Hoe loopt dit af. Gerbils niet in orde

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Ientje

Hoe loopt dit af. Gerbils niet in orde

Bericht door Ientje » 15 mar 2024, 12:43

Een vd gerbils zat in een hoekje en helemaal bol. Gisteravond zag ik al dat de andere op haar lag, warm houden is dat. Nu zat ze alleen. Kon haar zo oppakken, normaal is dat altijd heel gedoe., nummer twee gezocht, in het huisje, kon ik ook zo oppakken oeps. Dus da gebeld, want te lang ervaring hiermee, dit is, begin vh einde. En langzaam dood laten gaan kan ik niet. Kon gelijk komen. Tja ze zijn twee jaar....... ze zeggen dat ze vier kunnen worden, maar dat is alleen mijn eerste gelukt, en dat was een laboratorium gerbil. De anderen werden niet ouder dan 1,5 tot twee.

Bijten ze? Ehh nee nog niet meegemaakt. Ook kleine beestjes hebben adrenaline..... ze waren daar niet als altijd maar toch weer levendig. Dus met beide gerbils naar huis. En een pleister om mijn vinger, want ze bijten dus wel, bloedbadje. Thuis maar even goed ontsmet met alcohoo doekje, want hoewel klein, wel diepe gaatjes,

En nu thuis.....de eerste zit weer bol. Zucht. We wachten af. Mag de hele dag komen, tot 5 uur. En de kosten? 0,00 zo lief.

In ieder geval heeft diki 2x een uur gewandeld, ik ook.

Jo-Anne
Site Admin

Re: Hoe loopt dit af. Gerbils niet in orde

Bericht door Jo-Anne » 16 mar 2024, 11:33

Ahhhh hoe gaat het nu met die eerste?
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 16 mar 2024, 14:25

Ze leven beiden nog, maar ik heb ze vanmorgen nog maar een keer heel even gezien. Ik let heel goed op.

Corrie

Bericht door Corrie » 16 mar 2024, 18:53

wat triest Ientje, hoe gaat het nu met ze?
wist niet dat ze zo kort leven :ffedenken
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 16 mar 2024, 20:26

Ze leven nog steeds en lijken weer wat levendiger te zijn. Heb gevonden dat het een virus kan zijn, het bol zitten in een hoekje wordt daarbij beschreven, die kunnen ze te boven komen. Maar sterfte is hoog, Dus ik hoop het beste. Ze hebben altijd een goede conditie.

Ientje

Bericht door Ientje » 18 mar 2024, 08:13

Zou het toch goed gaan? Gisteravond gaf ik eten en beiden waren weer op mijn hand om het lekkerste eruit te pikken.
Zou de enorme adrenaline stoot van de dierenarts, jet in het bakje zetten, het vervoer, het vasthouden en bevoelen door de da, het lijfje aan kunnen zetten om beter te worden?

Marga.

Bericht door Marga. » 18 mar 2024, 09:29

Ik hoop dat ze helemaal opknappen.

Ientje

Bericht door Ientje » 18 mar 2024, 15:22

Ik ook,

Ientje

Bericht door Ientje » 25 apr 2024, 10:47

Even een update. Het hele rare is, jaren heb ik al gerbils gehad, maar dit nog niet eerder meegemaakt. De ene dag zit Pittah met dichte oogjes en bol in een hoekje, kan haar dan zo pakken, dan denk ik, nu is het echt afgelopen, zet ik haar apart?. Maar de volgende dag rent ze weer rond, oogjes zijn wel,half dicht, maar niet vies of zo. Of ze nog wat ziet? Ik jeb geen idee. Ze eet wel is er als de kippen bij als ik met voer aankom.
Snappen doe ik het niet. Het is niet goed, maar ook niet slecht. Da zegt dat ze er niets mee kan doen, dat denk ik ook. Maar iedere ochtend kijk ik, en denk ik gelukkig zie er nog twee.

Yvonne

Bericht door Yvonne » 25 apr 2024, 20:29

Aaah, ik hoop dat het goed blijft gaan.

Plaats reactie