Rood verkleurd

Verzorging huid, haar en nagels. Wil je iets kwijt over halsbanden, manden, voerbakken etc.? Kom binnen!
Plaats reactie
Kelly

Rood verkleurd

Bericht door Kelly » 06 dec 2021, 19:32

Hoii, juicy is sinds een week of 2 helemaal rood aan het verkleuren bij haar kin/mond.

Eerste keer dacht ik dat het bloed was maar het is gewoon verkleurd. Wassen werkt niet :ffedenken

Op de foto zie je het niet goed helaas. In het echt is het echt heel lelijk

Iemand een idee wat ik er aan kan doen?

Afbeelding
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Re: Rood verkleurd

Bericht door Jo-Anne » 06 dec 2021, 19:38

Ja bij Karel is dit ontstaan door andere voeding. Zodra ik stop wordt hij weer wit zoals hij altijd was :cry: ik vind het ook verschrikkelijk als ik zag hoe hij eerst was zo spierwit. Vaak komt die verkleuring dan ook op de vacht in de flanken omdat ze daar wassen natuurlijk.

Ik zie het wel hoor bij Juicy :love het is voor mij herkenbaar

Heeft ze soms andere voeding? kan ook andere oorzaken hebben hoor.
Afbeelding

Kelly

Bericht door Kelly » 06 dec 2021, 20:29

Ze krijgt wel sinds een paar weken natvoer door haar brokken heen, inverband met dat ze nogal snel stikt in haar eten en mijn vader dan geen eten durft te geven. Met nat voer erdoorheen gaat het makkelijker.

Zou het daar dan aan kunnen liggen?

Ik vind het gewoon jammer inderdaad omdat ze normaal gewoon lekker wit is. En inderdaad haar poten enzo zijn ook meer verkleurd
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 06 dec 2021, 22:13

Ik heb geen idee. Het eten klinkt logisch als het alleen het bekkie was, maar ze heeft het ook bij de pootjes zeg je.
Kan je helaas niet helpen.

Corrie

Bericht door Corrie » 06 dec 2021, 22:21

Heb idd wel eens gehoord dat dit door voeding kan komen
Maar de pootjes kan ook komen door overmatig likken geen idee of ze dat doet :geenidee
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 07 dec 2021, 08:05

Hoi.
Diki kreeg traanstreepjes, rode voetzooltjes en iets bij de bek. Het komt door het speeksel. Rode voetjes daar wordt dan vaak op gebeten, een vlo, bijten en rood, zo,n bekend verschijnsel, daarom wilde ik ook nooit een witte hond :gniffel :lol:
Ooit gehoord , komt door hoeveelheid ijzer in drinkwater maar ik denk zelf ook in voeding.

Sinds ik Diki op flesjes water heb gezet was de roodverkleuring verdwenen. Maar de voetzooltjes bleven rood, maar was gelukkig niet te zien aan de bovenkant.

Sinds een paar maanden krijgt ze andere voeding, en opeens was echt al het rood verdwenen.

Voordat ze deze voeding kreeg, heb ik div Andere brokjes geprobeerd, vanwege haar darmen en maag, , en op eentje werd alles weer rood, binnen een week nadat ik het gaf, , traanstreepjes, onderkantje pootjes, zo jammer.

Ze beet op een achter pootje, en dat werd in een pasr dagen rood tot aan halverwege de poot, zo lelijk, maar erger, ze had jeuk.
Ik heb toen eens de samenstellingen bekeken van brokken en inderdaad zat er veel ijzer (fe) in de brokjes.

Ze krijgt nu specific h y , er zijn brokjes en kuipjes. Ik moest iets voor die poot en haar darmen en maag, mooie bijkomstigheid dat de roodverkleuring verdween,

Als jij zegt ze krijgt sinds kort natvoer er doorheen.
Probeer eens een ander merk. En kijk naar de noeveelheid fe. Hoeveel het moet zijn of hoe weinig, weet ik niet.

Ik heb de specific een mail gestuurd hierover. Ze kunnen het niet verklaren, maar geven inderdaad aan minder, maar genoeg, ijzer te gebruiken,

Diki is weer mooi van kleur, ook de voetzooltjes zijn niet rood meer, haar poot is genezen en ze bijt er niet meer op, maag darm poblemen zijn weg, dus ik concludeer dat het toch allemaal een overgevoeligheid was voor voeding.
Dan maar dieet voer.

Ik merkte zelfs dat ze veel vrolijker werd, beter in haar velletje zat en ook anderen merkten dat op.
Overigens is dat laatste off topic, maar ik zeg het toch :gniffel

Ientje

Bericht door Ientje » 07 dec 2021, 08:08

Overigens ik zeg nu niet dat je specific moet gaan geven hoor. Roodverkleuring is geen voedselallergie. Maar roestkleur van ijzer.
En reken er op de roodverkleuring is er binnen een paar dagen, maar duurt weken tot het volledig weg is.

Lise

Bericht door Lise » 07 dec 2021, 19:18

Komt volgens mij door het natte weer en is roest. Bek over natte grond en hoppa. Mij boeit dat niet. Heb liever gezonde hondjes dan perfect uitziende honden. Zeezout kan helpen, maar ja, jullie wonen dichtbij het strand, dus zeezout genoeg.

Kelly

Re: Rood verkleu

Bericht door Kelly » 08 dec 2021, 09:48

Van die poten is door het likken ja, maar haar bekkie is nooit die kleur geweest.
Zal wel aan de voeding liggen. Moet er maar mee leren leven.

En lise, ik heb ook liever gezonde hondjes dan fotomodellen maar helaas zijn de mijne het meerendeel van de tijd niet gezond maar is er helaas weinig aan te doen en dus vind ik het jammer dat ze nu ineens ook rood verkleurd.
Juicy is verder bijna kaal van de huidproblemen dus perfect is ze al 2 jaar niet meer. Op de fotos lijkt het heel wat maar schijn bedriegt.

Maar ik zou er alles voor geven als ze van de problemen af zou komen maar helaas het is een gebed zonder eind,

Edit
@ Ientje
Dankje voor je uitgebreide bericht.
Ik denk dat het inderdaad gewoon door het natte voer komt. Maar ik leg me er bij neer
Afbeelding

Plaats reactie