Yes, vakantie. Ik zeg niet snel dat ik aan vakantie toe ben, maar nu ben ik echt blij een week vrij te zijn.
De afgelopen weken waren hectisch en druk op school. Veel studenten met corona gerelateerde klachten, wachtend op een test en de uitlag daarvan.
Zij kunnen de lessen Online volgen, maar is echt niet zo makkelijk als het lijkt. Een groot deel van de klas is fysiek aanwezig en de rest moet apart Online uitgenodigd worden. Dit wisselt dagelijks. Docenten met klachten die wachten op een testuitslag etc.
Als laatste vandaag had ik nog een gesprek met een aanhanger van "Viruswaanzin", die had verzuimd omdat hij ging protesteren. Vertelde mij vol trots dat hij in het drukke Haagse café was geweest waar het laatste feest werd gevierd voordat de horeca op slot ging.
Hij was voor reden vatbaar, maar echt hoor deze aanhangers zijn een soort van gehersenspoeld. Lijkt wel een sekte.
Herfstvakantie
Re: Herfstvakantie
probeer maar te genieten van je vakantie Lise
ik heb het idee dat nu door de jongeren veel besmettingen komen
ik snap wel dat het voor hun erg moeilijk is, niet gezellig kunnen stappen en sport nu ook weer niet
het is en blijft een hele nare toestand
ik heb het idee dat nu door de jongeren veel besmettingen komen
ik snap wel dat het voor hun erg moeilijk is, niet gezellig kunnen stappen en sport nu ook weer niet
het is en blijft een hele nare toestand

-
Lise
Het is ook lastig voor de jonkies.
Sowieso dat mondkapjesgedoe. Als ze lopen moeten ze een mondkapje op, maar zit heel de meute tijdens de pauze nek aan nek, dan hoeft het niet.
Schiet mij maar lek, ook dit "oudje" snapt de logica niet.
Ach we worden allemaal getroffen oud, jong zorgmedewerkers. In Frankrijk zijn er nu weeskinderen die hun ouder(s) zijn verloren die voor een ander ziek medemens zorgde. Dan ben je jong en moet je je studie afbreken! om nu voor je zusjes en/of broertje te zorgen. Gewoon omdat je anders niet overleeft.Lise schreef: ↑16 okt 2020, 17:17Yes, vakantie. Ik zeg niet snel dat ik aan vakantie toe ben, maar nu ben ik echt blij een week vrij te zijn.
De afgelopen weken waren hectisch en druk op school. Veel studenten met corona gerelateerde klachten, wachtend op een test en de uitlag daarvan.
Zij kunnen de lessen Online volgen, maar is echt niet zo makkelijk als het lijkt. Een groot deel van de klas is fysiek aanwezig en de rest moet apart Online uitgenodigd worden. Dit wisselt dagelijks. Docenten met klachten die wachten op een testuitslag etc.
Als laatste vandaag had ik nog een gesprek met een aanhanger van "Viruswaanzin", die had verzuimd omdat hij ging protesteren. Vertelde mij vol trots dat hij in het drukke Haagse café was geweest waar het laatste feest werd gevierd voordat de horeca op slot ging.
Hij was voor reden vatbaar, maar echt hoor deze aanhangers zijn een soort van gehersenspoeld. Lijkt wel een sekte.
Er word teveel in "groepen"gedacht en daardoor vergeten we dat we dit met zijn "allen"moeten doen. Maar het blijft een rotsituatie als je niet meer je gewone leven kunt leiden, we hebben er geen opleiding voor gekregen om het anders te doen, het is iets totaal nieuws.
Heb je kassa nog gezien? Haast geen 1 mondkapje deugde!

Wat doe jij ook weer precies voor werk Lise, moeten ze bij jou komen dan de jeugd die gespijbeld heeft of ga je er naar toe?Lise schreef: ↑16 okt 2020, 17:17Yes, vakantie. Ik zeg niet snel dat ik aan vakantie toe ben, maar nu ben ik echt blij een week vrij te zijn.

-
Lise
Ze moeten bij mij op school op gesprek komen.
Tijdens de Lockdown deed ik de gesprekken digitaal, maar je mist dan zoveel, bijvoorbeeld lichaamshouding, echt oogcontact etc.
Nu ik de "schatjes" weer in het echt zie, is dat zoveel fijner. Ook praten ze makkelijker. Er is immers geen ouder die meeluistert.
Daarom hoop ik dat het MBO weer niet op slot gaat.
Tijdens de Lockdown deed ik de gesprekken digitaal, maar je mist dan zoveel, bijvoorbeeld lichaamshouding, echt oogcontact etc.
Nu ik de "schatjes" weer in het echt zie, is dat zoveel fijner. Ook praten ze makkelijker. Er is immers geen ouder die meeluistert.
Daarom hoop ik dat het MBO weer niet op slot gaat.
Een fijne vakantie, hier beginnen de scholen morgen weer.
En wat corona aangaat, iedereen wordt erdoor getroffen dus we zullen de schouders er samen onder moeten zetten.
En wat corona aangaat, iedereen wordt erdoor getroffen dus we zullen de schouders er samen onder moeten zetten.