Shampoo
Re: Shampoo
@Ientje
Ik spoel ze meestal alleen met water af, als het heel erg is met wat shampoo, voor zover ik het weet is het niet goed een hond vaak te wassen
,@ Jo-Anne
Gebruik je dit alleen voor Kareltje of bv ook voor jezelf om je handen te wassen
Ik spoel ze meestal alleen met water af, als het heel erg is met wat shampoo, voor zover ik het weet is het niet goed een hond vaak te wassen
,@ Jo-Anne
Gebruik je dit alleen voor Kareltje of bv ook voor jezelf om je handen te wassen

-
Lise
@Corrie, dat doe ik dus ook, weliswaar niet in de gootsteen. Ja, ik ben ook van mening dat het niet goed is een hond te vaak te wassen. Wassen met shampoo gebeurt hier om de drie maanden bij de trimster.
@Corrie
Kareltje zijn haar niet zijn huid. En dit alleen als hij heeft liggen rollen in iets heerlijks.
Ja voor mezelf ook dit is het beste wat er is, heb overal altijd last van met mijn huid maar dit is geweldig
Wel weer gek dat het ook tegen bladluizen werkt op je planten maar is echt waar.
@Lise
Je moet zeker je hond niet teveel wassen. De huid heeft een beschermende laag van nature en die maak je dan stuk. Zelfs alleen water waar de huid gewoon van uitdroogt voorzichtig mee zijn niet teveel doen.

Helemaal mee eens. Bij kivo hondenstuk zeep staat, verwijderd niet de vetlaag. Maar ik denk toch altijd wel wat.
Ik spoel nu dus ook , bakje water achter de voordeur en een vaatdoek er in. Goed spoelen. Maar Diki,s haren worden er niet mooier op.
Ik wilde haar langer laten groeien, misschien moeten we even door deze half lange haren heen en wordt het beter met lang haar. Haar moeder zag er echt heel mooi uit met lang haar. Moeilijk.
De crème spoeling die ik gebruikt heb 2,5 weken geleden, zorgt wel voor veel minder knoopjes. Nog steeds dat vieze shampoo luchtje.
Contact gehad met een Fokker, die geeft aan, dat ze de hond die nog volledig in vacht is, , iedere week wast. Ik vind dat veel. De kort geknipte honden hoeven minder vaak in bad... Maar ze heeft hele mooie honden. Dus het kan wel vaker wassen. . Overigens ook met Jean Peau,
Ik ben zeker geen van van wassen. Liever lui dan moe
Maar wil toch een hondje die netjes is. Tja . 
Ik spoel nu dus ook , bakje water achter de voordeur en een vaatdoek er in. Goed spoelen. Maar Diki,s haren worden er niet mooier op.
Ik wilde haar langer laten groeien, misschien moeten we even door deze half lange haren heen en wordt het beter met lang haar. Haar moeder zag er echt heel mooi uit met lang haar. Moeilijk.
De crème spoeling die ik gebruikt heb 2,5 weken geleden, zorgt wel voor veel minder knoopjes. Nog steeds dat vieze shampoo luchtje.
Contact gehad met een Fokker, die geeft aan, dat ze de hond die nog volledig in vacht is, , iedere week wast. Ik vind dat veel. De kort geknipte honden hoeven minder vaak in bad... Maar ze heeft hele mooie honden. Dus het kan wel vaker wassen. . Overigens ook met Jean Peau,
Ik ben zeker geen van van wassen. Liever lui dan moe

Nu dus wel
Jazeker dat verschilt nogal die ph waarde bij de hondenhuid.

Maar er is geen speciale honden aleppo?