Kouder.

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Marga.

Kouder.

Bericht door Marga. » 29 sep 2022, 10:26

Ik kan goed aan Balou merken dat het kouder word, hij wil nog maar een klein stukje wandelen en dan weer snel naar huis.
Lotus heeft hier geen last van, die loopt gewoon de afstand die ze anders ook loopt.
Dit zijn wel de beste maanden voor mijn honden, hitte kunnen ze helemaal niet tegen.
Maar het zijn ook koukleumen, vooral Balou heeft het snel koud en ligt dan ook altijd op de bank onder een fleece plaid weggekropen.
Ik heb gisteren de honden winterjasjes gewassen, ik wilde een nieuwe voor Balou kopen maar dit blijkt helemaal niet nodig. Ze hebben beiden twee goede winterjasjes en dit vind ik voldoende.

Afbeelding
Balou met zijn paardje op zijn rug, dit is weer eens iets anders dan op de rug van het paard. Balou heeft in huis ook altijd zijn tuig om zodat ik hem als hij humeurig is ook vast kan pakken. S'nachts gaat hij wel af.

Afbeelding
Lotus is aan het spelen met haar smiley. Heb ik eindelijk besloten om het haar rond Lotus oren en voetjes in het vervolg door een trimmer in de buurt te laten bijwerken, gaat de uitgekozen trimster emigreren. Ik kan het haar rond de achtervoetjes van Lotus niet zelf knippen, dit lukt mij niet. Nu heeft de dierenarts dit voor mij gedaan en ze wil dit de komende keren als Lotus haar nagels worden geknipt wel blijven doen, zo kan ze de nageltjes ook beter zien.

Corrie

Re: Kouder.

Bericht door Corrie » 29 sep 2022, 11:10

Hier vanochtend mistig en idd kouder en intussen heerlijk zonnig :zun
De dames kunnen goed tegen de kou, ik zelf ook maar gisteravond voor de tv plaid over de benen, ziet er dan zo behaaglijk uit :gniffel
Balou zo grappig met z'n paardje op z'n rug ,hoe kreeg hij dat voor elkaar :lol
Waar Lotus meespeelt zoiets hebben ze hier ook
:cool:
Fijn dat de dierenarts de haartjes bij de voetjes wil knippen :ok
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 29 sep 2022, 13:05

Marga Is dat rode tuigje zwart aan de voorkant? Heb je dat tuigje al lang?
Ideaal dat de dierenarts dat doet, wat is een dorp toch een stuk fijner dan een stad.

Inderdaad frisjes vanmorgen, heb mijn winterjas uitgewassen, die hangt nu te drogen. Om zeven uur was het koud, maar helder. Om 9 uur vertrok ik richting notaris om de verklaring erfrecht op te halen, en toen was het mistig, onderwerp werd het streeds mistiger, brrrr, op de terugweg was er zon en geen mist.

Diki heeft een goede dag, vanmorgen drie kwartier weg, nu met buurman en zoon naar de heide in Hilversum.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 30 sep 2022, 11:07

Koud al hier ook. Karel heeft ook maar 1 jas voor buiten en een zelfgehaakte voor binnen. Wel nodig hoor.
Lotus speelt graag hè zoleuk om te zien :swingitbaby hihii Balou heeft een favo speeltje een maatje :loveheart

Ben ik dat nou of is het hier in het Noorden altijd kouder brrrrr :woefwoef
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 30 sep 2022, 13:52

Leuke foto, van Balou en Lotus :love
Je kan wel een winter jas hebben Ientje heeft het ook aan.
In het noorden is het meest al kouder Jo-Anne
Luca kan ook goed tegen te kou,Ik niet hoor lig ook voor de tv met een plaid en me huispak aan :gniffel
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 30 sep 2022, 15:06

@ Ientje
Diki (en jij) boffen met zo'n buurman , gezellig een uitstapje naar de hei :super

@ Jo-Anne
Heb wel het idee dat het in het noorden meestal iets kouder is , toen we in Zeeuws Vlaanderen woonden tegen de Belg grens aan had ik het idee dat we daar altijd het beste weer hadden :zun

@ Truus
Hihi koudkleumpie , jij ligt er netzo bij als m'n zusje :gniffel
Afbeelding

Plaats reactie