Verwarming/kachel aan?

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Marga.

Verwarming/kachel aan?

Bericht door Marga. » 20 okt 2021, 10:41

Ik heb de verwarming nog niet aan maar vind het nu s'avonds toch wel een beetje frisjes worden.
Overdag heb ik het zeker niet koud, hierom vind ik het jammer om de (vloer)verwarming al aan te zetten omdat die eigenlijk 24/7 op de zelfde temperatuur 19/20 gr moet blijven staan. Dus ik wacht nog even tot ik het overdag ook kil vind worden.
Mijn honden denken hier wel anders over maar die hebben hun warme dekens en vetbedden waar ze op, in en onder liggen dus die hebben het ook niet koud.

Hebben jullie de verwarming/kachel al aan?

Lise

Re: Verwarming/kachel aan?

Bericht door Lise » 20 okt 2021, 11:32

Nee, nog niet. Sterker nog, ik heb mijn schuifpui nog heel vaak open staan. 's Avonds gaat hij dicht.
Ik heb het niet koud, als dit wel zo is gaat de verwarming natuurlijk aan.

Marga.

Bericht door Marga. » 20 okt 2021, 12:13

Lise schreef:
20 okt 2021, 11:32
Nee, nog niet. Sterker nog, ik heb mijn schuifpui nog heel vaak open staan. 's Avonds gaat hij dicht.
Het is hier wel echt te koud om b.v.b. een deur open te zetten.

Corrie

Bericht door Corrie » 20 okt 2021, 12:28

Hier ook nog geen verwarming aan ,heb het ook niet snel koud , Henk wel maar die zit bijna de hele dag , kan een plaid over z'n benen doen en dat doe ik 's avonds soms ook
Fijn hoor vloerverwarming , is prettiger dan radiatoren of heb jij die er ook nog bij?
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 20 okt 2021, 20:57

Jawel. Ben ook wel een koukleum

Ientje

Bericht door Ientje » 21 okt 2021, 08:47

Soms een uurtje, en met aan de achterkant het raam nog open voor de ventilatie.

Marga.

Bericht door Marga. » 21 okt 2021, 10:41

Corrie schreef:
20 okt 2021, 12:28
Hier ook nog geen verwarming aan ,heb het ook niet snel koud , Henk wel maar die zit bijna de hele dag , kan een plaid over z'n benen doen en dat doe ik 's avonds soms ook
Fijn hoor vloerverwarming , is prettiger dan radiatoren of heb jij die er ook nog bij?
Nee, alleen vloerverwarming. Dit was eerst wel wennen omdat ik meestal s, avonds de verwarming in het oude huis als ik tv ging kijken hoger zette. De vloerverwarming kan het beste op één temperatuur blijven staan omdat het lang duurt voordat de betonnen vloerplaat op tempratuur is.

Marga.

Bericht door Marga. » 21 okt 2021, 10:45

Yvonne schreef:
20 okt 2021, 20:57
Jawel. Ben ook wel een koukleum
Dan moet je idd de verwarming aan zetten. Ik lees wel dat steeds meer mensen dit niet gelijk doen maar eerst een warme trui of hun badjas over hun kleding aan doen door de hoge energiekosten.

Marga.

Bericht door Marga. » 21 okt 2021, 10:52

Ientje schreef:
21 okt 2021, 08:47
Soms een uurtje, en met aan de achterkant het raam nog open voor de ventilatie.
Ik had eerst alles altijd potdicht als ik de verwarming aan had staan maar hoorde dat het idd beter is om ook dan goed te luchten. Ik had zo iets van, dan gaat alle warme lucht eruit en kost het meer stookkosten om de kamer op temperatuur te houden maar dit blijkt niet zo te zijn.
In mijn huidige woning hoef ik eigenlijk niet te luchten doordat er een ventilatiesysteem in zit maar toch vind ik het wel lekker om overdag het raam in de slaapkamer open te hebben zo ook in de slaapkamer waar ik de was droog.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 22 okt 2021, 16:24

Marga. schreef:
20 okt 2021, 12:13
Lise schreef:
Hier in het Noorden is het een stuk kouder. Weet nog dat wij hier kwamen wonen wat een kou totaal niet gewend.
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 24 okt 2021, 09:18

Jo-Anne schreef:
22 okt 2021, 16:24
Marga. schreef:
20 okt 2021, 12:13
Lise schreef:
Hier in het Noorden is het een stuk kouder. Weet nog dat wij hier kwamen wonen wat een kou totaal niet gewend.
Klopt, dat verschil is duidelijk te voelen, als mijn schoonzussen uit Brabant hier waren hadden ze het ook altijd koud.

Marga.

Bericht door Marga. » 24 okt 2021, 09:28

Loraine schreef:
22 okt 2021, 16:37
Ja, af en toe.
Vaak even een uurtje op 17°c, soms 18°c en daarna weer rustig aan terug naar 15-16°c.
Puur om de kou en evt vocht uit huis te drijven zegmaar.
Ik draag desondanks meestal een mouwloos shirt en als ik het koud krijg een shirt of jurk met korte, driekwart of lange mouwen en als ik het koud heb een fleece vest.
En uiteraard sokken en evt sloffen zodat mijn voeten warm(er) blijven en ik het daardoor ook minder snel koud krijg.
Voor het ultieme comfort ligt er een fleecekleed op de bank en wanneer ik op de bank lig nog een zomerdekbed over me heen.
Heerlijk om zo film/series te kijken met een kop thee erbij en vaak de honden op schoot of de bank/vensterbank erbij. ❤️
De verwarming tijdelijk hoger zetten deed ik in het andere huis ook altijd, dit mis ik ook wel. Ik heb s, avonds van die dikke gevoerde huissokken aan en als ik het koud heb doe ik mijn ochtendjas aan, die is ook lekker warm en hier maken de honden geen ruzie om wat ze wel om een plaid doen. Niets zo knus als s, avonds met de honden en kat voor de tv hangen of een boek lezen, kaarsjes aan en genieten maar. :love

Plaats reactie