Welke kam
Welke kam
Welke kam gebruiken jullie? Ik heb die super bamboe borstel en ook een bamboe kam. Die laatste gebruik ik zelf, want voor diki werkt het niet. Ik heb een metalen kam met wijde tanden. Maar ik wil graag een nog bredere tanden. Maar volgens mij is dat niet te koop in metaal.
Werkt plastic? Of is dat snel kapot!
De klitten kam met mesjes had ik vroeger, maar gebruik ik nu niet. Bij een klit knip ik die eerst in de lengte door. Ik borstel dus vooral, kammen zelden,
De klitten kam met mesjes had ik vroeger, maar gebruik ik nu niet. Bij een klit knip ik die eerst in de lengte door. Ik borstel dus vooral, kammen zelden,
Re: Welke kam
Wanneer de vacht lang is moet je kammen. Ik zou zeker niet een plastic kam nemen geheid krijg je dan dan het haar breekt en e komt er trouwens niet doorheen.Ientje schreef: ↑17 mei 2021, 19:53Welke kam gebruiken jullie? Ik heb die super bamboe borstel en ook een bamboe kam. Die laatste gebruik ik zelf, want voor diki werkt het niet. Ik heb een metalen kam met wijde tanden. Maar ik wil graag een nog bredere tanden. Maar volgens mij is dat niet te koop in metaal.
Waarom wil je nog bredere tanden? en welke heb je dan nu?

Ja grof en fijn, heb ik ook, maar ik wil zo graag een nog groffere. Heb er nu eentje besteld bij bol.com met bamboe handvat en metalen tanden. Het lijkt of die tanden verder uit elkaar staan dan bij degene die ik heb. Ben benieuwd. Hij komt hoop ik vandaag.
Ik kamn alleen als ik ga knippen, kammen knippen, kammen knippen enzv. verder borstel ik met die bamboe borstel, vind ik echt ideaal. Vacht open leggen en vanaf vel borstelen.
Ik kom er met een kam bijna niet doorheen,
Ik kamn alleen als ik ga knippen, kammen knippen, kammen knippen enzv. verder borstel ik met die bamboe borstel, vind ik echt ideaal. Vacht open leggen en vanaf vel borstelen.
Kam je nooit NA het borstelen dan?Ientje schreef: ↑19 mei 2021, 09:34Ja grof en fijn, heb ik ook, maar ik wil zo graag een nog groffere. Heb er nu eentje besteld bij bol.com met bamboe handvat en metalen tanden. Het lijkt of die tanden verder uit elkaar staan dan bij degene die ik heb. Ben benieuwd. Hij komt hoop ik vandaag.

Nee, heb het wel geprobeerd, maar kom er amper doorheen. Slecht he. Kam is echt te fijn. En nee het is geen verviltte en geklitte vacht.Jo-Anne schreef: ↑19 mei 2021, 13:32Kam je nooit NA het borstelen dan?Ientje schreef: ↑19 mei 2021, 09:34Ja grof en fijn, heb ik ook, maar ik wil zo graag een nog groffere. Heb er nu eentje besteld bij bol.com met bamboe handvat en metalen tanden. Het lijkt of die tanden verder uit elkaar staan dan bij degene die ik heb. Ben benieuwd. Hij komt hoop ik vandaag.
Als je het zo ziet lijkt het allemaal klit. Maar lekker zacht en geen knoopjes.
De eerste 2 op de foto zijn nog uit de cavalier tijd , soms gebruik ik die met wijde tanden voor de staart en de laatste weken voor de trimbeurt

Verder gebruik ik alleen de fijne kam

De haren borstel was niet zo goed meer , weg gegooid maar nog geen nieuwe gekocht

De haren borstel was niet zo goed meer , weg gegooid maar nog geen nieuwe gekocht

Corrie, gebruikte je die kam met die twee lengtes tanden. Ik vond dat wel zo,n waardeloos ding. Had hem in de trimsalon, maar heel snel weggegooid.
Ja, die kammen heb ik ook, maar ik denk dus dat er geen groffere zijn in metaal.
Kijken hoe diegene is die ik besteld heb, ik zal hem hier laten zien.
Enne Diki is nu weer een blubber hond, zucht.
Ja, die kammen heb ik ook, maar ik denk dus dat er geen groffere zijn in metaal.
Hey Mahdu met je prachtige ogen je hebt helemaal geen lang haar hoor oei drie vingerdiktes lengte :lol: Weg die slickerborstel in de prullenbak ermee. Alles nu weer goed met je Loraine je was ziek?Loraine schreef: ↑19 mei 2021, 18:36Zijn vacht is vrij lang nu hoor
Dit is zo'n beetje het kortste op zijn lijf, zijn kop heeft ruim drie vingerdiktes lengte op het deel boven zijn ogen en neus na:
Maar ik moet er wel bij zeggen dat hij eind april naar de trimster had gemoeten en dat verzet is naar morgen omdat ik ziek was.![]()

Corrie net als die borstel doen snel weggooien deze kammen :mrgreen:Corrie schreef: ↑19 mei 2021, 14:30De eerste 2 op de foto zijn nog uit de cavalier tijd , soms gebruik ik die met wijde tanden voor de staart en de laatste weken voor de trimbeurt
De haren borstel was niet zo goed meer , weg gegooid maar nog geen nieuwe gekocht![]()

Die met 2 lengtes gebruik ik ook niet,waarschijnlijk bij de cavaliers geprobeerd, was ook geen succes, is gewoon bij de spulletjes blijven liggenIentje schreef: ↑19 mei 2021, 17:42Corrie, gebruikte je die kam met die twee lengtes tanden. Ik vond dat wel zo,n waardeloos ding. Had hem in de trimsalon, maar heel snel weggegooid.
Wat een weer hè, heb vanmiddag alleen maar kleine rondjes aan de riem met ze gedaan

Ohh erg, kwamen ze niet thuis testen dan?
Mahdu is een knapperd wat een lekker snuitje.
Die kam lijkt mij met mooie wijde tanden!
Mahdu is een knapperd wat een lekker snuitje.
Die kam lijkt mij met mooie wijde tanden!
Corrie, wat een onweer he. Maar rond drie uur de zon, kwam buurman nog en heeft Diki nog bij jou gelopen 
De onderste ook ? Hoezo vind 'm zelf wel fijnJo-Anne schreef: ↑19 mei 2021, 18:57Corrie net als die borstel doen snel weggooien deze kammen :mrgreen:Corrie schreef: ↑19 mei 2021, 14:30De eerste 2 op de foto zijn nog uit de cavalier tijd , soms gebruik ik die met wijde tanden voor de staart en de laatste weken voor de trimbeurt
De haren borstel was niet zo goed meer , weg gegooid maar nog geen nieuwe gekocht![]()