Wonder

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Yvonne

Wonder

Bericht door Yvonne » 13 jun 2020, 00:12

Na 8 jaar is er hier een klein wonder gebeurt. Gizmo heeft voor het eerst ooit los gelopen :dance
Ze voelde zich heel wat volgens mij :proest
Eigenlijk sinds Molly er is, hoeft ze niet meer persé voorop te lopen, eerst altijd wel. Ze is een stuk trager.
Nu lieten we de honden uit en ik had Molly en Robin had Gizmo, alleen die zat nog niet vast en liep zo het bospad op. Ik zeg tegen Robin wacht maar ff, kijken wat ze doet. Maar ze bleef gewoon op het pad lopen. Een keer week ze een beetje van ons af, maar was ook zo weer terug en een keer zag ze een vogel en werd ze voor haar doen snel, dat was ff minder.. Robin even haar gepakt en stukje verder weer neergezet.
Moet zeggen ze is nu 2 keer los geweest, maar beiden keren ook niets tegen gekomen, dus dat moeten we nog meemaken. Verder alleen in bos, niet bij de weg.
Verder is Gizmo eindelijk van haar Corona coup verlost.

Afbeelding

Zynaluna

Re: Wonder

Bericht door Zynaluna » 13 jun 2020, 07:04

Geweldig toch, dat ze nu los kan lopen :applaus
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 13 jun 2020, 08:37

Heerlijk dat Gizmo eindelijk los kan :run :run . Zo veel fijner dan altijd aan de riem lopen.

Corrie

Bericht door Corrie » 13 jun 2020, 08:53

Wat fijn voor Gizmo heerlijk los in het bos :run
:wow prachtige foto van je dochters met je :woefwoef schatten :love
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 13 jun 2020, 09:12

Och wat fijn, is dat een grote zwitser? Dat zijn ook nest ,,stevige,, honden qua formaat en qua karakter. Mooi hoor.

Yvonne

Bericht door Yvonne » 13 jun 2020, 10:00

Ientje schreef:
13 jun 2020, 09:12
Och wat fijn, is dat een grote zwitser? Dat zijn ook nest ,,stevige,, honden qua formaat en qua karakter. Mooi hoor.
De moeder van Molly is een Grote Zwitser en de vader is een grote Poedel. Een Sennendoodle dus.
Het karakter is veel poedel bij Molly en de kleuren van Moeder. Ik kan het goed vergelijken, omdat onze vorige hond een Grote Zwitser was.
Heerlijke blije gup van 1,5 is het :wow

Ientje

Bericht door Ientje » 13 jun 2020, 10:03

Mooi hoor.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 13 jun 2020, 15:50

Nou dat was een goeie zet om ffe te wachten en te kijken wat Gizmo zou doen :run :klapklap Heerlijk dat ze los kan. Ben benieuwd of het zo blijft, hoop het. Gek hè zo ineens.

Prachtige foto van je gezin, Molly geen krulhaar maar mooi zeg, en een leuk geknipte verloste Gizmo. (Weet wat dat is mijn kapper heeft nog geen tijd en die van karel werkt nog niet) :( :-o
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 14 jun 2020, 09:18

Wat fijn dat ze los kan. Ik durf dit met mijn honden niet aan omdat ik hier regelmatig grote loslopende honden tegen kom. Balou is niet sociaal en Lotus vind grote honden eng dus de enige plek waar ze los komen is in en achter het huis.

Yvonne

Bericht door Yvonne » 14 jun 2020, 14:10

Marga. schreef:
14 jun 2020, 09:18
Wat fijn dat ze los kan. Ik durf dit met mijn honden niet aan omdat ik hier regelmatig grote loslopende honden tegen kom. Balou is niet sociaal en Lotus vind grote honden eng dus de enige plek waar ze los komen is in en achter het huis.
Daarom heb ik hier ook uittrek riemen dan hebben ze toch iets meer vrijheid met het lopen.
Ja, soms kunnen honden gewoon niet los, onze grote durf ik ook niet los te laten. Gizmo is gewoon ouder aan het worden en daardoor rustiger. Ik loop nog niet ontspannen hoor, let de hele tijd op :gniffel

Plaats reactie