Het gaat goed met Lotus.

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Marga.

Het gaat goed met Lotus.

Bericht door Marga. » 18 jul 2024, 11:32

Lotus moest vanmorgen bij de dierenarts zijn voor haar jaarlijkse controle en haar nagels zijn geknipt.
Er zit wel wat aanslag op haar gebit maar er is geen ontsteking te zien en het tandvlees ziet er rustig uit. :cheer
Ik was bang voor opnieuw problemen met haar gebit omdat ze regelmatig met haar pootje bij haar linker kant kop zit.
Maar dit heeft waarschijnlijk met de CM/SM te maken, in ieder geval niet met haar gebit en ook de oren zagen er prima uit.
Hulde aan het knagen op hertenhuid dat bij Lotus duidelijk werkt.
Haar maag die door Metacam en twee keer kort op elkaar een wormenkuur (omdat ze slakken had gegeten) wat van slag was is weer in orde met de hulp van probiotica en Puur maag, vandaag is de laatste dag dat ze dit moet. Het gras eten wat ze doet kijken we aan zolang er geen andere klachten als braken of een onrustige buik bij komen, dan zal ze een maagbeschermer kunnen krijgen.
Het gesleep en rare gedrag (lijkt op schijnzwangerschap) met haar eendje of kophuid kan komen door een loops teefje of intacte reu in de buurt.
Ik heb nooit geweten dat teefjes hier op kunnen reageren en zeker geen gecastreerde teefjes, ze kunnen zelfs een opgezette vulva en opgezette melkklieren krijgen vertelde de dierenarts.
Dus weer wat geleerd en heel blij met de goede berichten.

Ientje

Re: Het gaat goed met Lotus.

Bericht door Ientje » 18 jul 2024, 12:46

Fijn Lotus helemaal goed, voor zover mogelijk. . En ik heb ook weer wat geleerd. Schijnzwanger door een loopse teef. Nog niet eerder gehoord.

Marga.

Bericht door Marga. » 19 jul 2024, 09:11

Ientje schreef:
18 jul 2024, 12:46
Fijn Lotus helemaal goed, voor zover mogelijk. . En ik heb ook weer wat geleerd. Schijnzwanger door een loopse teef. Nog niet eerder gehoord.
Ik ook niet, vind het ook maar raar maar ik ben geen dierenarts.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 19 jul 2024, 17:30

Hartstikke goed!
Ik durf dat hertenhuid niet te geven hoor :goedzo maar het werkt wel dan.

Overigens liep hier 1 van onze katten ook weleens zo met een speeltje of wat lekkers, ze deed het ook begraven en piepen dat ze deed.
Gewoon omdat ze het heel erg leuk of lekker vond, was van haar! :dogpet

:zonkiss
Afbeelding

Plaats reactie