Sneeuw komt eraan en we worden gesneeuwstraald!

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Jo-Anne
Site Admin

Sneeuw komt eraan en we worden gesneeuwstraald!

Bericht door Jo-Anne » 05 feb 2021, 09:30

https://www.telegraaf.nl/video/14251473 ... it-weekend

Ja de sneeuw is in aantocht en het gaat niet te zuinig sneeuwen hier.
Kareltje heeft al van het begin af aan iets met sneeuw, hij vind het hartstikke leuk. Maar eigenlijk kan hij niet in de sneeuw lopen of spelen, zeker nu ze zoveel opgeven.

Gaan jullie als je moet wandelen in dit barre weer nog iets aan de pootjes doen tegen de kou? :run en krijgen ze ook van die klonten aan hun vacht?
Afbeelding
Afbeelding

Corrie

Re: Sneeuw komt eraan

Bericht door Corrie » 05 feb 2021, 09:53

Ben je goed voor bereid, genoeg te eten in huis
Ben benieuwd naar de hoeveelheid sneeuw , vind het wel leuk
L&K vinden het ook leuk,ze zijn kort nu denk dus geen sneeuw ballen aan de vacht
Als we thuis zijn pootjes goed uitspoelen en drogen, heb vaseline in huis als het nodig is

Ahhh Kareltje kijkt zo naar je :loveheart
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 05 feb 2021, 12:13

Mijn meiden vinden sneeuw geweldig. Vooral Daisy,maar helaas kan ze niet los dus zal ze er minder van genieten.
Ik heb net de onderkant van hun voetjes geknipt en hun nageltjes gevijld.
Ben vanmorgen maar even naar de kruidvat gefietst om daar vaseline te halen want dat had ik dus niet.
Heb wel Pawz, dat zijn een soort rubberen sokjes. Maar die hebben ze nog nooit aan gehad en ik verwacht met Daisy geen problemen, maar grote kans dat Abigail zal weigeren om een poot te verzetten met die dingen aan dus tja...
Ik weet nog niet hoe ik dat ga doen met uitlaten. Als er echt zo'n pak valt dan is er niet meer in te lopen joh. Lang buiten zal het niet worden want ik zag -12 graden staan voor woensdag en donderdag...
Heb ook nog nooit vaseline gebruikt, moet je dat heel dun er op smeren of....???
Ik heb wel dikke jasjes voor ze, want tja zeker Daisy heeft helemaal geen vacht om haar warm te houden. Ik leg de handdoeken klaar en de föhn en dan zet ik ze desnoods ff in bad voor de klonten sneeuw er af te spoelen.
We gaan het zien, maar ik kijk er niet naar uit als ik eerlijk ben....de grote parkeerplaats over die dan wit is van het zout en dan zien dat ze kunnen plassen en poepen in een dik pak sneeuw en Abigail is de makkelijkste niet hoor. Die poept niet eens als ze aan de lijn zit...

Lise

Bericht door Lise » 05 feb 2021, 13:39

Voor Max worden het denk ik korte rondjes. Hij heeft het zo snel koud. Natuurlijk krijgt hij zijn jasje aan. Gisteren en vandaag mocht hij zonder jas. De temperatuur liet dat toe.

Met Twister en Pepper wil ik zondagochtend rond 08.00 uur naar de polder gaan. Het zal wel koud zijn, maar door de verse maagdelijke sneeuw banjeren vind ik zo mooi. De kou heb ik daar graag voor over. Wij zullen geen uren lopen, 45 minuten is meer dan genoeg. Ook Twister en Pepper doe ik hun jas aan en natuurlijk smeer ik de voetzooltjes en pootjes in met vaseline.

BTW mijn CV ketel heeft kuren. Gelukkig komt er vanmiddag een monteur om de boel te herstellen.
Wat ben ik blij dat de ketel mij nu in de steek laat i.p.v. zondag of de dagen daarna.

Ennuh, een paar dagen sneeuw en kou is prima, maar wat verlang ik naar de lente.

Truus

Bericht door Truus » 05 feb 2021, 14:12

Denk dat Luca het ook wel leuk ge vinden Luca heeft nog maar een heel klein beetje sneeuw mee gemaakt
Ben benieuw hoe die het doe als er een flink laag sneeuw lig maar Luca kennen de zal diehet prachtig vinden
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 05 feb 2021, 14:22

Hoe zit dat met sneeuw? Blijven er ook hele sneeuwplakkaten aan de honden haren hangen als ze langer haar hebben.nog niet meegemaakt met Diki, mijn toller had hele sneeuwballen aan haar buik hangen en voeten, en dat was niet fijn en er amper af te halen. Trekken kon niet, want dan trek je het vel kapot. Zie er eerlijk gezegd een beetje tegen op, tegen die sneeuw.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 05 feb 2021, 14:26

Mijn meiden veranderen altijd in kleine sneeuwpopjes. Als het heel erg is spoel ik de sneeuwklonten er af en daarna föhnen.

Heb nu voor het eerst vaseline gekocht. Weet alleen niet of je dat enkel op de zooltjes doet of ook op de vacht van de pootjes...?

Lise

Bericht door Lise » 05 feb 2021, 14:46

Jolanda schreef: ↑
05 feb 2021, 14:26
Mijn meiden veranderen altijd in kleine sneeuwpopjes. Als het heel erg is spoel ik de sneeuwklonten er af en daarna föhnen.

Heb nu voor het eerst vaseline gekocht. Weet alleen niet of je dat enkel op de zooltjes doet of ook op de vacht van de pootjes...?
Ik smeer de voetzooltjes, pootjes en onderkant buik in. Op deze manier heb je het minste last van sneeuw/ijsklonters.

Corrie

Bericht door Corrie » 05 feb 2021, 15:51

Lise schreef: ↑
05 feb 2021, 13:39
Voor Max worden het denk ik korte rondjes. Hij heeft het zo snel koud. Natuurlijk krijgt hij zijn jasje aan. Gisteren en vandaag mocht hij zonder jas. De temperatuur liet dat toe.

Met Twister en Pepper wil ik zondagochtend rond 08.00 uur naar de polder gaan. Het zal wel koud zijn, maar door de verse maagdelijke sneeuw banjeren vind ik zo mooi. De kou heb ik daar graag voor over. Wij zullen geen uren lopen, 45 minuten is meer dan genoeg. Ook Twister en Pepper doe ik hun jas aan en natuurlijk smeer ik de voetzooltjes en pootjes in met vaseline.

BTW mijn CV ketel heeft kuren. Gelukkig komt er vanmiddag een monteur om de boel te herstellen.
Wat ben ik blij dat de ketel mij nu in de steek laat i.p.v. zondag of de dagen daarna.

Ennuh, een paar dagen sneeuw en kou is prima, maar wat verlang ik naar de lente.
nu zonder verwarming met de verwachtte kou daar moet je toch niet aan denken en dan waarschijnlijk ook geen warm water, hoop dat het straks in orde is

wij gaan natuurlijk ook vroeg op pad, zal mij benieuwen of er echt een dikke laag sneeuw zal vallen

geen jasjes voor de meiden hier :cry: ik deed alleen vaseline op de voetzooltjes, goeie tip om ook op het buikje te doen
weer thuis zal ik ze afspoelen en hangen de handdoeken op de verwarming te wachten en daarna badjasje aan :dogpet

en jaja graag gauw hierna de lente :blommetje

had vanmorgen vriendin in Spanje aan de telefoon, heerlijk op balkon in de zon :zun met koffie, ´s morgens wandelen met een vestje aan
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 05 feb 2021, 17:57

Net vandaag een jasje gekocht met Gizmo. Je mag maar naar een paar winkels tegenwoordig en dat jasje had ik al tig keer zien hangen. Weet dat Gizmo er een hekel aan heeft, maar deze was iets soepeler dan haar regenjas.
En ik geef het toe, ik vind dat leuk. Was meteen daarna naar de winkel van mijn man gegaan die keek al raar, ik zeg je hoeft haar niet vast te houden :gniffel. Later aan de telefoon met mijn moeder, voor die paar dagen, geld weggooien. Ik zeg we doen toch al bijna niks tegenwoordig.
Vaseline is een goeie tip.
Afbeelding

Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 05 feb 2021, 19:02

Staat je goed Gizmo :loveheart
Hihi weg gegooid geld,je moet toch ergens je geld aan uitgeven en als je het leuk vind en Gizmo wil ermee lopen een prima investering :gniffel en er volgen nog meer winters :woefwoef
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 05 feb 2021, 19:54

Mooi jasje Gizmo :love
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 06 feb 2021, 07:52

Lise, ook met lange haren?
Is die vaseline er ook weer makkelijk af te krijgen? Daisy krabt en bijt natuurlijk door haar allergie en ben bang dat ze het anders binnen krijgt.

Ientje

Bericht door Ientje » 06 feb 2021, 08:56

Ik zie op tegen de sneeuw, sneeuwpoppen met sneeuw klonters, denk dat het veel binnenshuis vermaak wordt. Ik heb nog een mooie nieuwe snuffel bal voor Diki,
Maar er is hoop, de sneeuwklokjes zijn er al, de crisissen staan ook al q0 cm boven de grond. Voor de bollen is net goed dat er sneeuw komt, dat beschermt tegen de vorst.

Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 06 feb 2021, 08:57

Stomme auto correctie. Ik bedoelde natuurlijk crocussen. En hier Diki voor de sneeuwklokjes.

Corrie

Bericht door Corrie » 06 feb 2021, 09:08

Wat kijkt Diki lief,moet de sneeuwklokjes met vergroot glas zoeken :gniffel
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 06 feb 2021, 10:24

Zijn ook hele kleine klokjes haha,

Ientje

Bericht door Ientje » 06 feb 2021, 10:26

06 feb 2021, 07:52
Is die vaseline er ook weer makkelijk af te krijgen? Daisy krabt en bijt natuurlijk door haar allergie en ben bang dat ze het anders binnen krijgt.

Dat wil ik ook graag weten, anders gaat ze morgen niet met de buurman mee.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 06 feb 2021, 12:29

:gniffel :gniffel kleine klokjes hihihihi maar ze zijn er hoor....

Mooie foto van Diki :love

Mooie nieuwe snuffelbal??? :denken als je wil vertel erover in een ander topic......leuk.....

viewforum.php?f=8
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 06 feb 2021, 14:09

06 feb 2021, 07:52
Ik denk dat het bij lange haren ook werkt. De vaseline gaat er af door de sneeuw, tenminste bij mijn kortharige mannen.

Plaats reactie