Een beetje groen in huis.

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Marga.

Een beetje groen in huis.

Bericht door Marga. » 25 apr 2021, 09:51

Ik had in mijn oude woning twee super grote vrouwentongen (sansevieria) staan maar die waren veel te groot geworden voor mijn nieuwe woning dus die heb ik weggegeven. Ik heb nu geen enkele plant in huis staan wat ik toch wel een beetje kaal vind worden. Ik ben online gaan kijken en heb hier planten gevonden die mij wel wat lijken, hierbij worden ze ook nog eens bezorgd wat erg makkelijk is als je altijd met het wmo vervoer reist.
Ik heb weer twee vrouwentongen en twee drakenbloedboomplanten gekocht, ik moet rekening met de ruimte in de kamer houden maar hoop toch nog ergens ruimte voor een bananenplant te vinden maar deze heb ik nog niet gekocht. Voor de slaapkamer heb ik een set van vijf luchtzuiverende planten gekocht. De planten in de slaapkamer zijn giftig voor honden maar de honden en kat mogen van mij nooit in de slaapkamer komen i.v.b. met de astma. De vrouwentong is ook giftig alleen laat die nooit ineens blad vallen en de honden kunnen niet bij de vensterbank, de drakenbloedboomplanten komen ook te hoog voor de honden te staan, de giftigheid hiervan is mild.
Ik heb ooit een bonsai ficus gehad, een heel mooie plant maar er viel blad af dat kat Nemo op de vloer gooide en Lotus heeft opgegeten. Ik heb de dierenarts gebeld voor advies en moest gelijk met haar langs komen, Lotus heeft toen braakmiddel gehad en een week actieve kool moeten slikken. Ze had veel meer blad binnen gekregen dan ik had gedacht dus het was maar goed dat ik voor de zekerheid de da had gebeld. En natuurlijk gebeurde dit in het weekend dus het werd een dure rekening. Ik heb iemand anders blij gemaakt met de plant, bladverliezende en dodelijk giftige planten komen er bij mij zeker niet meer in. Helaas zijn veel planten in minder of meerdere mate giftig voor huisdieren dus het is wel uitzoeken. :blommetje

In hoeverre houden jullie rekening met de giftigheid voor huisdieren van kamer en tuinplanten?

Afbeelding
Vrouwentong

Afbeelding
Luchtzuiverende planten.

Afbeelding
Drakenbloedboomplant.

Jo-Anne
Site Admin

Re: Een beetje groen in huis.

Bericht door Jo-Anne » 25 apr 2021, 12:53

Heerlijk wat nieuwe planten voor in huis Marga. Wat een goed idee om op je slaapkamer luchtzuiverende planten te zetten. Heb je die alle vijf gekocht van het plaatje?

Ja ik houd wel degelijk rekening met planten die kunnen. Maar ben meer een tuinmens. Maar een echte kerstboom heb ik bijvoorbeeld nooit meer in huis. Wel heb ik zelfgekweekte Aloë Vera twee planten in de keuken staan.
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 25 apr 2021, 13:46

leuke planten heb je besteld Marga :applaus
helpt dat luchtzuiverende planten in de slaapkamer :geenidee
joh een bananen plant die worden groot toch, geloof dat Yvonne er ook 1 heeft, in huis of de serre
gelukkig doen de hondjes hier niets met de planten, had in Spanje een heleboel Oleanders staan waar regelmatig bladeren van afvielen,
ze lieten het gelukkig gewoon liggen
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 25 apr 2021, 13:49

Mooi!

Truus

Bericht door Truus » 25 apr 2021, 15:27

Mooie planten Marga :goedzo
Houd er ook rekening met planten, Luca zit nog weleens in de planten bakkken
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 25 apr 2021, 21:51

Leuk, die voor op de slaapkamer is ook een idee. De sanseviera die ken ik uit Belgie die stonden altijd in zo’n ouderwets cafe. Hebben weinig onderhoud nodig denk.
Sinds kort ben ik iets meer van de bloemen en planten, komt door het meer thuis zijn denk.
Ik let niet op giftig, ze komen er niet aan.
Onze bananenboom staat nu binnen in de serre te overwinteren, die moet straks weer naar buiten bij het tuinhuis staan. Volgend jaar lukt dat niet meer denk, hij raakt nu al het plafond.
Een mooie bonzai zou ik nog wel willen en straks in mei heel veel kleur.

Marga.

Bericht door Marga. » 26 apr 2021, 09:43

Ik heb geen idee of de luchtzuiverende planten echt een aanwinst zijn voor de luchtzuiverheid maar een beetje groen in de slaapkamer staat in ieder geval wel leuk.

Ik heb niet de vijf van het plaatje gekocht maar wel vergelijkbaar.

Lotus is de eerste hond van mij die blad opeet, gelukkig word het nu ze wat ouder word wel minder. Eerst probeerde ze buiten ook van alles op te eten maar dit doet ze gelukkig een stuk minder al moet ik haar nog wel steeds in de gaten houden. Mowgli had gevoelige darmen en was wel eens goed misselijk dan at ze vooral gras maar als dit niet voor handen was alles wat maar op een plant leek, zelfs een keer kunstplanten.

Klopt, de vrouwentong is net als de andere planten die ik heb gekocht een makkelijke plant, bijna niet dood te krijgen.
Ik heb de bananenplant nog niet gekocht omdat ik weet dat ze heel groot kunnen worden en ik moet eerst kijken of ik hier wel de ruimte voor heb.
Ik heb echt geen groene vingers, de meeste planten gaan al dood als ik alleen maar naar ze kijk. Maar bepaalde planten doen het juist heel goed bij mij waaronder de vrouwentong maar ook de yucca en lidcactus, de laatste is ook niet giftig voor honden misschien dat ik die ook nog wel aanschaf.

Marga.

Bericht door Marga. » 28 apr 2021, 11:09

De eerste plantjes heb ik ontvangen, ze zijn mooi en goed over gekomen. Ik maakte mij een beetje zorgen over het vervoer maar dit had niet gehoeven ze waren prima ingepakt. Nu nog wachten op de andere vier planten voor de overpot maat en dan kan ik die gaan kopen, ik wil de zelfde voor alle planten.

Lise

Bericht door Lise » 28 apr 2021, 13:17

Yvonne schreef:
25 apr 2021, 21:51
Leuk, die voor op de slaapkamer is ook een idee. De sanseviera die ken ik uit Belgie die stonden altijd in zo’n ouderwets cafe. Hebben weinig onderhoud nodig denk.
Sinds kort ben ik iets meer van de bloemen en planten, komt door het meer thuis zijn denk.
Onze bananenboom staat nu binnen in de serre te overwinteren, die moet straks weer naar buiten bij het tuinhuis staan. Volgend jaar lukt dat niet meer denk, hij raakt nu al het plafond.
Ik heb sinds december een bonsai. Gescoord via kerstpakket. Ben er blij mee.
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 29 apr 2021, 10:14

Lise schreef:
28 apr 2021, 13:17
Yvonne schreef:
Afbeelding
Ook een ficus zo te zien, hij is mooi. Ik vond die van mij ook mooi maar toch te gevaarlijk voor mijn bladetende hondkoe.

Marga.

Bericht door Marga. » 29 apr 2021, 13:44

De vrouwentongen voor in de woonkamer heb ik vandaag ontvangen. Het is niet gelijk wat ik er van had verwacht maar ik ga er in ieder geval wel heel lang plezier van hebben voordat ze niet meer voor het raam passen. Nu weet ik ook waarom ze niet zo duur waren, ze zijn echt nog mini.

Afbeelding

Afbeelding
:giller

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 29 apr 2021, 20:54

Nou Marga ze zijn echt mini hoor :gniffel maar wel mooi. Zijn makkelijke planten.
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 29 apr 2021, 20:55

Lise schreef:
28 apr 2021, 13:17
Yvonne schreef:
Afbeelding
Een bonsai bonsai net als in the Karate Kid? moet je eraan knippen? :geenidee
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 02 mei 2021, 14:03

Jo-Anne schreef:
29 apr 2021, 20:54
Nou Marga ze zijn echt mini hoor :gniffel maar wel mooi. Zijn makkelijke planten.
Ik ga ze binnenkort ompotten in een grotere pot dan kunnen ze ook beter groeien en lijkt het gelijk al heel wat meer.

Marga.

Bericht door Marga. » 02 mei 2021, 14:11

De bananenplant gaat er ook komen, ik heb twee ramen in de voorkamer daar kan de plant mooi tussen staan op een verrijdbaar plantenplateau.
Zo iets zag ik bij de Action.

Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 02 mei 2021, 15:15

Marga. schreef:
02 mei 2021, 14:11
De bananenplant gaat er ook komen, ik heb twee ramen in de voorkamer daar kan de plant mooi tussen staan op een verrijdbaar plantenplateau.

Afbeelding
Wat leuk Marga, ben benieuwd hoe groot ie is bij aankoop en hoe hard ie zal gaan groeien
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 03 mei 2021, 09:33

Corrie schreef:
02 mei 2021, 15:15
Marga. schreef:
02 mei 2021, 14:11

Afbeelding
Wat leuk Marga, ben benieuwd hoe groot ie is bij aankoop en hoe hard ie zal gaan groeien
Ik wil een grote kopen te klein staat niet mooi maar ik hoop dat hij niet te snel groeit, ik wil er wel lang plezier van hebben. Zal hij het huis ontgroeien dan is er vast wel iemand in de familie die ik er blij mee kan maken. Maar hem eerst maar eens kopen en in leven zien te houden.

Marga.

Bericht door Marga. » 04 mei 2021, 08:21

Niets zo veranderlijk als ik. Ik koop toch geen bananenplant maar nog een drakenbloedboom plant. Ik heb de plant gisteren ontvangen, ik vind hem erg mooi en hij is berensterk hierbij groeit hij op een stam dus moet Lotus meer moeite doen om bij het blad te komen.

Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 04 mei 2021, 08:24

Marga. schreef:
04 mei 2021, 08:21
Niets zo veranderlijk als ik. Ik koop toch geen bananenplant maar nog een drakenbloedboom plant. Ik heb de plant gisteren ontvangen, ik vind hem erg mooi en hij is berensterk hierbij groeit hij op een stam dus moet Lotus meer moeite doen om bij het blad te komen.

Afbeelding
Ik moet nog buitenpotten kopen, ik denk dat ik terracotta potten met schotels koop dit vind ik er natuurlijk uitzien.

Corrie

Bericht door Corrie » 04 mei 2021, 08:47

Deze is ook mooi Marga :applaus
Grotere pot lijkt me wel nodig , eigenlijk nooit terracotta potten binnen gehad, trouwens nu ook niet meer buiten,ben benieuwd hoe dat bevalt
Afbeelding

Plaats reactie