Wilde honden
Wilde honden
Vanochtend tijdens een wandeling waren we haast bij de auto en opeens kwamen er twee echt wilde honden aangestormd een baas zagen we niet natuurlijk die was nog bij de auto die honden hebben dan nog volop energie worden net losgelaten uit de auto. Ze waren niet te houden. Karel liep op dat moment heerlijk had niets in de gaten. Het waren van die honden met van die grote bekken en groot en gespierd, kan niet op de naam komen zal eens zoeken. Ze kwam rap heel rap met een vaart dichterbij. Baas nog steeds nergens. Hou ze dan even vast in het begin als je de situatie niet kan overzien. Grrrrrrrrr

Re: Wilde honden
altijd schrikken als ze zo komen aanrennen
misschien alleen maar blij dat ze dat ff kunnen doen maar je weet idd. nooit hoe ze reageren op een klein hondje :mrgreen:
Kareltje gelukkig niet omver gelopen of erger, heeft het misschien niet eens gemerkt
maar voor jou een vervelend einde na een fijne wandeling
misschien alleen maar blij dat ze dat ff kunnen doen maar je weet idd. nooit hoe ze reageren op een klein hondje :mrgreen:
Kareltje gelukkig niet omver gelopen of erger, heeft het misschien niet eens gemerkt
maar voor jou een vervelend einde na een fijne wandeling

Ohhh ik zou me rot schrikken. Heb je de baasjes uiteindelijk nog gezien?
Ja en ik schrik niet zo gauw. Maar dit waren van die staffordshire kolossen en die zijn niet voorzichtig met kleine hondjes. Ik hoorde wel roepen hierrrrrr maar je raad het al dat ging het ene oor in en het andere oor uit bij die beesten niks hier dachten ze. Dus ik ging de andere kant uit honden weer op ons af. Toen ben ik stil gaan staan en gezegd op harde toon wegwezen! Ja de baas stond bij de auto nog steeds en ze zei ja ze waren me te snel af

-
Lise
Wow, Jo-Anne wat heb je cool gereageerdJo-Anne schreef: ↑21 sep 2020, 09:43Ja en ik schrik niet zo gauw. Maar dit waren van die staffordshire kolossen en die zijn niet voorzichtig met kleine hondjes. Ik hoorde wel roepen hierrrrrr maar je raad het al dat ging het ene oor in en het andere oor uit bij die beesten niks hier dachten ze. Dus ik ging de andere kant uit honden weer op ons af. Toen ben ik stil gaan staan en gezegd op harde toon wegwezen! Ja de baas stond bij de auto nog steeds en ze zei ja ze waren me te snel af![]()
Honden waren toen hun eigen weg aan het gaan, ik moet er nu snel toe zei ze, ik zeg waarom ze zijn toch niet gevaarlijk of zo?
![]()
De staffords die ik ken zijn stuk voor stuk hele lieve honden.
Als ik zie hoe mieke , hondje van mijn schoonmoeder, met de staffort van mijn schoonbroer speelt , geweldig om te zien.
Als je dan bedenkt dat mieke bang is van onze luna is dat helemaal grappig.
Maar het probleem is inderdaad dat ze een enorme bijtkracht hebben en veel te sterk voor een shihtzu.
En natuurlijk veelal ook baasjes hebben die ...
Vul maar in.
Maar deze is toch ook geweldig, Barrie van mijn pedicure

Als ik zie hoe mieke , hondje van mijn schoonmoeder, met de staffort van mijn schoonbroer speelt , geweldig om te zien.
Maar het probleem is inderdaad dat ze een enorme bijtkracht hebben en veel te sterk voor een shihtzu.
Vul maar in.

je smelt eigenlijk al bij die blik
de moeilijkheid is dat we nooit weten hoe ze reageren naar andere vooral kleine hondjes
hoe ze zijn opgegroeid maakt al veel uit
ik heb het hier met Rotweilers
er is er één die is heel gefocust op de baas en bal en luistert goed
er is ook nog een jonge die wordt door ´r vrouwtje nog getraind, paar keer los tegen gekomen en ging goed maar laatste keren aan de riem omdat ze niet meer goed luistert (puber)
maar dan haast niet te houden
en dan is er nog één die een hondje heeft gebeten (hoorde zelfs 2x) die moet een muilkorf om, maar baas heeft soms een slokkie te veel op en vergeet dan die muilkorf
kwam die vorige week tegen (gelukkig met muilkorf) op een smal pad, kon ook niet meer een andere kant op, L & K liepen los , heb ze naast me gekregen met snoepjes in de linkerhand
was blij toen we voorbij waren, hart klopte in m´n keel, hond viel uit naar mij, zijn zo sterk, kwam net niet tegen me aan
de moeilijkheid is dat we nooit weten hoe ze reageren naar andere vooral kleine hondjes
hoe ze zijn opgegroeid maakt al veel uit
ik heb het hier met Rotweilers
er is er één die is heel gefocust op de baas en bal en luistert goed
er is ook nog een jonge die wordt door ´r vrouwtje nog getraind, paar keer los tegen gekomen en ging goed maar laatste keren aan de riem omdat ze niet meer goed luistert (puber)
maar dan haast niet te houden
en dan is er nog één die een hondje heeft gebeten (hoorde zelfs 2x) die moet een muilkorf om, maar baas heeft soms een slokkie te veel op en vergeet dan die muilkorf
kwam die vorige week tegen (gelukkig met muilkorf) op een smal pad, kon ook niet meer een andere kant op, L & K liepen los , heb ze naast me gekregen met snoepjes in de linkerhand
was blij toen we voorbij waren, hart klopte in m´n keel, hond viel uit naar mij, zijn zo sterk, kwam net niet tegen me aan

Oompie had nergens last van en ik was kwaad op die baas dat deed me wel wat moet ik niet doen. Maar ja kom je aan oompie

Ja en daar zit het hem precies als die knop om gaat en wat dan?die baas kon in eerste instantie al geen controle houden over die twee.Lise schreef: ↑21 sep 2020, 21:54Wow, Jo-Anne wat heb je cool gereageerdJo-Anne schreef: ↑21 sep 2020, 09:43Ja en ik schrik niet zo gauw. Maar dit waren van die staffordshire kolossen en die zijn niet voorzichtig met kleine hondjes. Ik hoorde wel roepen hierrrrrr maar je raad het al dat ging het ene oor in en het andere oor uit bij die beesten niks hier dachten ze. Dus ik ging de andere kant uit honden weer op ons af. Toen ben ik stil gaan staan en gezegd op harde toon wegwezen! Ja de baas stond bij de auto nog steeds en ze zei ja ze waren me te snel af![]()
Honden waren toen hun eigen weg aan het gaan, ik moet er nu snel toe zei ze, ik zeg waarom ze zijn toch niet gevaarlijk of zo?
![]()
. Ik zou het er ook niet op hebben als twee Staffords op mijn doggies af zouden stormen. Ik vertrouw dat ras echt voor geen cent. Ze kunnen volgens hun bazen best lief zijn, maar als de knop omgaat is het echt goed mis.

Ze zijn erg gericht op de baas. Je moet dan op zijn minst een baas hebben die consequent is en controle heeft over zijn honden. Ik weet dat ze heel lief kunnen zijn voor bekenden en familie, maar die bijtkracht zou mijn geen seconde rust geven. Kijk Barrie liggen met zijn achterpoten zo net als een puppyZynaluna schreef: ↑22 sep 2020, 07:06De staffords die ik ken zijn stuk voor stuk hele lieve honden.
Vul maar in.
![]()

Ze kunnen zo lief zijn, maar je schrikt je kapot als zoiets gebeurd en je kunt zeker gezien hun formaat gewoon geen risico nemen.
Blij dat het goed gegaan is.
Blij dat het goed gegaan is.
Gisteren kreeg mijn roon de sleutel van zijn huis.
Echter de verkoper was nog niet klaar met opruimen
Dus de notaris keert de koopsom nog niet uit en de verkoper heeft tijd tot zondagavond om alles op tecruimen.
Dus gisteren kwam hij verder doen en vroeg of zijn hond mee mocht.
En ja hoor ik had weer een nieuwe vriendin

Echter de verkoper was nog niet klaar met opruimen
Dus de notaris keert de koopsom nog niet uit en de verkoper heeft tijd tot zondagavond om alles op tecruimen.
En ja hoor ik had weer een nieuwe vriendin

jij zal geen vriendjes worden met een hond
leuk hoor
wel raar dat je zoon de sleutel krijgt en de verkoper nog niet klaar is met verhuizen
dus maandag kunnen jullie echt aan de slag
voor je zoon

wel raar dat je zoon de sleutel krijgt en de verkoper nog niet klaar is met verhuizen
dus maandag kunnen jullie echt aan de slag
voor je zoon

Nee , de verkoper mag binnen om verder op te ruimen en nog wat tegelwerk af te maken.
Maar wij zijn ook bezig.
Alleen nu kunnen zyna en luna nog niet mee, maar vanaf morgen wel.
Maar wij zijn ook bezig.
Alleen nu kunnen zyna en luna nog niet mee, maar vanaf morgen wel.

ohhh oké, veel klusplezier
staat het huis een beetje bij jullie in de buurt
arme Z & L nu helemaal alleen thuis

Tsja zo gaat dat, het moet goed opgeleverd word een huis.Zynaluna schreef: ↑26 sep 2020, 11:45Gisteren kreeg mijn roon de sleutel van zijn huis.
Echter de verkoper was nog niet klaar met opruimen![]()
En ja hoor ik had weer een nieuwe vriendin![]()
![]()
Leuke hond om te zien. Ik ben vanochtend die twee met andere baas, man dit keer tegengekomen, uit het niets. Ik had eigenlijk naar Karel moeten luisteren want die wilde ineens niet verder en dat was vreemd

-
Lise
Jeetje Jo-Anne, wat een hork.
Ik heb helemaal niets met zgn. "Staffies" en Pitbulls, maar de bazen die met dit soort rassen lopen (uitzonderingen daargelaten)
zijn heel vaak Jonnies en Anita's.
Ik heb helemaal niets met zgn. "Staffies" en Pitbulls, maar de bazen die met dit soort rassen lopen (uitzonderingen daargelaten)
zijn heel vaak Jonnies en Anita's.
Laat me raden , trainingspak kale kop en tattoo
Moet zeggen dat valt aan deze kanten best mee, maar ik weet wat je bedoelt
Moet zeggen dat valt aan deze kanten best mee, maar ik weet wat je bedoelt

Hier lopen er ook verschillende staffies. Twee een reu en teef, die zijn lief, maar ja, ik heb dan ook een teefje. Maar mijn spets speelde met twee volwaardige staff reuen en mijn spets was ook een volle reu. Spets haalde zelfs een stok uit de bek van de stafford. Verbaasde mij daarover. Zei die man, inderdaad zo,n brede sportieve man, goed opvoeden, echt het kan. Hij had ook staffords voor heropvoeding, nooit problemen, liep hij opeens weer met drie vd spierballen. En toch, als ik andere staffords zie, ga ik de andere kant op.
Er woont er hier ook nog eentje achter, kwam opeens uit het raam hangen, niet op een vriendelijke manier, schrok mij rot, daar loop ik bij mooi weer niet meer langs. Als die vrouw met die hond buiten loopt ben ik blij als de boom of lantaarnpaal bij haar in de buurt staat, daar houdt ze zich dan aan vast, anders wordt ze over straat gesleurd. Misschien moet deze hond ook eens naar die man die ik net noemde.
Er woont er hier ook nog eentje achter, kwam opeens uit het raam hangen, niet op een vriendelijke manier, schrok mij rot, daar loop ik bij mooi weer niet meer langs. Als die vrouw met die hond buiten loopt ben ik blij als de boom of lantaarnpaal bij haar in de buurt staat, daar houdt ze zich dan aan vast, anders wordt ze over straat gesleurd. Misschien moet deze hond ook eens naar die man die ik net noemde.