Had gisteren de zenuwen door Luca

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Truus

Had gisteren de zenuwen door Luca

Bericht door Truus » 20 aug 2022, 14:41

Er zat gisteren een kraai in de boom die ging zo tekeer
Nu bleek er een jonge kraai te zitten in de struik in de tuin hij was al aardig groot maar kon nog niet goed vliegen.
Luca die zag hem stond te blaffen er tegen, en moeder kraai ging zo te keer maar ze deed niks.
Nu komt het het kleintje vloog weg de tuin in Luca er achteraan had het kraaitje te pakken bij zijn veugel te pakken.
En toen kwam moeder kraai er wel aan en had Luca te pakken en pikte Luca in zijn lip, Maar Luca bloede Niet hij ging wel met zijn pootje langs zijn bekkie, wel na gekeken maar kon niks zien dat die gewond was.
Cora kwam na buiten zei wat ga je toch tekeer, zei ja Luca had het kraaitje te pakken.
Toen heeft Cora het probeerde te vangen dat duurde een poosje eindelijk had ze het en in de boom gezet.
Daar heeft de de hele avond gezeten, en vanmorgen was die weg.
Maar gelukkig goed af gelopen.
Luca is echt een jager wat dieren betref vorige week lag die met een rat in zijn bek in de tuin en dood gebeten.
Had de dierarts gebeld en verteld of dat kwaad kon voor Luca, ze zei dat het geen kwaad kon.
Maakt wat mee met die dondersteen van me.
Afbeelding

Lise

Re: Had gisteren de zenuwen door Luca

Bericht door Lise » 20 aug 2022, 14:57

Lijkt me niet fijn als Luca een jonge vogel aanvalt. Moeder en kind in de stress door Luca. Luca is een jachthondje en kan er ook niest aan doen. Luca in het vervolg de kans niet meer geven om vogels etc. aan te vallen. Misschien is jachttraining iets voor jullie.

Truus

Bericht door Truus » 20 aug 2022, 15:13

Luca is een heel lief hondje Lise als die binnen is zal je zeggen dat die zo is.
Maar het is hem wel geleerd dat die achter de kraaien aan moet.
Doe dat omdat de kraaien weg te jagen voor de kleinen vogeltjes die hebben ook veel in de tuin vind het zielig voor de kleine musjes.
Die kleine vogels hebben geen rust, met al die kraaien zijn er zo veel hier.
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 20 aug 2022, 16:20

Oh oh die Luca toch echt een jager
Had je hem eigenlijk niet moeten leren , kraaien vallen echt aan om hun jongen te beschermen
Hier is een vrouw aangevallen gewoon omdat ze langs een boom met nest liep
Gelukkig goed afgelopen voor de kraai en Luca
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 20 aug 2022, 16:55

Ja maar de kraaien vallen ook de musje aan en duifjes is toch ook zielig.
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 24 aug 2022, 11:51

Truus schreef:
20 aug 2022, 16:55
Ja maar de kraaien vallen ook de musje aan en duifjes is toch ook zielig.
Dit vind ik ook wel zielig al is dit wel de natuur, jonge kraaien moeten ook eten. De sterke jonge mussen en duiven redden het wel veelal worden de zwakkere jonge vogels gepakt.

En als er weer een jonge vogel zich in de tuin verstopt heeft, Luca even binnen houden.

Yvonne

Bericht door Yvonne » 26 aug 2022, 07:52

Herkenbaar, hier moeten vogels ook uitkijken hoor, Molly heeft er wel eens een gedood, Boyke vroegere meerdere. Vond ik echt minder, maar ja. Gizmo kan er nooit bij, niet snel genoeg, maar die heeft dezelfde plannen dat weet ik wel :surprised

Plaats reactie