Zelf ben ik er van overtuigd dat honden ook letterlijk gedachten kunnen lezen. Ik heb dat met mijn vroegere honden gemerkt en nu vanmorgen voor het eerst met Diki.
(Wie meer ervaringen hiervan wil weten, laat het horen, het is niet veel, maar wel leuk).
Ik was vanmorgen om half 7 wakker en lag nog wat na te sudderen, diki lag in haar, nog steeds, te kleine mandje, grotere biabed ongebruikt in de andere hoek.
Het ging door mij heen, vroeger zouden de spets en daarvoor de toller om deze tijd even bij mij komen liggen.diki doet dat dus niet.
Tja..... plofje, draai draai en Diki lag gezellig tegen mij aan.
Dus ja, honden kunnen gedachten lezen en begrijpen. Ik werd er helemaal warm van, figuurlijk dan. Letterlijk was het ook warm.
Tja, wie gelooft er in
Re: Tja, wie gelooft er in
Wat liefff
Gedachten weet ik niet, ze voelen wel aan.
Gedachten weet ik niet, ze voelen wel aan.
deel gerust je ervaringen Ientje, altijd leuk om te lezen
ik denk soms ook hoe weten ze nou dat ik dit of dat van plan bent
ze voelen zeer zeker aan hoe wij ons voelen
ik denk soms ook hoe weten ze nou dat ik dit of dat van plan bent
ze voelen zeer zeker aan hoe wij ons voelen

Honden voelen mensen idd erg goed aan en of ze gedachten kunnen lezen, wie zal het zeggen.
Na het overlijden van Mowgli was Balou erg vanslag, hij lag tijden te staren naar de plek waar Mowgli altijd lag en weigerde om daar te lopen. Ik kreeg er soms zelf de kriebels van en ging automatisch kijken of er iets te zien was, het leek door Balou zijn gedrag net of Mowgli daar op de een of andere manier aanwezig was. Ik heb Lotus uiteindelijk gekocht om Balou afleiding te geven, dit is gelukt, hij heeft nog tijden naar de plek waar Mowgli altijd lag gestaard maar dit werd steeds korter tot hij er helemaal mee stopte. Wat dit geweest is, geen idee maar raar was het wel.
Na het overlijden van Mowgli was Balou erg vanslag, hij lag tijden te staren naar de plek waar Mowgli altijd lag en weigerde om daar te lopen. Ik kreeg er soms zelf de kriebels van en ging automatisch kijken of er iets te zien was, het leek door Balou zijn gedrag net of Mowgli daar op de een of andere manier aanwezig was. Ik heb Lotus uiteindelijk gekocht om Balou afleiding te geven, dit is gelukt, hij heeft nog tijden naar de plek waar Mowgli altijd lag gestaard maar dit werd steeds korter tot hij er helemaal mee stopte. Wat dit geweest is, geen idee maar raar was het wel.
Ik vind het ook raar soms.
Neem nu afelopen week toen wij met de caravan bezig waren, de hondjes zijn altijd terughoudend om in de auto te gaan.
Nu sprongen ze er bijwijze van spreke in.
Ze slapen de hele rit, maar zodra we op de straat komen waar de camping ligt worden ze heel opgewekt.
Neem nu afelopen week toen wij met de caravan bezig waren, de hondjes zijn altijd terughoudend om in de auto te gaan.
Nu sprongen ze er bijwijze van spreke in.
Ze slapen de hele rit, maar zodra we op de straat komen waar de camping ligt worden ze heel opgewekt.