Nieuwe tuigjes

Verzorging huid, haar en nagels. Wil je iets kwijt over halsbanden, manden, voerbakken etc.? Kom binnen!
Jolanda

Nieuwe tuigjes

Bericht door Jolanda » 24 okt 2020, 13:49

De meisjes hebben vanmorgen nieuwe tuigjes gekregen.
Omdat Daisy een twijfel geval was zijn we naar de winkel toe gegaan. Rustig tijdstip en er was verder niemand, dus met afstand houden kon de eigenaresse mooi de tuigjes bij de meisjes aanpassen en op maat zetten.
Echt ontzettend fijn, we hadden al via mail contact gehad en ze dacht zo goed mee. Heeft ook speciaal tuigjes apart gehouden zodat er voor Daisy twee maatjes waren maar beide dames hebben maatje xxs hahaha.
Heerlijke degelijke tuigjes die goed zitten en ook nog eens leuk zijn om te zien. Lekker in het fuchsia want tja het zijn wel meisjes he :proest
Daisy vond het passen helemaal geen probleem want aandacht is aandacht hahaha, daarna heeft ze de winkel nog even verkend en liep de dochter van de eigenaresse met Daisy mee hihi.
Abigail vond het erg spannend, ik kon haar niet vast houden want we hielden afstand maar ik stond wel vlakbij. Toch was het voor haar een angstig iets want ze ging plat op de grond liggen en hield mij met argusogen in de gaten. Zo sneu om te zien want Carla was zo lief en rustig met ze.
Nu nog even lampjes bestellen om op de tuigjes te doen en dan zijn ze klaar voor het donker straks want dan loop ik toch langs de weg of moet ik hem over steken en het is daar erg donker.
Alleen welke kleur lampjes..... heeeellllppppp..... keuzestress hahahaha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lise

Re: Nieuwe tuigjes

Bericht door Lise » 24 okt 2020, 14:14

De dames hebben mooie tuigjes. Wat betreft de lampjes, ik had ook lampjes voor de mannen, maar werd zelf gek van het geluid. De lampjes gaan tegen het tuigje aan en dat maakt geluid.
Nu heb ik verlichte halsbanden, die je op kunt laden. Ik doe wel gewoon hun tuigje om en de verlichte halsband is extra. Ik heb ze besteld bij Zooplus.
Ik heb de foto net gemaakt. Het is licht in mijn woonkamer en band moet opgeladen worden.
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 24 okt 2020, 15:37

Dank je wel Lise.
Dat had ik met hangende lampjes inderdaad ook. Afgezien van dat vreselijke getik zag je ze in hun vacht helemaal niet.
Deze worden vast gemaakt om het tuigje heen en komen dus op de rug. Dus geen getik en goed zichtbaar.
Halsband is wat lastiger door hun vacht en ook omdat ze ook al een em kralenband om hebben. Dus denk dat dit lampje de beste optie is. Nu alleen nog de kleur hahaha.

Corrie

Bericht door Corrie » 24 okt 2020, 15:43

ik hou ook van die kleur, hebben mijn meiden ook alleen en beetje vaal van het wassen nu :gniffel
hoe zitten deze aan de voorkant Jolanda ?
ik zie ze hier ook wel lopen met die lichtjes, het lijkt wel of ze knipperen maar kan ook dat het zo lijkt om dat ze bewegen
zie hier rode en geel

keuze stress :lol: :lol: ik wist niet eens dat er zoveel kleuren waren
mijn keus zou zijn turquoise, roze of amber :ffedenken , maar heb ze niet :rooiebiet

zo´n halsband is ook wel mooi :top
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 24 okt 2020, 15:48

Ik zal straks ff foto's maken van de tuigjes en van de voorkant als Daisy hem om heeft.
Vind ze echt ideaal. Je doet ze over hun hoofdje en dan op de rug/zijkant twee sluitingen. Echt heel stevig en degelijk.

Je kunt de lampjes op gewoon branden zetten en ook op knipperen. Ze hebben dus twee standen. Met knipperen gaat de batterij 250 uur mee en gewoon branden 100 uur.
Ik wil twee verschillende kleuren want anders weet ik niet meer van wie welk tuigje is :proest
Denk aan roze en turquoise. Heb ook aan paars gedacht maar die schijnt slecht te onderscheiden te zijn voor het menselijk oog en amber dacht ik ook tot ik een foto van een hond met de amber zag en dat was gewoon lelijk geel :proest

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 24 okt 2020, 16:23

Ohhhh :-o :applaus wat een mooie tuigjes voor de meisjes :woefwoef
Die kleur is populair, Corrie ja jij hebt ook roze en Kelly`s Soesje en Shiva ook geloof ik. Zo leuk :love
Welke kleur lampjes worden het??? :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 24 okt 2020, 16:30

Dank je wel lieverd.
Ik heb zojuist de roze en turquoise besteld :swingitbaby
Viel nog niet mee en de hulplijn hielp ook niet met kiezen....ahum... :ffedenken
Vond de paarse ook erg mooi maar die schijnt voor het menselijk ook het slechts te zien te zijn en ik zag een foto van een hond met de amber en die kleur was vreselijk in het echt. Dus hup toen werd de keuze makkelijker en er zit ook iets blauw in het label van het tuigje dus....
Snel besteld want ander ga ik weer twijfelen whahahahaha. O wat ben ik toch erg met zulke dingen, slaat nergens op :proest

Jolanda

Bericht door Jolanda » 24 okt 2020, 16:32

Corrie, hier wat foto's van de voorkant van het tuigje. Ook nog één van de rug en één van het tuigje wanneer het uit is en open ligt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 24 okt 2020, 16:33

Jolanda schreef:
24 okt 2020, 16:30
Dank je wel lieverd.
Ik heb zojuist de roze en turquoise besteld :swingitbaby
Viel nog niet mee en de hulplijn hielp ook niet met kiezen....ahum... :ffedenken
Vond de paarse ook erg mooi maar die schijnt voor het menselijk ook het slechts te zien te zijn en ik zag een foto van een hond met de amber en die kleur was vreselijk in het echt. Dus hup toen werd de keuze makkelijker en er zit ook iets blauw in het label van het tuigje dus....
Snel besteld want ander ga ik weer twijfelen whahahahaha. O wat ben ik toch erg met zulke dingen, slaat nergens op :proest
Ja die hulplijnen hè van tegenwoordig :gniffel :gniffel
Ohhh wit en blauw is ook leuk :applaus :proest zo zit ik dan altijd als ik ze heb besteld....
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 24 okt 2020, 16:34

Ik kijk niet meer naar de andere kleuren nu whaha want ik ben net zo :giller
Ja ik had helemaal niks aan die hulplijn...gedroeg zich als een klein sadistje zelfs pffff :proest

Corrie

Bericht door Corrie » 24 okt 2020, 19:25

Je hebt het goed laten zien Jolanda :cheer
Dragen de smurfjes de hele dag die kralen banden , wat zit er allemaal aan
Denk dat mijn meiden dat niet zouden willen

Haha die twijfel om zo iets onnozels, misschien had ik toch beter .........
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 24 okt 2020, 22:14

Dat zijn em kralenbanden tegen teken en vlooien. Ja die dragen ze de hele dag. Ze vinden het prima. Sinds een weekje hangen er edelsteentjes aan.

Ja ik heb zelfs moeite om zoiets simpels te beslissen. Denk doordat ik altijd deed wat anderen wilden/verwachten en nooit stil stond bij wat ik vond of wilde. Nu moet ik dat ineens wel doen en valt me nog best moeilijk, hoe stom dat ook klinkt.

Maar ik heb gekozen en meteen besteld zodat ik niet weer kon gaan twijfelen :proest

Lise

Bericht door Lise » 25 okt 2020, 09:30

Jolanda het zal best wennen zijn om zelf beslissingen te nemen. Het is denk ik wel heel goed dat je nu stil staat bij wat je zelf wilt of vindt.
Nog een paar maanden en dan heb je je eigen plek, samen met de honden. Ook dat zal wennen zijn en zal af en toe best moeilijk zijn. Ben je je al aan het voorbereiden op de verhuizing?

Jolanda

Bericht door Jolanda » 25 okt 2020, 09:51

Ja ik ben druk bezig met uitzoeken en opruimen. Moet helaas een hele hoop weg doen.
Ook een hele inboedel aanschaffen. Stukje bij beetje kom ik er wel. Ook daarin steeds beslissen wat ik wil en mooi vind. In plaats van te denk wat anderen er van zullen vinden. Zal een leerproces zijn.
Ik krijg 29 december de sleutel. Hoop dan snel over te zijn. Schilderen en stukje behangen doe ik wel als ik er in zit.

Ientje

Bericht door Ientje » 25 okt 2020, 11:21

Wow mooie tuigjes.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 25 okt 2020, 12:09

Dank je.
Ben er ook erg blij mee.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 30 okt 2020, 19:45

De lampjes zijn binnen en heb ze op de tuigjes grmaakt.
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 30 okt 2020, 20:06

Ziet er goed uit,nu testen in het donker en :Foto :proest ik plaag je hoor Jolanda
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 31 okt 2020, 10:03

Oh maar die lichtjes zitten mooi zeg! Hoe zit het me jou, ben jij ook een beetje verlicht als je met de meisjes wandelt :lopen
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 31 okt 2020, 10:57

Corrie, ik zal eens kijken of ik een foto kan maken als het donker is.
Ik zal zelf met een zaklamp lopen en wil zo'n lichtgevende band om mijn arm heen.

Plaats reactie