Oproep gehad voor de corona prik

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Truus

Oproep gehad voor de corona prik

Bericht door Truus » 14 apr 2021, 15:41

Maar heeft nog zoveel twijfels over alles wat je er over hoor,weet het nog niet :ffedenken
Heeft geen ziektes
Heeft een van jullie al een corona prik gehad.
Afbeelding

Corrie

Re: Oproep gehad voor de corona prik

Bericht door Corrie » 14 apr 2021, 16:47

Ik heb in het begin gelijk gezegd dat ik de vaccinatie niet neem dus oproep verscheurd
Schoondochter heeft 1ste Astra gehad, m'n zus de Pfizer en Henk gaat zaterdag voor de Pfizer, denk dat jij ook de Pfizer krijgt
Heeft je zus nog geen vaccinatie gehad , zij is toch ouder
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 14 apr 2021, 18:25

Me zus wil het ook niet Corrie
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 15 apr 2021, 09:57

Moeilijk hè Truus? ik heb nog niets gehoord maar Rikketik van het forum wel! Die moet ook geprikt.
Weet je ook welk merk prik je zou krijgen?
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 15 apr 2021, 09:59

Corrie schreef:
14 apr 2021, 16:47
Ik heb in het begin gelijk gezegd dat ik de vaccinatie niet neem dus oproep verscheurd
:lol: :lol:

Wel resoluut hoor.
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 15 apr 2021, 10:38

Ik heb nog niks gehoord, maar neem hem ook niet.
Heb op de EN groep zo veel horror gehoord over de enting en het effect daarvan op de erythema nodosum (die dit jaar toch al erger is bij mij) en ik kan het risico niet nemen.

Truus

Bericht door Truus » 15 apr 2021, 12:39

Jo-Anne schreef:
15 apr 2021, 09:57
Moeilijk hè Truus? ik heb nog niets gehoord maar Rikketik van het forum wel! Die moet ook geprikt.
Nee dat stond niet in die brief
Wilde eigelijk die van Jansen daar hoor je ook van die rare vehalen.
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 15 apr 2021, 13:18

Hier ook nog geen oproep ontvangen. Ik laat de prik sowieso aan mij voorbij gaan.

Corrie

Bericht door Corrie » 15 apr 2021, 15:25

Truus schreef:
15 apr 2021, 12:39
Jo-Anne schreef:
15 apr 2021, 09:57
Nee dat stond niet in die brief
Wilde eigelijk die van Jansen daar hoor je ook van die rare vehalen.
Truus dacht dat jij 70 jaar bent :ffedenken dan krijg je volgens mij de Pfizer (als je tenminste wil)
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 15 apr 2021, 16:06

Ik heb de oproep ook binnen, zaterdag word ik geënt met astrazeneca. Ik heb er lang over getwijfeld omdat ik in het verleden trombose heb gehad. Maar nu een medespeler uit de toneelgroep van mijn broer vorige week aan corona is overleden vijfenvijftig jaar was hij, heb ik besloten om mij toch te laten enten. De kans op corona is nog altijd groter dan de kans op een ernstige bijwerking door de enting. Maar de keuze was wel moeilijk.

Truus

Bericht door Truus » 15 apr 2021, 17:23

Heeft nog niet besloten wat ik wil maar denk dat het niet door ga.
Ja Jo-Anne ben 70
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 16 apr 2021, 09:25

Ik heb de astra twee weken geleden gehad, samen met mijn ma. De huisarts kwam ze hier zelf brengen en heeft na het prikken netjes een kwartier gewacht.
Mijn ma heeft er niets van gemerkt, misschien een paar dagen wat slaperige, maar ja ze slaapt toch al veel. :)
Zelf ben ik een dag ellendig geweest en daarna nog even tijd om op te knappen. Ik was misselijk en hoofdpijn, gevoel alsof ik griep had. Toch zal ik over 12 weken de tweede ook halen. Corona is erger. En over 1 week Bennie toch een stuk beschermde. Geeft een veiliger gevoel, al zal ik nog steeds niet in de tram stappen,

Marga.

Bericht door Marga. » 18 apr 2021, 10:47

Ik heb mijn vaccinatie met Astrazeneca gisteren gehad, ik heb nergens last van zelfs niet van de entplek, in juni krijg ik de tweede prik. Ik moest omdat ik in het verleden twee keer een allergische reactie op medicijnen heb gehad een half uur blijven zitten zonder mondkapje zodat ze je kleur in de gaten konden houden.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 18 apr 2021, 10:54

Ientje schreef:
16 apr 2021, 09:25
Ik heb de astra twee weken geleden gehad, samen met mijn ma. De huisarts kwam ze hier zelf brengen en heeft na het prikken netjes een kwartier gewacht.
Mijn ma heeft er niets van gemerkt, misschien een paar dagen wat slaperige, maar ja ze slaapt toch al veel. :)
Zelf ben ik een dag ellendig geweest en daarna nog even tijd om op te knappen. Ik was misselijk en hoofdpijn, gevoel alsof ik griep had. Toch zal ik over 12 weken de tweede ook halen. Corona is erger. En over 1 week Bennie toch een stuk beschermde. Geeft een veiliger gevoel, al zal ik nog steeds niet in de tram stappen,

En hoelang ben je nu beschermd tegen Covid? :geenidee
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 18 apr 2021, 11:28

Henk heeft gisteren vaccinatie met Pfizer gehad , heeft last van een stijve arm
Gelukkig was m' schoondochter mee , was een heel eind lopen in de jaarbeurs dus ze heeft hem in de rolstoel geduwd, ze was zelf daarna ook op , veel te zwaar , eind mei gaat hoop ik dan m'n zoon mee

@ Jo-Anne
Ik las gisteren dat ze bij Pfizer adviseren 12 maanden na de 2e enting een 3e enting te geven...... kassa
Het vreemde is dus al ben je gevaccineerd je toch ziek kan worden maar minder erg en je ook nog anderen kan besmetten
Vandaar mijn keuze " geen vaccinatie "
Afbeelding

Rikketik
Founder

Bericht door Rikketik » 18 apr 2021, 13:05

Truus schreef:
14 apr 2021, 15:41
Maar heeft nog zoveel twijfels over alles wat je er over hoor,weet het nog niet :ffedenken
Heeft geen ziektes
Ik heb afgelopen zaterdag een prik gehaald met Astrazeneca. Mijn vaccinatiepaspoort staat bijna helemaal volgestempeld nu. Difterie, Tetanus, Polio, Rabiës, Gele koorts, Hepatitis A en B en nu ook Corona. Dat kon er ook nog wel bij. Niks van gevoeld en tot nu nergens last van. Over 10 weken moet ik de 2e injectie halen.

Een 1e prik met dit vaccin biedt geen volledige bescherming, maar voorkomt volgens de wetenschap wel een ritje naar de intensive care afdeling mocht je besmet raken. En kom je daar terecht, zie er dan maar eens vandaan te komen.

Of je in de toekomst iets ernstigs aan de vaccinatie zou kunnen overhouden, dat valt nog te bezien. Maar hoe ouder je bent, des te korter de toekomst en des te korter het tijdsbestek voor complicaties.

Succes allemaal bij het maken van je beslissing.

Marga.

Bericht door Marga. » 21 apr 2021, 14:28

Rikketik schreef:
18 apr 2021, 13:05
Truus schreef:
14 apr 2021, 15:41
Heeft geen ziektes
Ik heb afgelopen zaterdag een prik gehaald met Astrazeneca. Mijn vaccinatiepaspoort staat bijna helemaal volgestempeld nu. Difterie, Tetanus, Polio, Rabiës, Gele koorts, Hepatitis A en B en nu ook Corona. Dat kon er ook nog wel bij. Niks van gevoeld en tot nu nergens last van. Over 10 weken moet ik de 2e injectie halen.

Een 1e prik met dit vaccin biedt geen volledige bescherming, maar voorkomt volgens de wetenschap wel een ritje naar de intensive care afdeling mocht je besmet raken. En kom je daar terecht, zie er dan maar eens vandaan te komen.

Of je in de toekomst iets ernstigs aan de vaccinatie zou kunnen overhouden, dat valt nog te bezien. Maar hoe ouder je bent, des te korter de toekomst en des te korter het tijdsbestek voor complicaties.

Succes allemaal bij het maken van je beslissing.
Ik word altijd zo vrolijk van jou reacties met een tikkeltje humor. :goedzo Ik heb ook geen last van de Astrazeneca enting gehad.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 23 apr 2021, 14:28

Truus schreef:
15 apr 2021, 17:23
Heeft nog niet besloten wat ik wil maar denk dat het niet door ga.
Ja Jo-Anne ben 70
Truus wat heb je nou besloten? ga je de prik nog nemen of heb je hem al gehad? :blommetje
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 23 apr 2021, 17:47

Nee ga de prik niet halen
Afbeelding

Plaats reactie