Bijna een jaar geleden, Ike , maar....

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Ientje

Bijna een jaar geleden, Ike , maar....

Bericht door Ientje » 28 jun 2021, 08:46

Ik stond vanmorgen met tranen in mijn ogen. Diki was ,,weg,, nu is ze nooit verder dan 10 meter bij mij vandaan, dus ik kijk om mij heen. Zit ze in een tuin, nou ja, een stenen tuin, tussen de kiezels en bloembakken. En wat zat daar ook, een leuke bonte kat. de kat keek wat angstig, maar Diki deed zo lief naar die kat toe, ze stonden neusje aan neusje, ik was als de dood dat de kat uit zou halen, maar kennelijk voelde, merkte de kat dat Diki geen boosheid in zich had, . En dan denk ik, mist Diki onze Ike nog?
Ik moest drie keer roepen, toen kwam ze toch met mij mee, keek nog een paar keer om,,,,,,,

Tja, mijn vriendin heeft mij al gewezen op een zwart bruin poesje, britse korthaar. Ik heb er Fotoos van gezien, een schatje is het. Zwart bruin, mijn kleuren, schildpad. Altijd een schildpad poes willen hebben. Maar is het slim, dan neem ik een kat voor Diki? Kost toch weer veel geld.......En kan ik er tegen.......v w b mijn allergie. Dus wijs zijn en standvastig, geen kat. Maar oh wat zou Diki er gelukkig mee zijn en dan is de cirkel weer rond.

Marga.

Re: Bijna een jaar geleden, Ike , maar....

Bericht door Marga. » 28 jun 2021, 08:58

Als jijzelf weer een poes wil zal ik er gewoon voor gaan mits je allergie dit toelaat. Ik zal kijken naar een kitten die honden gewent is, dit maakt het wennen een heel stuk makkelijker.

Ik heb Lotus in de eerste plaats voor Balou gekocht omdat die na het overlijden van Mowgli zoveel problemen met het alleen thuis zijn had. Maar heel stiekem was ik zelf verlieft op haar foto geworden en wilde ik haar gewoon voor mijzelf hebben.

Ientje

Bericht door Ientje » 28 jun 2021, 09:03

En dat weet ik dus juist niet, wil ik wel weer een poes.
Afgelopen weken twee keer van ike gedroomd, hij was er weer zo exht, dat lijfje tegen mij aan. Neusje in mijn gezicht, zo lief, en hij was ook weer lekker mollig, niet meer zo mager het was zo,n fijn gevoel,
Lastig hoor,
Dat schildpad Loesje, misschien is er inmiddels al iemand voor, maar die krijgt exht een goed thuis..

Ientje

Bericht door Ientje » 28 jun 2021, 11:23

Ja dat neem ik nu ook, tegen de hooikoorts.
Ga ik nog meer twijfelen.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 28 jun 2021, 12:55

Je hebt ook katten die anti-allergisch zijn. Siberische kat bijv. die verharen niet.
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 28 jun 2021, 15:02

Ientje schreef:
28 jun 2021, 09:03
En dat weet ik dus juist niet, wil ik wel weer een poes.
Afgelopen weken twee keer van ike gedroomd, hij was er weer zo exht, dat lijfje tegen mij aan. Neusje in mijn gezicht, zo lief, en hij was ook weer lekker mollig, niet meer zo mager het was zo,n fijn gevoel,
Lastig hoor,
Dat schildpad Loesje, misschien is er inmiddels al iemand voor, maar die krijgt exht een goed thuis..
moeilijk hè Ientje, met je hart(gevoel) of met je verstand een beslissing nemen, vooral als je foto´s ziet van een super schatje
Henk heeft het er ook wel over gehad om een poes te nemen maar echt niet verstandig hier, in huis weinig ruimte en geen besloten tuin om veilig te verblijven
dus besloten met m´n verstand en de leeftijd :oldtimer speelt hierbij ook een rol
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 28 jun 2021, 16:11

Voorlopig geen kat.,maar zeg nooit nooit. :ffedenken

Plaats reactie