Hoi.
Diki kreeg traanstreepjes, rode voetzooltjes en iets bij de bek. Het komt door het speeksel. Rode voetjes daar wordt dan vaak op gebeten, een vlo, bijten en rood, zo,n bekend verschijnsel, daarom wilde ik ook nooit een witte hond

:lol:
Ooit gehoord , komt door hoeveelheid ijzer in drinkwater maar ik denk zelf ook in voeding.
Sinds ik Diki op flesjes water heb gezet was de roodverkleuring verdwenen. Maar de voetzooltjes bleven rood, maar was gelukkig niet te zien aan de bovenkant.
Sinds een paar maanden krijgt ze andere voeding, en opeens was echt al het rood verdwenen.
Voordat ze deze voeding kreeg, heb ik div Andere brokjes geprobeerd, vanwege haar darmen en maag, , en op eentje werd alles weer rood, binnen een week nadat ik het gaf, , traanstreepjes, onderkantje pootjes, zo jammer.
Ze beet op een achter pootje, en dat werd in een pasr dagen rood tot aan halverwege de poot, zo lelijk, maar erger, ze had jeuk.
Ik heb toen eens de samenstellingen bekeken van brokken en inderdaad zat er veel ijzer (fe) in de brokjes.
Ze krijgt nu specific h y , er zijn brokjes en kuipjes. Ik moest iets voor die poot en haar darmen en maag, mooie bijkomstigheid dat de roodverkleuring verdween,
Als jij zegt ze krijgt sinds kort natvoer er doorheen.
Probeer eens een ander merk. En kijk naar de noeveelheid fe. Hoeveel het moet zijn of hoe weinig, weet ik niet.
Ik heb de specific een mail gestuurd hierover. Ze kunnen het niet verklaren, maar geven inderdaad aan minder, maar genoeg, ijzer te gebruiken,
Diki is weer mooi van kleur, ook de voetzooltjes zijn niet rood meer, haar poot is genezen en ze bijt er niet meer op, maag darm poblemen zijn weg, dus ik concludeer dat het toch allemaal een overgevoeligheid was voor voeding.
Dan maar dieet voer.
Ik merkte zelfs dat ze veel vrolijker werd, beter in haar velletje zat en ook anderen merkten dat op.
Overigens is dat laatste off topic, maar ik zeg het toch