Zon en de buitenren.

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Marga.

Zon en de buitenren.

Bericht door Marga. » 11 sep 2021, 13:18

Omdat de honden zo in de buitenren genieten zet ik ze er als het weer dit toe laat s,morgens in. Ik blijf er wel altijd bij anders gaat Balou Lotus lastig vallen. Omdat de kracht al van de zon afgaat had ik de honden er zonder bescherming (parasol/doek) tegen de zon in gezet, nu hadden ze meer zicht en konden ze mooi naar de bouwvakkers kijken en blaffen. Toen ik zag dat Lotus met haar ogen ging knijpen heb ik ze naar binnen gehaald maar het was al te laat Lotus had hoofdpijn. Zon, ook al is de zonskracht al minder is dus niet goed voor Lotus, Balou had nergens last van. Gelukkig gaat het vandaag weer goed maar dus geen zon meer op Lotus haar bolletje. Ik ga de ren volgend jaar verplaatsen naar de tegels waar nu de tuinstoelen staan daar is het langste schaduw. Ik koop volgend jaar een schommelbank die past prima waar de ren nu staat dus dit is ook weer naar volle tevredenheid opgelost.

Afbeelding
Hoofdpijn.

Ik dacht, waarom heb ik toch geen geluk met mijn honden? Bordeauxdog Gipsy had zwakke gewrichten en is door een longslagader bloeding uiteindelijk maar twee jaar oud geworden. En dan Balou met zijn hartafwijkingen en Lotus die dus ook niet zo gezond blijkt te zijn als ik had gehoopt. Maar de andere kant is, wat als Balou en Lotus in een druk gezin terecht waren gekomen, ik heb alle tijd en rust voor ze en kan ze geven wat ze nodig zijn.
Ik denk, het heeft gewoon zo moeten zijn.

Afbeelding
Er werd alweer gespeeld en nu liggen ze in diepe slaap naast elkaar op de bank. :love

Ientje

Re: Zon en de buitenren.

Bericht door Ientje » 11 sep 2021, 15:57

Marga, ja ik zie het wat een sneu snoetje heeft Lotus zo. Gelukkig nu weer wat beter.
En ja, er gebeurt niets voor niets en dan moet het zo zijn. Ze hebben het goed bij je.,

Corrie

Bericht door Corrie » 11 sep 2021, 19:07

ahh gossie het is echt aan Lotus te zien dat ze pijn heeft :dogpet
je zorgt goed voor je hondjes Marga, denk ook weleens dat iets voorbestemd is maar het zal niet altijd meevallen
dus voor jou :blommetje
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 13 sep 2021, 14:58

Ientje schreef:
11 sep 2021, 15:57
Marga, ja ik zie het wat een sneu snoetje heeft Lotus zo. Gelukkig nu weer wat beter.
En ja, er gebeurt niets voor niets en dan moet het zo zijn. Ze hebben het goed bij je.,
Het is idd niet te missen als Lotus hoofdpijn heeft, gelukkig is dit niet dagelijks. Ik zie steeds weer wat anders dat ze niet kan hebben, ik heb b.v.b een sierlamp met gaatjes waar het licht door valt als hij aan is, heel leuk. Maar Lotus kan niet tegen dit licht dus de lamp gaat naar mijn broer, ze is zo wie zo erg gevoelig voor licht.

Marga.

Bericht door Marga. » 13 sep 2021, 15:11

Corrie schreef:
11 sep 2021, 19:07
ahh gossie het is echt aan Lotus te zien dat ze pijn heeft :dogpet
je zorgt goed voor je hondjes Marga, denk ook weleens dat iets voorbestemd is maar het zal niet altijd meevallen
dus voor jou :blommetje
Het valt zeker niet altijd mee, schrik als Balou s,morgens niet gelijk reageert, ik ben altijd bang dat ik hem dood in zijn bench vind. En dan de hoofdpijn van Lotus, als ze last heeft kan ik haar extra pijnstilling geven maar de Pea Pure slaat helaas niet altijd aan en dan sta ik machteloos. Maar dit zijn momenten het gaat gelukkig veel vaker wel goed, ik moet alleen rekening houden met wat ze wel en niet aankunnen en dit is mij bij Lotus nog niet altijd duidelijk.

Plaats reactie