Gelukkig droog

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Corrie

Gelukkig droog

Bericht door Corrie » 24 mei 2022, 12:05

Ik weet het de regen is hard nodig maar vind het toch prettiger om de dag met een droge wandeling te beginnen
De Ierse Wolfshonden waren ook al vroeg op pad
Afbeelding

Het zwanen paartje was verdwenen op het wielerpark dus geen idee hoeveel jonkies die hebben
Bij het broedende paartje verder op zag ik denk ik 4 jonkies
Afbeelding
Pa zag ik eerst niet , had zich verscholen onder het bruggetje en kwam aan de andere kant poolshoogte nemen

Afbeelding

De paarden waren vanochtend ook al vroeg in de wei

Afbeelding

Afbeelding

Kissy wilde niet langer wachten

Afbeelding

Afbeelding

Zo we zijn weer thuis
Afbeelding

Intussen hebben we de nodige regenbuien gehad
Afbeelding

Yvonne

Re: Gelukkig droog

Bericht door Yvonne » 24 mei 2022, 15:06

Die zie je niet vaak, flinke honden zijn dat.
Er is voorlopig wel weer genoeg gevallen voor de tuin.

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 24 mei 2022, 18:51

:cool: :plus1
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 26 mei 2022, 09:17

Mooie foto's. Wat een grote honden zijn Ierse wolfshonden, vroeger woonde er eentje bij mijn ouders in de buurt maar ik heb er in geen tijden één gezien.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 27 mei 2022, 11:39

Mooie foto`s heel wat anders als een sjoetje zo`n wolfshond lijkt me leuk om beiden te hebben grote en een kleine :love :wow
Wat voor plant is dit Corrie ? niet die mooie margriet maar die andere...scheterige foto :love
Afbeelding
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 27 mei 2022, 12:07

Ze zijn zo rustig die Ierse Wolfshonden maar Kissy moet er niets van weten , die ging huilend als een wolf er vandoor :lol

De plant is een Hortensia, jammer genoeg zit er weinig blad aan de onderkant van de stelen, er was gezegd dat ie niet gesnoeid moest worden
Zo zag ie er vorig jaar eind juni uit , toen voor het 2e jaar

Afbeelding
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 29 mei 2022, 08:00

De hortensia,s zijn laat dit jaar, valt mij hiet in de tuin ook io., wel knoppen maar nog noet bloeien.

Die leren kwam ik jaren geleden ook tegen, misschien inmiddels anderen.
Maar wel een leuk verhaal.
Ik liep daar met mijn spets, een volledig reu, niet agressief , wel brommerig, bangig, onzeker Naar andere grote honden.
We kwamen op de heen weg, een ,mevrouw met twee leren tegen, mijn hond vloog weg en ging staan schelden op afstand. Ik liep door, niets aan de hand. De leren lieten hem links liggen, negeerden dat keffende geval gewoon.
Op de terugweg kwam ik ze weer tegen, maar toen kwam er van de andere kant een andere hond, groot en lomp, op ons afgedenderd. Mijn hond keek, keek nog eens en vloog naar de leren en ging er tussen in zitten, wat een verstand en wat een geheugen. Ze hebben me een uur terug niets gedaan, nu moeten ze me maar beschermen, want zij zijn groot en ik met mijn hele 16 kg. Ben toch heel klein. De boxer droop af.
Prachtig honden gedrag. En de Ieren? Die bleven zo lief bij mijn hondje staan, twee reuzen en een dwerg

Corrie

Bericht door Corrie » 29 mei 2022, 09:22

@ Ientje
snoei jij de hortensia´s wel

wat een leuk verhaal, liep jij toen ook op de wielerbaan :geenidee
zolang ik hier woon zie ik haar zo nu en dan daar lopen met die 2 , ze zijn altijd zo rustig :dogwalk
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 29 mei 2022, 09:45

Niet ieder jaar, en inderdaad vorog jaar niet gedaan. Dus dst zal jet wel zijn, dank je, voor de tip.
Ik liep niet op de wielerbaan, maar richting dierenarts die toen nog in de galecop zat.
Groene strok3n tussen hu8zen en langs water.,

Plaats reactie