Waar blijft de lente

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Lise

Waar blijft de lente

Bericht door Lise » 18 mar 2021, 11:31

Verlangen jullie ook zo naar zon en warmte :zun :zun :zun ? Ik in ieder geval wel.
Merk dat mijn energie op een heel laag pitje staat, ben niet vooruit te branden.

Truus

Re: Waar blijft de lente

Bericht door Truus » 18 mar 2021, 12:34

Nou ik verlang ook na de lente Lise :zun :zun
Ben het ook zat wil de tuin in maar vind het nog te koud.
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 18 mar 2021, 13:25

ik denk dat een heleboel mensen graag lenteweer met zon :zun willen
ik zo wie zo, ben echt een lente/zomer mens :zun :zun
net als Truus wil ik ook graag buiten aan de gang en wat fleurigs planten :blommetje
er is verder ook helemaal niks om vrolijk van te worden, 20/30 min. winkelen op afspraak is niet m´n ding
mooi weer en terras open, denk dat ik daarvoor wel ff naar het winkelcentrum zal gaan :wave
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 18 mar 2021, 13:44

Corrie schreef:
18 mar 2021, 13:25
net als Truus wil ik ook graag buiten aan de gang en wat fleurigs planten :blommetje
er is verder ook helemaal niks om vrolijk van te worden, 20/30 min. winkelen op afspraak is niet m´n ding
mooi weer en terras open, denk dat ik daarvoor wel ff naar het winkelcentrum zal gaan :wave
Op afspraak winkelen is ook niet mijn ding. Zat net te bedenken dat ik nog wel een Toscaanse jasmijn wil scoren en ga maar op Internet zoeken.
Geraniums en andere zomerbloeiers koop ik wel bij de supermarkt. Jammer, want ik kan zo genieten van een rondje tuincentrum. Pech, maar het is even niet anders.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 18 mar 2021, 15:49

Nou duurt altijd lang hè voordat de lente echt begint hier. Vind het toch zo`n rare gedachten nog "op afspraak winkelen" getver ook niet mijn ding. Mis het wel en wanneer is het eind hieraan :oldtimer Komt wel hoor die lente, voorlopig eerst nog nachtvorst hier en een hele koude wind, winterjas kan nog niet opgeborgen :dogwalk

Hoe gaat het met de doggies die nog geen lentezon zien, zijn ze misschien echt wel chagrijnig duurt voor het ook lang.

Hier met Karel als het echt lekker is vind hij zijn weg direct naar buiten om zonnestralen te vangen :love

Afbeelding
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 19 mar 2021, 15:25

Heeft nog een zakje met bloemenzaadjes gevonden en een plekje in de tuin gevonden kijken wat er uit komt ze bloeien pas van de zomer
De zon hier wel maar is toch nog fris buiten
En heeft peter gevraagd of die het afdak wil afbreken maar nog niks van hem gehoord :gniffel
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 19 mar 2021, 15:33

Truus schreef:
19 mar 2021, 15:25
Heeft nog een zakje met bloemenzaadjes gevonden en een plekje in de tuin gevonden kijken wat er uit komt ze bloeien pas van de zomer
De zon hier wel maar is toch nog fris buiten
En heeft peter gevraagd of die het afdak wil afbreken maar nog niks van hem gehoord :gniffel

Leuk Truus verassing straks als ze opkomen doe ik ook wel. Koude wind hier ook je wangen vriezen er zowat af :run

En Luca wil die niet lekker in de tuin? is ook zeker nog te koud toch?
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 19 mar 2021, 15:35

de zon :zun heeft vandaag hier aardig gehoor gegeven aan de oproep dat we ´m graag willen zien :zun :zun
de tuinman is vanmorgen wat wezen snoeien, er is veel vorstschade mede doordat de planten pas overgeplant waren :cry:
van mij mocht het er gelijk uit maar ik moet de natuur en de planten een kans geven volgens hem :blommetje dus dat doen we dan maar
we kunnen ook niet even gezellig naar een tuincentrum voor iets nieuws dus met een week of 2 maar wat klein spul kopen bij de bloemist in de buurt hoewel die niet veel keus heeft en later kijken op de markt
online kan natuurlijk ook maar geen ervaring mee, ben benieuwd Lise of het jou lukt met Toscaanse Jasmijn

@ Truus
zie net dat jij nog wat bloemzaadjes gevonden hebt, van de zomer dus een verrassing aan bloemetjes :blommetje
hier ook wel koud hoor Truus ondanks de :zun , het had ook gevroren vannacht
:strooihaas
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 19 mar 2021, 15:39

Corrie schreef:
19 mar 2021, 15:35
de zon :zun heeft vandaag hier aardig gehoor gegeven aan de oproep dat we ´m graag willen zien :zun :zun
de tuinman is vanmorgen wat wezen snoeien, er is veel vorstschade mede doordat de planten pas overgeplant waren :cry:
van mij mocht het er gelijk uit maar ik moet de natuur en de planten een kans geven volgens hem :blommetje dus dat doen we dan maar
we kunnen ook niet even gezellig naar een tuincentrum voor iets nieuws dus met een week of 2 maar wat klein spul kopen bij de bloemist in de buurt hoewel die niet veel keus heeft en later kijken op de markt
online kan natuurlijk ook maar geen ervaring mee, ben benieuwd Lise of het jou lukt met Toscaanse Jasmijn

@ Truus
zie net dat jij nog wat bloemzaadjes gevonden hebt, van de zomer dus een verrassing aan bloemetjes :blommetje
hier ook wel koud hoor Truus ondanks de :zun , het had ook gevroren vannacht
:strooihaas
Stuur die tuinman ffe hierheen hier moet er ook gesnoeid, en hij heeft gelijk hoor Corrie je moet die planten wel een kans geven alleen hier heb ik iets teveel kans gegeven aan ze :gniffel
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 19 mar 2021, 15:53

@ Jo-Anne
zo zie je maar weer, geef je ze een vinger nemen ze de hele hand :giller
maar bij jou genoeg ruimte om te groeien denk ik, hier moet het wel in de toom gehouden worden
tuinman laat ik volgende keer niet meer komen hoor, moet het zelf een beetje bijhouden hierna
ohhh en de hondjes wisten niet hoe vlug ze naar buiten konden, deur nog maar op een kier en hup daar gingen ze
zijn we daarna weer binnen hè waar is luna, zag haar niet, eerst binnen zoeken daarna weer de deur open, roepen want ik zag haar niet, was ze achter een bloembak
aan het snuffelen :woefwoef
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 20 mar 2021, 15:08

Hier sta de achterdeur open Luca loopt heerlijk in de tuin te snuffelen Jo-Anne
Corrie je mag de tuinman ook hierheen sturen :gniffel
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 21 mar 2021, 10:02

Lise schreef:
18 mar 2021, 13:44
Corrie schreef:
18 mar 2021, 13:25
Op afspraak winkelen is ook niet mijn ding. Zat net te bedenken dat ik nog wel een Toscaanse jasmijn wil scoren en ga maar op Internet zoeken.
Geraniums en andere zomerbloeiers koop ik wel bij de supermarkt. Jammer, want ik kan zo genieten van een rondje tuincentrum. Pech, maar het is even niet anders.
Heb je nog een Toscaanse Jasmijn gescoord voor op je balkon?
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 21 mar 2021, 12:03

Van mij mag het lente weer ook komen, het is hier best koud vandaag. Ik wil graag in mijn tuin bezig al vrees ik dat dit het dit jaar niet gaat worden. Eerst moet de grond gefreesd en dan moet het graszaad erin, ik heb geen idee hoe lang het duurt voor er op het ingezaaide gras gelopen mag worden.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 22 mar 2021, 09:30

Marga. schreef:
21 mar 2021, 12:03
Van mij mag het lente weer ook komen, het is hier best koud vandaag. Ik wil graag in mijn tuin bezig al vrees ik dat dit het dit jaar niet gaat worden. Eerst moet de grond gefreesd en dan moet het graszaad erin, ik heb geen idee hoe lang het duurt voor er op het ingezaaide gras gelopen mag worden.
Oh Marga dat duurt rustig een paar maandjes voordat je erop kunt lopen, op je nieuw ingezaaide gras.
Als je snel gras wil kun je overdenken om graszoden te leggen. :applaus
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 22 mar 2021, 09:54

Jo-Anne schreef:
22 mar 2021, 09:30
Marga. schreef:
21 mar 2021, 12:03
Oh Marga dat duurt rustig een paar maandjes voordat je erop kunt lopen, op je nieuw ingezaaide gras.
Als je snel gras wil kun je overdenken om graszoden te leggen. :applaus
De verhuurder zorgt dat het gras gefreesd en ingezaaid word dus hier ga ik geen geld in steken dan wacht ik wel een poosje, het zal vast allemaal goed komen.

Corrie

Bericht door Corrie » 22 mar 2021, 10:21

Dat hoor je niet gauw dat een woningbouw vereniging hier voor zorgt, misschien om te voorkomen dat alles betegeld wordt. Denk dat je op ingezaaid gras pas volgend jaar kan lopen,ligt ook aan welk soort gras zaad
Afbeelding

Plaats reactie