Geen kat of vogels voor ons.

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Yvonne

Geen kat of vogels voor ons.

Bericht door Yvonne » 02 apr 2021, 14:14

Dinsdag zat ik achter in het tuinhuis, toen mijn jongste dochter thuis kwam met haar vriendje.
Op een gegeven moment blaffen Molly en Gizmo toch tegen de schutting, ik zeg nog vast een hond. Zie ik iets zwarts, ik er naar toe, zit daar het poesje van uit onze straat, nog redelijk jong en behoorlijk bang door mijn 2 druktemakers. Ze vlucht weg de boom in, best hoog. Honden naar binnen gedaan, uitschuifbare ladder tegen de boom, maar toen ging ie nog hoger. Ik zeg tegen mijn dochter ga maar naar die mensen. Ik weet niks van katten en vond het zielig, ze durfde niet naar beneden en de honden konden zo ook niet meer naar buiten.
Die vrouw met kindje bij ons in de tuin roepen: Poffertje. (Wat een naam hè), maar Poffertje dacht bekijk het maar.
Ik zeg ik ga boodschappen doen, ik kom binnen in de huiskamer en ze staan samen bij de bank. Ik denk daar zit iets. Zie ik veren liggen. Ik kijk naar Molly heeft ze een vogeltje in haar bek. Ik helemaal over de flos, Robin zegt ga maar, toen heeft haar vriend met moeite kunnen voorkomen dat ze het doorslikte en het vogeltje weggedaan. Ondertussen was de poes gelukkig uit de boom geklommen.
Daarna zag ik nog vogelpoep op mijn stoel, de deur heeft open gestaan anders kan het niet. Tsja Molly weet niet beter denken we dan maar :surprised

Corrie

Re: Geen kat of vogels voor ons.

Bericht door Corrie » 02 apr 2021, 15:24

zo maak je nog eens wat mee Yvonne :lol:
Poffertje :gniffel toch zelf uit de boom gekomen ? je hoort weleens dat de brandweer eraan te pas moet komen, zie mezelf ook niet zo´n ladder opgaan om poesje er uit te halen
Mollie is wel vlug :run geweest hoor om een vogeltje te vangen, echt een jachthond :gniffel
ik heb het wel eens gehad met één van de Perzische poezen, Henk heeft het afgepakt en het leefde nog
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 02 apr 2021, 20:33

Yvonne schreef:
02 apr 2021, 14:14
Dinsdag zat ik achter in het tuinhuis, toen mijn jongste dochter thuis kwam met haar vriendje.
Op een gegeven moment blaffen Molly en Gizmo toch tegen de schutting, ik zeg nog vast een hond. Zie ik iets zwarts, ik er naar toe, zit daar het poesje van uit onze straat, nog redelijk jong en behoorlijk bang door mijn 2 druktemakers. Ze vlucht weg de boom in, best hoog. Honden naar binnen gedaan, uitschuifbare ladder tegen de boom, maar toen ging ie nog hoger. Ik zeg tegen mijn dochter ga maar naar die mensen. Ik weet niks van katten en vond het zielig, ze durfde niet naar beneden en de honden konden zo ook niet meer naar buiten.
Die vrouw met kindje bij ons in de tuin roepen: Poffertje. (Wat een naam hè), maar Poffertje dacht bekijk het maar.
Ik zeg ik ga boodschappen doen, ik kom binnen in de huiskamer en ze staan samen bij de bank. Ik denk daar zit iets. Zie ik veren liggen. Ik kijk naar Molly heeft ze een vogeltje in haar bek. Ik helemaal over de flos, Robin zegt ga maar, toen heeft haar vriend met moeite kunnen voorkomen dat ze het doorslikte en het vogeltje weggedaan. Ondertussen was de poes gelukkig uit de boom geklommen.
Daarna zag ik nog vogelpoep op mijn stoel, de deur heeft open gestaan anders kan het niet. Tsja Molly weet niet beter denken we dan maar :surprised
Wat een avontuur in eigen tuin. Poffertje :gniffel ja dan gaan ze steeds hoger hoor dat ze er toch zelf nog is uitgekomen. Ik had vroeger een gekke kat die sprong gewoon. Ohhhh Molly de vogelvanger :run nee voor haar is het gewoon leuk zo`n vogeltje vangen. nog goed dat jullie het zagen zeg anders was je huis een ravage geweest en Molly misselijk :surprised Vroeger bij ons gebeurd kwamen we terug hele huis onder de veren en dan zo kijken van wat wij?? :dogwalk :dogwalk
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 03 apr 2021, 11:02

Wat een avontuur voor Molly en Gizmo eerst een kat de stuipen op het lijf jagen en dan een vogeltje vermoorden. Ik kan mij voorstellen dat jij er niet blij mee was. Ik vind Poffertje wel een leuke kattennaam, de kat van mijn dochter heet Mormel, je begrijpt vast wel hoe zij over katten denkt. :gniffel

Plaats reactie