Gebeten pup

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Yvonne

Gebeten pup

Bericht door Yvonne » 11 jan 2021, 10:00

Vrienden van ons hebben sinds een paar maanden voor het eerst een hondje. Een cavapoo.
Nou is die gebeten door een Stafford in zijn neus. Beiden honden zaten vast.
Nu ligt hij in het dieren ziekenhuis. Heb filmpje gezien van een trillende Mello. Zo zielig had tranen in mijn ogen.
Traumatisch zei mijn vriendin, hij beet en liet niet meer los.
Bij het ziekenhuis werden meteen de enorme kosten vermeld, omdat het o.a in het weekend was.
Ik vroeg aan haar of ze telefoon nummer van die andere mensen had. Ze zei/appte dat staat los van elkaar.
Ik denk daar anders over, snap dat welzijn van Mello het belangrijkst is, maar moet de ander niet meebetalen aan de onkosten? Hun hond beet :ffedenken

Jo-Anne
Site Admin

Re: Gebeten pup

Bericht door Jo-Anne » 11 jan 2021, 10:39

Jeetje wat een verhaal :surprised Wat ontzettend sneu en in zijn neus heel gevoelig. Arme Mello. Lijkt mij ook hoor Yvonne, tuurlijk als die Stafford Mello uit het niets in zijn neus beet is het verstandig dat te overleggen met die mensen over die enorme kosten. Hoe gaat het nu met Mello? :dogpet
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 11 jan 2021, 11:08

Wat ontzettend sneu. Ik hoop dat Mello over deze nare ervaring heen komt.
De baasjes moeten hiermee ook aan de bak. Klinkt makkelijker dan het is, maar ondanks deze ervaring moeten de baasjes blijven uitstralen dat soortgenoten van Mello leuk zijn.

Twister is ooit ook gebeten door een Stafford en Pepper door een Bullmastiff. Tuurlijk waren ze van slag en zeker Twister had de angst in zijn ogen staan. Gelukkig waren beide mannen binnen een week weer zich zelf en liepen weer relaxed buiten.

Wat betreft de kosten, die moet je vriendin zeker claimen bij de eigenaar van de Stafford en eventueel aangifte doen. Deze Stafford mag m.i. alleen nog gemuilkorfd uitgelaten worden.

Corrie

Bericht door Corrie » 11 jan 2021, 11:39

dat is toch schrikken :surprised hoop dat het intussen alweer wat beter gaat met Mello
als zoiets gebeurd denk je alleen maar vlug je hondje veilig stellen en naar de dierenarts
hoop dat de eigenaar van de Stafford iets van zich laat horen en mee betaald aan de kosten
aangeven zeker ook maar als er geen getuigen bij waren of foto van het gebeuren dan doen ze daar verder niets mee
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 11 jan 2021, 16:25

Gelukkig is Mello dusdanig opgeknapt dat ze hem vanmiddag konden ophalen.
Het is hun eerste hondje en mijn vriendin is (niet verkeerd bedoeld) best wel soft.
Ga nu niets zeggen, alsof ik alle wijsheid in pacht heb, dat is niet zo.
Mijn man zei ook al als ze haar eigen zenuwen maar niet op de hond overbrengt.
Anders tip ik wel een keer via een omweg, van vraag hulp van de puppy cursus of laat hem met andere bv kleine hondjes spelen.
Hier in de buurt woonde ook een stafford. Aardig baasje, toch ben ik altijd met een boog om hem heen gelopen, beter voorkomen.

Corrie

Bericht door Corrie » 11 jan 2021, 19:44

Fijn dat Mello weer thuis is :goedzo
Idd belangrijk dat je je eigen angst niet overbrengt op je hond , ze voelen dat heel goed aan
Leuk cavapo :love zit cavaliertje in
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 11 jan 2021, 20:16

Yvonne schreef:
11 jan 2021, 16:25
Gelukkig is Mello dusdanig opgeknapt dat ze hem vanmiddag konden ophalen.
Het is hun eerste hondje en mijn vriendin is (niet verkeerd bedoeld) best wel soft.
Ga nu niets zeggen, alsof ik alle wijsheid in pacht heb, dat is niet zo.
Mijn man zei ook al als ze haar eigen zenuwen maar niet op de hond overbrengt.
Anders tip ik wel een keer via een omweg, van vraag hulp van de puppy cursus of laat hem met andere bv kleine hondjes spelen.
Hier in de buurt woonde ook een stafford. Aardig baasje, toch ben ik altijd met een boog om hem heen gelopen, beter voorkomen.
Ga lekker met je vriendin Gizmo, Molly en Mello aan de wandel. Mello krijgt dan weer vertrouwen en hopelijk je vriendin ook.
BTW hier lopen ook zgn. lieve Steffies rond, toch vertrouw ik ze voor geen meter en ben altijd alert als ik deze "schatjes" tegen kom.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 12 jan 2021, 13:09

Ah gos, arme mop. Gelukkig is hij nu weer thuis.
Tja vertrouwen moet opgebouwd worden en dan moet zij inderdaad niet haar angst/spanning op de pup over brengen.

Hier heb ik inmiddels ook al 2 honden waarbij ik de meiden kort bij me hou en ff de andere kant op loop. Niet te vertrouwen en maar lekker los laten lopen....ik snap dat niet.

Yvonne

Bericht door Yvonne » 15 apr 2021, 13:47

UPDATE:
Was vandaag bij mijn vriendin Mello heeft er niks aan overgehouden en is een blije vrije hond gelukkig. Het baasje heeft het zwaarder gehad.
Via facebook en wat gezoek wist ze van wie de hond was. Ze zei tijdens het wandelen tegen haar man, hier ergens wonen ze, zegt haar man als het die man is dan ken ik hem van het werk (de dochter liet de hond toen uit), toen hij die man zag zei hij, van jullie hond heeft mijn vrouw nachten wakker gelegen. De man wist van niks. Alles uitgelegd. Bleek de dochter thuis niks gezegd te hebben. Ze zijn langs geweest met bloemen en iets lekkers voor Mello en hebben nog geinformeerd naar de kosten. Netjes dus.
Bleek dat ze 2 honden hadden, eentje hadden ze toen net in laten slapen en deze hond was nagenoeg blind. Het meisje had de hond kort en aan haar kant moeten laten lopen. De hond kan geschrokken geweest zijn door Mello.

Corrie

Bericht door Corrie » 15 apr 2021, 15:42

dochter was misschien zo geschrokken dat ze het thuis niet durfde te vertellen
gelukkig is Mello geen angstige hond geworden
netjes van de eigenaren dat ze nadat ze het gehoord hadden zijn langs gekomen :blommetje
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 15 apr 2021, 15:58

Gelukkig maar dat Mello er niets aan heeft overgehouden. Netjes van de eigenaren van de stafford dat ze langs zijn gekomen en ook naar de kosten vroegen. Hopelijk houd je vriendin er geen angst aan over.
Ik heb dit ook meegemaakt, mijn hond was behoorlijk gewond geraakt bij de aanval. De eigenaar heeft de schade bij zijn verzekering gemeld en die hebben alle dierenartskosten vergoed. Mijn hond zijn gedrag is helemaal niet veranderd door de aanval maar die van mij wel. Ik ben angstig voor loslopende honden geworden en til tot op de dag van vandaag mijn honden op als ik een loslopende hond zie.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 15 apr 2021, 18:54

Wat ontzettend fijn dat de kleine scheet er niks aan over heeft gehouden.
Netjes dat ze langs geweest zijn en naar de kosten vroegen.

Kelly

Bericht door Kelly » 15 apr 2021, 19:05

Bah wat een verhaal :cry:
Fijn dat hij goed is opgeknapt, en fijn dat de eigenaar nu bekend is enzo
Afbeelding

Plaats reactie