Ik heb weer twee vrouwentongen en twee drakenbloedboomplanten gekocht, ik moet rekening met de ruimte in de kamer houden maar hoop toch nog ergens ruimte voor een bananenplant te vinden maar deze heb ik nog niet gekocht. Voor de slaapkamer heb ik een set van vijf luchtzuiverende planten gekocht. De planten in de slaapkamer zijn giftig voor honden maar de honden en kat mogen van mij nooit in de slaapkamer komen i.v.b. met de astma. De vrouwentong is ook giftig alleen laat die nooit ineens blad vallen en de honden kunnen niet bij de vensterbank, de drakenbloedboomplanten komen ook te hoog voor de honden te staan, de giftigheid hiervan is mild.
Ik heb ooit een bonsai ficus gehad, een heel mooie plant maar er viel blad af dat kat Nemo op de vloer gooide en Lotus heeft opgegeten. Ik heb de dierenarts gebeld voor advies en moest gelijk met haar langs komen, Lotus heeft toen braakmiddel gehad en een week actieve kool moeten slikken. Ze had veel meer blad binnen gekregen dan ik had gedacht dus het was maar goed dat ik voor de zekerheid de da had gebeld. En natuurlijk gebeurde dit in het weekend dus het werd een dure rekening. Ik heb iemand anders blij gemaakt met de plant, bladverliezende en dodelijk giftige planten komen er bij mij zeker niet meer in. Helaas zijn veel planten in minder of meerdere mate giftig voor huisdieren dus het is wel uitzoeken.
In hoeverre houden jullie rekening met de giftigheid voor huisdieren van kamer en tuinplanten?

Vrouwentong

Luchtzuiverende planten.

Drakenbloedboomplant.