Vaccin

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Ientje

Vaccin

Bericht door Ientje » 31 mar 2021, 19:59

Vandaag entingen gehad. Mijn ma, was al eerder aan de beurt maar is niet meer in staat naar prikpunt te gaan.
Huisarts kwam vandaag dus langs, astra zenica. En ik kreeg er ook 1. Chronisch ziek en mantelzorger.

Afwachten wat de bijwerkingen zijn en of ze er zijn. Best spannend.

Ientje

Re: Vaccin

Bericht door Ientje » 01 apr 2021, 06:42

Vannacht om half 1 wakker, zere arm, zere rug en knallende hoofdpijn, niet meer geslapen . Om half 6 mijn bed uitgegaan. Voel mij niet lekker. Maag en darmen doen ook mee en nu moet ik nog met Diki lopen.

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 01 apr 2021, 06:47

Mijn zoon heeft ook soort gelijke klachten gehad van de AZ.
Goed in de gaten houden.
Mijn vrouw had van de 2de pfizzer pijn aan de arm, trok naar de borst.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 01 apr 2021, 07:02

Gaat weer stuk beter, vmoest even klagen.
annacht ook hartkloppingen, vaak maar kort, vond ik wel raar en niet leuk.
Misselijk wist ik, maar dat mijn darmen mee zouden doen wist ik niet.
Paracetamol weer uitgespuugd, dat is wel jammer,

Ientje

Bericht door Ientje » 01 apr 2021, 07:03

En mijn ma, heeft niets, gelukkig.

Ientje

Bericht door Ientje » 01 apr 2021, 09:21

Zo voel mij weer een stukje beter, heb trek in eten. Rondje met Diki gelopen. Raar weer hier, is het smog. Heiig en met ruikt vies buiten.

Corrie

Bericht door Corrie » 01 apr 2021, 10:07

Fijn dat je je al weer wat beter voelt Ientje :blommetje
Schoondochter heeft 2 dagen pijn in d'r arm gehad verder niets
Ik ruik niks hier,was vanmorgen wel bewolkt nu zon
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 01 apr 2021, 11:43

Fijn dat het weer beter gaat Ientje. Ik neem de astra niet omdat ik in het verleden trombose heb gehad. Ik denk dat er hier wel rekening mee word gehouden maar overleg het wel even met mijn huisarts. Een ander merk wil ik wel, maar even afwachten wat mijn huisarts zegt.

Kelly

Bericht door Kelly » 01 apr 2021, 13:52

Gelukkig voel je je weer wat beter!

Mijn vader moet volgende week met AZ maar is heel bang voor de bijwerkingen..
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 01 apr 2021, 15:07

Marga. schreef:
01 apr 2021, 11:43
Fijn dat het weer beter gaat Ientje. Ik neem de astra niet omdat ik in het verleden trombose heb gehad. Ik denk dat er hier wel rekening mee word gehouden maar overleg het wel even met mijn huisarts. Een ander merk wil ik wel, maar even afwachten wat mijn huisarts zegt.
denk niet dat je mag kiezen Marga :ffedenken
m´n schoondochter (51) wilde na alle commotie over de astra ook liever een ander vaccin maar dat kon niet
nu is er bekend gemaakt dat alleen boven de 60 jaar dat vaccin krijgen en bepaalde groepen
die informatie stuurt m´n zus me allemaal, ik zelf hou me er niet mee bezig
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 01 apr 2021, 20:41

Nou toch al gekregen je vaccin. En dat door de huisarts thuis nog al. Mijn moeder van 85 moest anderhalfuur rijden voor haar vaccinatie. Gelukkig heeft mijn broer haar gebracht. Maar het werd absoluut niet door de huisarts gedaan.
Marga. schreef:
Ik neem de astra niet omdat ik in het verleden trombose heb gehad. Ik denk dat er hier wel rekening mee word gehouden maar overleg het wel even met mijn huisarts. Een ander merk wil ik wel, maar even afwachten wat mijn huisarts zegt.
Nee wat Corrie ook zegt, heb ik ook gehoord. Je hebt geen keus Marga. Eigenlijk best wel erg natuurlijk.
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 02 apr 2021, 10:24

Ik heb een bericht naar het RIVM gestuurd en ben benieuwd wat die er over zeggen.

Marga.

Bericht door Marga. » 02 apr 2021, 10:39

Corrie schreef:
01 apr 2021, 15:07
Marga. schreef:
denk niet dat je mag kiezen Marga :ffedenken
m´n schoondochter (51) wilde na alle commotie over de astra ook liever een ander vaccin maar dat kon niet
nu is er bekend gemaakt dat alleen boven de 60 jaar dat vaccin krijgen en bepaalde groepen
die informatie stuurt m´n zus me allemaal, ik zelf hou me er niet mee bezig
Ik ben benieuwd wat het RIVM er over zegt. Ik begrijp ergens wel dat mensen die alleen om de commotie over het astra vaccin een ander vaccin willen niet die keuze krijgen. Toch vind ik het heel anders wanneer je gevoelig bent voor trombose en het ook hebt gehad.

Marga.

Bericht door Marga. » 02 apr 2021, 13:22

Ik heb inmiddels contact met het RIVM gehad, volgens hun is het risico op trombose zo klein dat ik het Astra vaccin gewoon kan nemen. Wel kwamen ze met het advies om voor de zekerheid de trombosedienst te bellen en dit heb ik gedaan. De mensen die nu cliënt bij de trombosedienst zijn en worden opgeroepen voor een vaccinatie met het Astra vaccin krijgen gewoon het vaccin. Dan zal het allemaal vast meevallen en neem ik gewoon het Astra vaccin als ik hier voor word opgeroepen, ik ben gerustgesteld.

Ientje

Bericht door Ientje » 02 apr 2021, 19:20

Even update. Goed ellendig geweest gisteren, steeds maar spugen en koorts van 36 tot 39 . Kreeg ik weer van die rillingen over mij heen, 38,5 en hoger.
Sinds vanmorgen houd ik weer wat binnen, heb twee glaasjes ananassap op, twee biscuitjes en een bakje kwark, en dat voor twee dagen, goed voor de lijn zo,n vaccin.
We hebben het gehad, over 12 weken de volgende. Tenminste als de astra dan nog gegeven wordt, afwachten maar weer.
Ik had het er ook over met de huisarts. Wellicht ook een link naar pilgebruik en roken, dat geeft verhoogde kans op embolie. De meeste mensen die deze bijwerking krijgen zijn onder de 55...... En vrouw, dus heel vaak pilgebruikers. Waarbij niet gezegd wordt dat dit zo is.

Corrie

Bericht door Corrie » 02 apr 2021, 20:03

Hoop dat je het ergste nu gehad hebt Ientje :blommetje
Had je moeder er niet zo'n last van ?
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 02 apr 2021, 20:39

Marga. schreef:
02 apr 2021, 13:22
Ik heb inmiddels contact met het RIVM gehad, volgens hun is het risico op trombose zo klein dat ik het Astra vaccin gewoon kan nemen. Wel kwamen ze met het advies om voor de zekerheid de trombosedienst te bellen en dit heb ik gedaan. De mensen die nu cliënt bij de trombosedienst zijn en worden opgeroepen voor een vaccinatie met het Astra vaccin krijgen gewoon het vaccin. Dan zal het allemaal vast meevallen en neem ik gewoon het Astra vaccin als ik hier voor word opgeroepen, ik ben gerustgesteld.
Ik weet niet hoe oud je bent Marga maar dit bericht komt uit Trouw van vandaag....

"17:28
Nederland stopt tijdelijk met AstraZeneca voor mensen onder de 60
Nederland stopt per direct met de vaccinatie met AstraZeneca van mensen onder de 60 jaar. Het gaat om een tijdelijke stop die vooralsnog duurt tot en met 7 april.

Het ministerie van Volksgezondheid meldt dat vrijdag na overleg met het RIVM, het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen en de Gezondheidsraad.

Directe aanleiding voor de maatregel zijn vijf meldingen in Nederland van ernstige bijwerkingen bij vrouwen tussen de 25 en 65 jaar.Het gaat om "uitgebreide trombose in combinatie met een laag aantal bloedplaatjes". Soortgelijke meldingen kwamen ook eerder uit andere EU-landen.

De GGD'en schrappen ongeveer 10.000 afspraken voor vaccinaties met AstraZeneca van mensen die jonger dan 60 jaar zijn, dus mensen die in of na 1961 geboren zijn. Dat geldt per direct en in elk geval tot en met komende woensdag, 7 april. Ook de mensen uit die groep die nu in de rij staan te wachten bij een vaccinatielocatie kunnen niet meer geprikt worden.

GGD'en dienen het vaccin toe aan mensen die in de langdurige zorg werken. Zij kunnen voorlopig ook geen nieuwe prikafspraak maken.

Huisartsen geven het vaccin ook. Zij vaccineren zestigers, maar ook mensen met het syndroom van Down en mensen met morbide obesitas van alle leeftijden. De Landelijke Huisartsenvereniging (LHV) weet niet hoeveel prikafspraken in die groepen komen te vervallen."
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 03 apr 2021, 10:16

Jo-Anne schreef:
02 apr 2021, 20:39
Marga. schreef:
02 apr 2021, 13:22
Ik weet niet hoe oud je bent Marga maar dit bericht komt uit Trouw van vandaag....

"17:28
Nederland stopt tijdelijk met AstraZeneca voor mensen onder de 60
Nederland stopt per direct met de vaccinatie met AstraZeneca van mensen onder de 60 jaar. Het gaat om een tijdelijke stop die vooralsnog duurt tot en met 7 april.

Het ministerie van Volksgezondheid meldt dat vrijdag na overleg met het RIVM, het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen en de Gezondheidsraad.

Directe aanleiding voor de maatregel zijn vijf meldingen in Nederland van ernstige bijwerkingen bij vrouwen tussen de 25 en 65 jaar.Het gaat om "uitgebreide trombose in combinatie met een laag aantal bloedplaatjes". Soortgelijke meldingen kwamen ook eerder uit andere EU-landen.

De GGD'en schrappen ongeveer 10.000 afspraken voor vaccinaties met AstraZeneca van mensen die jonger dan 60 jaar zijn, dus mensen die in of na 1961 geboren zijn. Dat geldt per direct en in elk geval tot en met komende woensdag, 7 april. Ook de mensen uit die groep die nu in de rij staan te wachten bij een vaccinatielocatie kunnen niet meer geprikt worden.

GGD'en dienen het vaccin toe aan mensen die in de langdurige zorg werken. Zij kunnen voorlopig ook geen nieuwe prikafspraak maken.

Huisartsen geven het vaccin ook. Zij vaccineren zestigers, maar ook mensen met het syndroom van Down en mensen met morbide obesitas van alle leeftijden. De Landelijke Huisartsenvereniging (LHV) weet niet hoeveel prikafspraken in die groepen komen te vervallen."
Ik had het inmiddels ook gelezen, je zal toch van minder flink in de war raken. :ffedenken Ik overleg wel met mijn huisarts, ik ben trouwens 61 en zal de enting met Astra dus kunnen krijgen. Ik denk dat ik hem niet neem, ik ben er onzeker over en kan denk ik beter op mijn gevoel af gaan.

Ientje

Bericht door Ientje » 03 apr 2021, 12:36

Ik heb hem dus gehad, maar stiekem hoop ik dat deze enting er uit gehaald wordt. Of opnieuw gemaakt. Want dat er iets niet klopt is duidelijk.
Begin 2000 was er de vioxx pijnstiller. Paar mensen, flink aantal bleek later, overleden aan een hartaanval. Vioxx meteen uit de handel. Bleek later een enorm schandaal te zijn geweest met afkoopsommen er. Dat is hier niet aan de hand. Maar er gebeurt mij net te vaak iets met dit vaccin.
Productie problemen. Niet leveren. Ruzie om de levering.
Maar schrappen kost heel veel geld en weer meer zieken.
Ik sta niet graag in de schoenen van degene die hier een beslissing over moet nemen.

Plaats reactie