Mijn kleine hulphondjes

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Jolanda

Mijn kleine hulphondjes

Bericht door Jolanda » 15 apr 2021, 10:57

Daisy en Abigail zijn therapiehondjes hihi.
Er woont een ex broodfokhondje in de flat en hij is zo bang voor honden en mensen ook best wel.
Nou merkten we dat hij niet zo bang leek voor de meiden en dus bleven we wat langer staan kletsen en ja hoor daar ging Georgie... voorzichtig aan Abby dr kontje snuffelen. Dit had hij nog nooit gedaan dus vrouwtje stond met open mond en we waren allebei zo blij. Waarop Georgie naar Daisy liep en neusje aan neusje stond en begon te kwispelen. Vrouwtje kon wel huilen en ik ook trouwens hihi.
Dus samen gewandeld en daarna zagen we elkaar een tijdje niet. Ze merkte dat Georgie de meiden zocht op de plek waar we elkaar een paar keer tegen gekomen waren. Dus toen ze mij in de lift zag vroeg ze of we weer samen konden gaan wandelen.
Daar stond kleine Georgie met zijn staartje onder zijn buikje. Meisjes naar hem toen en hup wandelen en daar kwam zijn staartje tevoorschijn en liep hij al kwispelend met de meisjes door het bos.
Als we een andere hond tegen komen zoekt hij steun en veiligheid bij de meiden. Dus daarna mobiel nr's uitgewisseld en gezegd dat ze als er iets is altijd een gil kan geven en als ze samen wil wandelen ook.
Nou durft hij in de flat niet naar binnen te lopen en moet ze hem altijd dragen tot.... we van de week 's avonds tegelijk het laatste plasrondje deden en Daisy en Georgie bijna tegen elkaar aan naar huis liepen.
We komen bij de flat, de automatische deur gaat open en hup Georgie loopt zo met Daisy mee naar binnen. Snel de volgende deur open en ja hoor ook daar liep hij zo verder. De lift zou hij vast niet in gaan....ehm o jawel hoor en staartje omhoog hihi. Zo leuk om te zien.
Vooral Daisy zorgt echt voor hem en lijkt te voelen wat hij nodig heeft. Abigail is normaal niet zo dol op gesnuffel en gedoe bij haar maar van Georgie pikt ze alles hihi.
Kreeg net een appje van Georgie hahaha of de meisjes mee gaan wandelen straks. Nou natuurlijk doen we dat dus als de meisjes uitgeslapen zijn dan gaan we weer samen het bos in.
Dit is de lieve kleine Georgie

Afbeelding

Corrie

Re: Mijn kleine hulphondjes

Bericht door Corrie » 15 apr 2021, 12:19

allereerst wat fijn dat Georgie een goed tehuis heeft gekregen :goedzo
je hart breekt als je dit leest, zo zielig zo´n hondje wat niet veel liefde heeft gekregen en misschien alleen maar in een schuur of hok heeft geleefd
super hoor dat Daisy en Abby hem vertrouwen geven en laten zien dat deuren en lift niet eng zijn
gezellig samen wandelen, vertrouwen krijgen in mensen en misschien ook nog is in andere rustige honden :dogpet
trots op jou en je smurfjes dat jullie zo kunnen helpen :loveheart
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 15 apr 2021, 13:05

Wat een prachtig verhaal Jolanda. Mooi dat jouw meiden Georgie vertrouwen en het goede voorbeeld geven.
Jullie zijn goed bezig :goedzo :goedzo ..

Heb je het een beetje naar je zin in Doorwerth?

Marga.

Bericht door Marga. » 15 apr 2021, 15:45

Wat fijn dat hij nu een goed thuis heeft en een stel eigen hulphonden. :goedzo
Balou is zelf erg eenkennig naar mens en hond maar hij had jaren geleden één hondenvriendinnetje dat uit het buitenland geadopteerd was en ook zeer eenkennig en angstig was naar mens en hond. Het was zo leuk om te zien hoe die twee op elkaar reageerde.

Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 15 apr 2021, 18:49

Het is zo mooi om te zien hoe goed ze hem aanvoelen. Vooral met Daisy is er echt een klik.
Hij had dus gisteravond staan zoeken omdat we twee avonden achter elkaar tegelijk waren. Zo lief.

Lise, ik leer Doorwerth nog steeds kennen. Volgende week laat Cheriette (baasje van Georgie) een ander mooi wandelgebied zien. Maar op zich heb ik het naar mijn zin. Ik heb een mooi uitzicht, mooi bos om te wandelen en leer nog steeds mensen kennen. Het alleen zijn gaat ook beter, al zijn er altijd moeilijke momenten.

Ientje

Bericht door Ientje » 16 apr 2021, 09:20

Wat lief Jolanda. Maar ook fijn, voor jou ook contact! Geniet van het wandelen samen,

Jolanda

Bericht door Jolanda » 16 apr 2021, 11:36

Daar geniet ik zeker van ja.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 17 apr 2021, 14:58

Ach wat lief is dit zeg :love Ik vind het wel een skeet hoor hey :dogpet Komt vast helemaal goed met de hulp die hij nu krijgt, helemaal super zeg.
Afbeelding

Plaats reactie