerrie die ooit binnen te krijgen.
Afbeelding

Afbeelding

Corrie

Re: Teken halsband

Bericht door Corrie » 12 jun 2021, 10:06

kijk Molly trots zitten met d´r mooie band om :love
heb het ook wel voorbij zien komen maar vind het niks dat ze dag in dag uit met iets om de nek lopen,
doe zelfs de tuigjes af als ze los kunnen lopen :run
ben wel benieuwd of het helpt dus hou ons op de hoogte
de dames hier krijgen ook iedere maand Advantix
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 12 jun 2021, 15:21

Ohhh Molly staat je goed hoor lekkere skeet :love Ik vind ze hartstikke leuk ben heel benieuwd of het gaat werken maar hoor er positieve dingen over. Vind Gizmo het wel wat? ik bedoel zit het goed......
Afbeelding

Yvonne

Re: Tekenband

Bericht door Yvonne » 17 jun 2021, 23:15

Zondagavond neemt mijn man de honden mee, Molly had haar tuig om, komen ze terug, ik zag het meteen, had Molly haar tekenband niet meer om. Heb heel het bos waar ze gelopen hebben doorzocht. De kinderen ook, maar helaas er is veel bodembedekker en brandnetels of iemand heeft het meegenomen. Baalde zo, vooral ook omdat ie door een vriendin gemaakt was. Ze had nog net genoeg touw in die kleuren en dus heeft Molly een nieuwe, iets kleiner. Denk dat door het tuig komt, ze ging als een gek door het bos. Er zijn ergere dingen, maar wat hebben we gezocht, ik zei, ik kan hier nooit meer normaal lopen :lol:
Woensdag gaat Gizmo naar de trimmer dan zien we haar camouflage tekenband zitten.
Ze houd ‘m goed om.
Molly weigerde opnieuw te poseren, ze moest vliegen vangen, ook belangrijk.
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 18 jun 2021, 09:06

:lol: vliegen vangen ja dat is toch veel interessanter dan :Foto
Jammer dat Molly de tekenband is verloren, hebben jullie niet zo'n buurtapp waar je verloren of gevonden voorwerpen op kan zetten , fijn dat ze al een nieuwe heeft :wave
Ik doe de tuigjes bij de dames altijd af omdat ik bang ben dat ze daar mee in de struiken blijven hangen, ooit meegemaakt met buurhondje die maar niet terug kwam en zijn gaan zoeken, zat zo vast dat ze zichzelf had kunnen wurgen door proberen los te komen
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 18 jun 2021, 12:51

Jammer maar dat kan gebeuren, zag het voor me hoor jullie aan de speur in het bos :gniffel
Hobby van grote honden :geenidee , herder deed het ook altijd en ze pakte ze hoor die vliegen.

Ben benieuwd toch naar wat het doet de band. :woefwoef
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 21 jul 2021, 16:47

Yvonne schreef:
12 jun 2021, 09:07
Mieke een vriendin zweert al jaren bij deze halsbanden met die stenen, waardoor haar honden maar zelden een teek hebben. Ik vond het eigenlijk altijd niets dat ze altijd iets om hun nek hebben,
Nu is Mieke ze zelf gaan knopen en had ze dat op facebook gezet, nu heeft ze er voor Molly en Gizmo ook gemaakt. Ben benieuwd of het werkt. Ik heb nog advantix liggen, maar koop dan geen nieuwe meer. Het hielp ook voor vlooien, want ja, dat is toch een nachtmerrie die ooit binnen te krijgen.
Afbeelding

Afbeelding
Hoe gaat dit? inmiddels al teken gezien?
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 21 jul 2021, 20:36

Jo-Anne schreef:
21 jul 2021, 16:47
Yvonne schreef:
12 jun 2021, 09:07
Afbeelding

Afbeelding
Hoe gaat dit? inmiddels al teken gezien?

Een teek toen Molly de band nog maar net had, toen werkte ook nog de advantix, want die had ik nog liggen, daarna niets meer gezien, bij Gizmo ook niets gezien. Als het zo blijft dan is het goed, weet alleen niet hoe lang dat tekenspul doorwerkt. Heb nu nog een pipet liggen. Dus ik kan nog geen volledige update geven, maar het ziet er goed uit.

Corrie

Bericht door Corrie » 21 jul 2021, 21:23

Pipet adventix werkt 4 weken , ik geef de dames 1x per maand pipet , geen vlooien of teken gelukkig
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 24 jul 2021, 08:19

Toeval of niet. Misschien wordt de teken invasie ook minder.
Maar sinds een dag of 10 heeft Diki een halsbandje om met barnsteentje. Dun en licht qua gewicht. Maar sinds die tijd geen teek meer gevonden.

Plaats reactie