wij waren een van de gelukkigen die op vakantie konden, normaal weigeren wij zonder hondjes te gaan heel Europa hebben ze gezien, gewoon lekker met het vrouwtje achter in de auto onderweg eten en een accommodatie waar ze welkom zijn en het leuk hebben vooral op de wintersport was dit dolle pret voor ze, maar dit jaar /september had de dochter uit gezocht Griekenland de peloponeses ze werd 30 dus was leuk cadeau maar om nou met 3 hondjes 2000 km te rijden in allerlei onderweg hotels te slapen en een boot overtocht te maken leek mij niet zo'n goed plan, onze goede lieve vrienden boden aan op te passen super lief natuurlijk ga er maar aanstaan 3 honden voor 4 weken en dan vooral Skye die zet geen stap zonder mij maar goed we proberen het een keer, heb een heel honden dagboek geschreven wat ze wel of niet fijn vinden eten etc etc na 2 dagen hadden we het al niet meer Jan wilde nooit meer zonder hondjes Roline en ik ook niet wat een gemis wat het goed maakte was de zekerheid dat ze goed werden verzorgd ga ik 3/4 keer per dag met ze uit de oppas doet dat gewoon 6 keer de nieuwe bank werd nog even in de garage gestald mochten ze gewoon lekker op de bank
op de terug weg kwam er via de DA een bericht binnen herrinnering afspraak skye

ik bellen ja sorry er is iets met haar oog even voor de zekerheid na laten kijken oke prima
maar iets met haar oog Skye was in een tak met doorns gelopen en had een giga gat in haar oog was zelfs sprake dat het er uit moest, nu paar weken later en 6/7 keer zalven per dag ziet het er naar uit dat ze het oog kan houden en ook haar zicht houdt toen wij de hondjes gingen halen ging mijn aandacht in eerste instantie naar Skye en zag ik de andere dag dat Shanty echt niet in orde was dit was wel even heftiger dan een oog helaas zijn we haar kwijt kon de oppas hier iets aan doen natuurlijk niet maar ik had het wel eerder gezien, dus nee nooit meer zonder de meisjes op vakantie, heb net geboekt voor de wintersport en ze gaan gewoon mee, helaas met 2 maar er zal ooit nog wel een derde bijkomen als de pijn is gaan liggen moeilijk met 3 hondjes op vakantie zeker maar dan passen wij ons maar aan ze gaan mee punt