Pepper en mondkapjes

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Lise

Pepper en mondkapjes

Bericht door Lise » 12 okt 2020, 15:23

Pepper en ik zijn net terug van de DA. Niets bijzonders hoor. Vaccinatie en check-up.

Waar Pepper het meest last van had waren de mondkapjes die de DA en ik ophadden.
Hij vond het maar vreemd en piepte.

Bij de prik geen kik gegeven.
Heel snel weg bij de DA, zodat vrouwtje haar masker weer af kon doen en Peppie weer happy was.

Ik had er eigenlijk helemaal niet bij stilgestaan dat het voor dieren best vreemd is, als ze het gezicht en gelaatsuitdrukking van masker dragende mensen niet kunnen zien.

Corrie

Re: Pepper en mondkapjes

Bericht door Corrie » 12 okt 2020, 15:35

heeft Pepper alleen de Weil enting gehad Lise en verder alles oké denk ik

we staan er idd niet bij stil hoe de hondjes ons zien met mondkapje op, hier geblaf toen ik het thuis probeerde
vind het zelf ook nog steeds vreemd, kom ik iemand tegen denk ik ken ik die nou of zeg ik gedag tegen een volkomen vreemde :gniffel
nou ja " goedemorgen/middag " zeggen kan altijd toch
hier in Nieuwegein lopen de besmettingen hard op, wordt er niet vrolijk van
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 12 okt 2020, 16:18

Pepper heeft alleen de cocktail gehad.
Weil en Kennelhoest doe ik bewust niet.

Weil omdat ondanks dat ze geënt zijn toch Weil kunnen krijgen. Vergelijk het maar met de griepprik bij mensen.
Kennelhoest vind ik een heftige enting en doe dit dus ook niet. Zeker omdat Kennelhoest een soort van hondengriep is. Het enige dat je moet doen bij kennelhoest is afstand houden van andere honden omdat het super besmettelijk is.

Twee jaar geleden hadden mijn mannen natuurlijk alle drie kennelhoest. Ze waren niet echt ziek. Alleen wat gehoest en geproest. Natuurlijk heb ik ze toen wekenlang bij andere honden weggehouden.

Het gaat echt niet goed wat betreft Corona. In Zuid-Holland zuid, waaronder Dordrecht valt, vliegen de positieve testen om je oren.
Morgen spreekt Mark ons weer toe en ik ben bang dat het VO en MBO weer Online lessen gaan krijgen.
Morgenochtend ga ik in ieder geval nog even genieten van het contact met collega's en studenten :gniffel :gniffel .

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 13 okt 2020, 09:56

Lise schreef:
12 okt 2020, 15:23

Ik had er eigenlijk helemaal niet bij stilgestaan dat het voor dieren best vreemd is, als ze het gezicht en gelaatsuitdrukking van masker dragende mensen niet kunnen zien.
en ook je stem veranderd door zo`n mondkapje.
Lise schreef:
12 okt 2020, 16:18
Pepper heeft alleen de cocktail gehad.
Weil en Kennelhoest doe ik bewust niet.

Weil omdat ondanks dat ze geënt zijn toch Weil kunnen krijgen. Vergelijk het maar met de griepprik bij mensen.
Kennelhoest vind ik een heftige enting en doe dit dus ook niet. Zeker omdat Kennelhoest een soort van hondengriep is. Het enige dat je moet doen bij kennelhoest is afstand houden van andere honden omdat het super besmettelijk is.

Twee jaar geleden hadden mijn mannen natuurlijk alle drie kennelhoest. Ze waren niet echt ziek. Alleen wat gehoest en geproest. Natuurlijk heb ik ze toen wekenlang bij andere honden weggehouden.

Het gaat echt niet goed wat betreft Corona. In Zuid-Holland zuid, waaronder Dordrecht valt, vliegen de positieve testen om je oren.
Morgen spreekt Mark ons weer toe en ik ben bang dat het VO en MBO weer Online lessen gaan krijgen.
Morgenochtend ga ik in ieder geval nog even genieten van het contact met collega's en studenten :gniffel :gniffel .
Is dat niet met iedere enting dat ze evengoed nog de ziekte kunnen krijgen, niet alleen met Weil of is de kans daar hoger? is een hoop over te doen geweest die weilenting. Ken iemand die haar hondje is verloren na zo`n enting. :cry:

Laat je de mannen niet titeren Lise?
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 13 okt 2020, 11:26

Weil schijn je in heel veel varianten te hebben, dus vandaar een grotere kans dat ze het ondanks de enting toch krijgen.

Titeren doe ik niet. Ik ent tot ongeveer 7 jaar en daarna hebben ze volgens mij genoeg antistoffen.

Corrie

Bericht door Corrie » 13 okt 2020, 12:29

ik durf de Weil enting niet achterwege te laten omdat de dames regelmatig de sloot in duiken om te drinken ondanks dat ik in de zomermaanden altijd water voor ze bij me hebt :rooiebiet
is kennelhoest enting niet verplicht bij de honden vereniging ?
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 13 okt 2020, 13:10

Lise schreef:
12 okt 2020, 15:23
Pepper en ik zijn net terug van de DA. Niets bijzonders hoor. Vaccinatie en check-up.

Waar Pepper het meest last van had waren de mondkapjes die de DA en ik ophadden.
Hij vond het maar vreemd en piepte.

Bij de prik geen kik gegeven.
Heel snel weg bij de DA, zodat vrouwtje haar masker weer af kon doen en Peppie weer happy was.

Balou en Lotus doen alsof ik nooit anders dan een mondkapje heb opgehad, ze reageren er helemaal niet op.

Lise

Bericht door Lise » 13 okt 2020, 15:13

Corrie schreef:
13 okt 2020, 12:29
ik durf de Weil enting niet achterwege te laten omdat de dames regelmatig de sloot in duiken om te drinken ondanks dat ik in de zomermaanden altijd water voor ze bij me hebt :rooiebiet
is kennelhoest enting niet verplicht bij de honden vereniging ?
Nee, de kennelhoest enting is niet verplicht. Sowieso ga je natuurlijk niet naar je cluppie als je hond kennelhoest heeft.

Lise

Bericht door Lise » 13 okt 2020, 15:16

Echt hoor, die Weil enting is volgens mij een wassen neus. Zoals ik al eerder schreef zijn er zoveel varianten dat enten echt niet zoveel zin heeft.

Ja, ik ben kritisch. Als er een vaccinatie komt tegen Corona, sla ik ook over. Ik vertrouw op mijn lichaam.

Lise

Bericht door Lise » 13 okt 2020, 15:20

Marga. schreef:
13 okt 2020, 13:10

Balou en Lotus doen alsof ik nooit anders dan een mondkapje heb opgehad, ze reageren er helemaal niet op.
Voor Pepper was het de eerste keer dat hij dit mee maakte, dus snap het wel. Hij zag mijn gezichtsuitdrukking niet en van de "onbekende" DA ook niet.
Ik loop hier thuis niet met en mondkapje op. Woon alleen, dus waarom zou ik.

Plaats reactie