We gaan weer knippen.
We gaan weer knippen.
Zes weken geleden, en oh wat groeit dat haar enorm snel. Vandaag weer een knipbeurt op de agenda voor Diki Ze is zo smoezelig, maar ik ga tegen alle regels in eerst knippen. Kort haar is veel sneller droog dan lang. En al vaker gemerkt, als ze gehalveerd is, is ze vaak weer een stuk schoner.

Re: We gaan weer knippen.
Goed nagedacht Ientje , met kort haar is Diki vlugger droog
Benieuwd naar het resultaat, zo knap omdat zelf te doen
Benieuwd naar het resultaat, zo knap omdat zelf te doen

Anderhalf uur bezig. Toch maar daarna gewassen en nu opdrogen. Modderwater kwam er af. Toch een nadeel een licht hondje. Maar als ze gewassen en nat is, is ze toch veel blonder dan wit. 
Laatst gewijzigd door Ientje op 30 okt 2021, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Ingekort, maar niet te kort, het wordt kouder, hier is ze dus net uit bad. Zien jullie hoeveel roder ze is?
Opdrogen en vanmiddag goed borstelen en morgen de puntjes bijwerken, en nageltjes knippen mag geloof ik ook wel. Tandjes ook gepoetst, kortom dit weekend niet wandelen wel een 50 km beurt,
Wordt vervolgd,
Laatst gewijzigd door Ientje op 30 okt 2021, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
En deze foto hoort er tussen in. Maar wijzigen was al verdwenen.
Liever lui dan moe, diki ligt bij het knippen. Ach ja. Ik houd niet van standaards en galgjes. Ik probeer een volgorde aan te houden. Begin bij een axhterpoot dan naar voren en eindig bij de laatste achter poot. Vervolgens vergeet ik standaard de staart.
Uiteraard hijs ik haar in de pootjes als ik die moet knippen.

Zo is dit weer iets voor het weekend verslag?
Liever lui dan moe, diki ligt bij het knippen. Ach ja. Ik houd niet van standaards en galgjes. Ik probeer een volgorde aan te houden. Begin bij een axhterpoot dan naar voren en eindig bij de laatste achter poot. Vervolgens vergeet ik standaard de staart.
Uiteraard hijs ik haar in de pootjes als ik die moet knippen.

Zo is dit weer iets voor het weekend verslag?
Oh ja, ik heb een pracht trimtafeltje. Ben alleen zo slim geweest deze tegen een deur aan te zetten die niet dicht was, diki stond er op en de deur klepperde, tja, toen vond Diki het niet leuk meer.
Maar goed dat is geen reden om hem niet te gebruiken. Echter. Mijn rug doet de laatste maanden te veel pijn om iedere keer die toch wel zware tafel neer te zetten. Nu zo opgelost.
Eerst twee vierkante stevige kussens, van die orthopedische anti doorzit kussens, neergelegd, die zijn mooi recht van boven, nou ja van onderen, de bovenkant zit een vorm in om te zitten, . Daarover heen een stuk plastic, krijg ik van de kapper, zo lief en daarop Diki. Precies de goede hoogte voor mij.
Helaas had Diki vandaag opeens door dat ze de schuifdeur van de douche cabine open kon krijgen, dat was vangen, kleddernat en ingezeept. gelukkig de douchecel deur dicht gedaan..... :lol:
Maar goed dat is geen reden om hem niet te gebruiken. Echter. Mijn rug doet de laatste maanden te veel pijn om iedere keer die toch wel zware tafel neer te zetten. Nu zo opgelost.
Eerst twee vierkante stevige kussens, van die orthopedische anti doorzit kussens, neergelegd, die zijn mooi recht van boven, nou ja van onderen, de bovenkant zit een vorm in om te zitten, . Daarover heen een stuk plastic, krijg ik van de kapper, zo lief en daarop Diki. Precies de goede hoogte voor mij.
Helaas had Diki vandaag opeens door dat ze de schuifdeur van de douche cabine open kon krijgen, dat was vangen, kleddernat en ingezeept. gelukkig de douchecel deur dicht gedaan..... :lol:
Nog twee van een nat diekje.

Zo zielig, wassen is NIET FIJN arme hond.
Tot er wat langs komt op straat.

Zo zielig, wassen is NIET FIJN arme hond.
Tot er wat langs komt op straat.

Laatst gewijzigd door Ientje op 30 okt 2021, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Enne hoe vinden jullie de orchideetjes in de vensterbank? Die had ik deze zomer per ongeluk bespoten met citroen olie ipv planten voeding. Ze stonken de kamer uit, dus de bakjes die ik besproeid had buiten gezet. En zoveel mogelijk afgezeemd. Alle bloemen vielen er af. Bladeren lelijk.Vergeten ze binnen te halen.
Dikke buien regen er op. Toen half verdronken weer naar binnen. Om gepot met nieuwe aarde. En juist die bakjes bloeien weet. Zo leuk.
Corrie jouw orchidee staat hier op tafel nog zo mooi te zijn.veel leuker dan een cave op zolder.
Dikke buien regen er op. Toen half verdronken weer naar binnen. Om gepot met nieuwe aarde. En juist die bakjes bloeien weet. Zo leuk.
Corrie jouw orchidee staat hier op tafel nog zo mooi te zijn.veel leuker dan een cave op zolder.
Ientje wat een gezellig verslag
ingezeepte Diki die wil ontsnappen :lol:
De orchideeën op de vensterbank zijn een ander soort denk ik met de bladeren omhoog , heb je speciale aarde voor het verpotten gebruikt , dat schors achtige, ze staan er prachtig bij, haha cave op zolder heb je idd niks aan, hier veel gebruikt door Kissy, die wisselt af
Bij mij staan de orchideeën er ook super bij

De orchideeën op de vensterbank zijn een ander soort denk ik met de bladeren omhoog , heb je speciale aarde voor het verpotten gebruikt , dat schors achtige, ze staan er prachtig bij, haha cave op zolder heb je idd niks aan, hier veel gebruikt door Kissy, die wisselt af
Bij mij staan de orchideeën er ook super bij

Ik ben gek op orchideeën. Dankbare planten, mooie bloemen en weinig onderhoud.
Fijn dat Kissy geniet.
Fijn dat Kissy geniet.
Dank je wel.
Dank jullie wel!