Ff update

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Jolanda

Ff update

Bericht door Jolanda » 20 jan 2021, 13:14

Hallo allemaal, sorry dat ik nog zo stil ben.
Het zit allemaal wat tegen (wasmachine is niet goed en niet meer op voorraad en heel gedoe want is schijnbaar mijn probleem en ik moet maar een duurdere kopen dan en de afvoer is niet goed en ik wacht nog steeds op een loodgieter enz. enz.) en het stressen enzo haalt me nu in. Mijn lijf is op en ik lig elke dag wel om half 10 in bed omdat ik echt op ben.
Maar wilde even laten hoe het gaat en laten zien hoe mijn flatje er nu uitziet, ook al is het nog niet helemaal klaar.
Abigail en Kathy waren al snel helemaal thuis en op hun gemak. Daisy niet, die heeft ruim een week elke dag meerderen keren naar Marco gezocht en elke keer als ze iets hoorde dan moest ik weer overal de deur open doen zodat ze alles kon controleren. Inmiddels is ze thuis en op haar gemak en gaat het wat dat betreft goed (haar gezondheid is weer aan ander dingetje, maar daar werk ik hard aan) gelukkig.
Kathy is nog steeds bij mij en is onbekend wanneer ze naar huis gaat. Met mijzelf...ups en downs. De eerste avond alleen ben ik compleet ingestort en kon ik niet meer stoppen met huilen. Nu gaat het redelijk, de meeste mensen in de flat zijn aardig en een stel een verdieping lager is echt super lief en hebben een friese stabij. Toch valt het me wel zwaar om altijd alleen te zijn. Niemand waar je even tegen kunt kletsen ofzo. Zal moeten wennen.

Hier een paar foto's van mijn stekkie, wat nu eindelijk niet meer als een vakantiehuisje voelt, maar ook nog niet helemaal als thuis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ientje

Re: Ff update

Bericht door Ientje » 20 jan 2021, 14:39

Jolanda, fijn van je te horen. Oh wat snap ik dat het helemaal door heen zit. Ander leven, alleen met de honden, ander huis, verhuizen, nieuw leven opbouwen. Dat heeft tijd nodig, veel tijd. En de opstartproblemen, waardeloos, kan je er niet bij hebben.
Huilen , doen, opkroppen daar word je ook doodmoe van.
Je zit daarbij ook niet goed in je vel, werkt ook tegen.
Als ik de fotoos zie dan ziet het er gezellig uit en je hebt al contact met buren. Het begin is er, nu verder uitbouwen.
Zit je nu in een hele andere stad dan vroeger, of kan je nog naar vertrouwde plekjes toe?
Ik wens je heel veel succes.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 20 jan 2021, 15:17

Ik woonde hiervoor vlakbij Hoogeveen in Drenthe en nu vlakbij Arnhem in Gelderland, dus zo'n anderhalf uur naar beneden.
Ben opgegroeid in Harskamp, Ede en omgeving dus wat hoger ken ik het wel, maar dit hier is allemaal nieuw en totaal onbekend.
Ja zoals je al zegt, alles is nieuw, ik zit niet lekker in mijn vel (merk dat ik alles gewoon weg gestopt heb en niet verwerkt) en dan al die tegenslagen.... het is een opeenstapeling van alles en het is me ff te veel als ik eerlijk ben. Dan trek ik me snel in mezelf terug en maak mijn wereldje nog kleiner dan hij al is.

Ja het is wel gezellig, maar voelt nog niet als thuis. De slaapkamer is ook nog niet af en nu met de nieuwe maatregelen zal dat nog wel ff duren ook want mijn vriendin en haar man zouden daarmee komen helpen.
Mijn gordijnen en bank mogen pas na de lockdown opgehaald worden dus ook dat kan nog maanden duren.
Er is een centrale afzuiging en dat is op zich wel fijn, maar klinkt alsof de hele dag de afzuigkap op standje turbo aanstaat pffff. Normaal zijn dat dingen waar je aan zult wennen en dat ook best beseft, maar nu is alles te veel lijkt wel.
Ben al blij dat ik elke dag even met de meisjes het bos in kan, daar kom ik echt tot rust. Wel even wat kleinere rondjes want Abigail had haar spiertjes overbelast en zakte vorige week ineens door haar achterpootjes heen. Schrok me kapot, haar terug naar huis gedragen en traumeel en cbd druppel gegeven en lekker warm gehouden en nu weer langzaam opbouwen.

Dat is dan wel het voordeel van een flat, je ziet nog af en toe iemand. Ook dagen dat ik niemand tegen kom hoor, maar toch...
Vannacht was ik iets minder blij want Abigail moest er om kwart over 1 ineens uit en maakte mij wakker. Nou maakt zij mij nooit wakker dus ik als een gek een broek aan, jas en en laarzen aan en naar beneden en naar buiten. O wat miste ik de tuin toen zeg.
Er wonen nog twee Shih Tzu's in de flat denk ik, tenminste ik heb er twee gezien hier beneden. Maar dat was de eerste week en daarna niet meer....dus hoop ze toch wel weer eens te zien.
Ook wat minder fijne honden, maar dat hou je toch.
De mensen met de friese stabij zijn degenen waar ik het meeste contact mee heb. Ik kom ze bijna elke dag wel even tegen (nou ja hem of haar met de hond) en als er iets is dan mag ik bij ze aankloppen. Ik moest mijn best doen om niet in huilen uit te barsten toen ze dat afzonderlijk van elkaar tegen mij zeiden. Zo lief en dan voel je je ff minder alleen.

Net weer even het bos in geweest, was lekker rustig want iedereen zat vast de persconferentie te kijken hahaha.
O morgen komt de loodgieter, dus ik ben benieuwd en ook wat het me gaat kosten pffff.

Ientje

Bericht door Ientje » 20 jan 2021, 15:43

Oei, dat is minder, helemaal naar beneden, en dan in de nacht hoe hoog woon je?
Zouden je hondjes niet kunnen wennen aan een paar grasplagjes op het balkon, in geval van nood? Er zijn ook mensen die maken op balkon een hondentoilet van een bak met zand en of een grasplag er in,
Fijn zulke mensen die dat zeggen, klop maar aan als je ons nodig hebt, dat is toch de regio waar je in woont, denk niet dat men dat hier zo snel zal zeggen tegen iemand, wel als je elkaar langer kent.
Best een stuk van je vorige woonplek, je hebt de situatie, tijd ook niet mee, met die corona ellende.
Kan je de gordijnen en bank niet laten bezorgen? Is het aangekleder. En bezorgen mag gewoon.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 20 jan 2021, 15:55

Woon 5 hoog en heb een strookje nepgras op balkon maar de dames willen er niet eens op lopen :giller
De gordijnen zijn van de hema dus ik dacht ook nou dan sturen ze die vast wel op, maar nee dus.
De bank zou half maart opgehaald kunnen worden, maar dat zie ik nog niet gebeuren. Het is helaas niet anders. Hoop de gordijnen wel te hebben voordat het warm wordt ivm het buitenhouden van de zon.

Corrie

Bericht door Corrie » 20 jan 2021, 16:09

hey Jolanda super dat je ons laat weten hoe het met jou en je hondjes gaat :goedzo
ziet er gezellig uit en de hondjes :love liggen er heerlijk relaxt bij, mooi uitzicht ook met die bomen
heel vervelend dat je wasautomaat het niet goed doet, hoop dat dat probleem gauw opgelost wordt
tja die lockdown duurt wel erg lang, krijg er zo langzamerhand de balen van, als straks je gordijnen en jezelf uitgekozen bank er zijn zal jou dan vast opvrolijken, dacht trouwens dat spullen wel opgehaald mochten worden, maar er veranderd steeds weer wat, heb soms gewoon geen zin om er naar te luisteren
tja en huilen mag en moet, dat lucht meestal wel op
en je kan je woede en verdriet hier ook van je afschrijven , dat helpt misschien ook en gezellig een praatje met de buren, je mag best laten merken dat je het moeilijk hebt
we wachten met smart op het goede weer :zun dan ziet alles er prettiger uit en ook dat is goed voor ons humeur en gemoedsrust
hou je goed meis :blommetje
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 20 jan 2021, 17:00

Hoi Jolanda
Je huisje zie er heel leuk uit zeg en die foto,s aan de muur van je woefjes :love :love heel mooi :applaus voor jezelf
Komt goed Jolande we zitten in een rottijd we mogen niks Ja alleen maar binnen zitten wordt het ook een beetje zat
Jammer van je dingen die tegen zitten
Net wat Corrie zeg hou je goed
Gr Truus :blommetje :zun
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 20 jan 2021, 20:21

Ahw die stomme lockdown ook dat schopt alles in de war. Het is ook veel en alles in 1 keer. Scheiding ander huis helemaal op jezelf zijn aangewezen. Nou ja er zijn nog twee smurfen die je kunt raadplegen :ffedenken :love En ook nog Kathy onderdak geven. Het is allemaal veel en dat wachten op o.a. je nieuwe spulletjes is gewoon rot want je wil dat achter de rug hebben en gaan wonen. Wel heel fijn van die mensen met de stabij, heel lief. Nou zeg hebben die dames mooi nepgras vertikken ze het gewoon :oldtimer :gniffel

Jolanda babysteps meis, het is een hele ontdekkingsreis hou je goed :blommetje
Fijn dat je hier bent. :dogpet
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 20 jan 2021, 20:33

Het zijn ook wel veel veranderingen. Logisch dat dat tijd nodig heeft. Huilen is goed, dat lucht toch weer wat op.
Je flat ziet er gezellig uit.
Dat het maar snel lente wordt, weer wat beter weer, dat scheelt ook.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 24 jan 2021, 17:32

Dank jullie wel :xlove

Plaats reactie