Dilemma

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Lise

Dilemma

Bericht door Lise » 02 mei 2021, 11:42

Pff, zal ik wel of toch maar niet reageren? Het is nog zo kort geleden dat ik afscheid heb genomen van Max.

Meet Ernie! Een krullende atletische Boomer van 11 maanden jong. Ernie is bij ons in de opvang afstand gekomen vanwege een verstoorde relatie tussen hem en zijn eigenaren.
Voordat we honderduit over Ernie gaan vertellen beginnen wij zijn bericht met een kleine attentie: Wij verwachten voor Ernie onnoemelijk veel reacties te gaan ontvangen. In tijden als dit is de aanvraag naar een hondje als Ernie ongekend hoog. Ernie zal van de foto afspatten en vele harten doen veroveren. Ernie is een jonge, blije en zeer energieke jonge man met een hoop potentie. Wij hebben voor Ernie dan ook een specifieke eigenaar en huishouden voor ogen. Wij willen u vragen goed de tekst te lezen om te kijken of zijn energie en de daarbij behorende behoeftes iets zijn wat helemaal bij u aansluit.
Ernie heeft bij zijn vorige eigenaren een puppycursus gelopen. Hij heeft dus enkele basiscommando’s aangeleerd gekregen. In de opvang is ook gebleken dat hij het ook erg leuk vindt om alles uit de kast te trekken als hem wat lekkers wordt voorgeschoteld. Een grote werklust die aangewakkerd wordt als hij iets kan verdienen. Met zijn atletisch gebouwde lichaam zien wij Ernie ook de sterren uit de hemel springen op een behendigheidsbaan. Het is voor ons een must dat de nieuwe eigenaar ambitie heeft om wekelijks te shinen op de hondenschool.
Ernie is een ongelofelijk blij en vrolijk kereltje, echter wel met een iets wat onzekere aard. Zo kan Ernie het lastig vinden als hij het idee heeft alleen gelaten te worden. Het is belangrijk dat het aanleren van alleen thuis zijn in alle rust en redelijkheid opnieuw wordt opgebouwd. Ernie kan ook van enthousiasme en uit deemoed plasjes laten lopen als hij bijvoorbeeld alleen is geweest en begroet wordt bij thuiskomst. Hij kan zijn plasjes ook laten lopen als hij zijn halsbandje wordt omgedaan om uitgelaten te worden. Wij verwachten van een nieuwe eigenaar dat deze hier geduldig mee om weet te gaan. Het is belangrijk dat de nieuwe eigenaar in dergelijke situatie de rust weet te bewaren of de situatie naar rust weet om te buigen. Het is voor Ernie zijn welzijn van groot belang dat hij hier niet voor zal worden afgestraft.
Ernie kan grote volwassen mannen wel eens spannend vinden om gedag te zeggen. Hij zoekt dan zijn steun bij zijn eigenaar maar zal zich best over durven laten halen als iemand zijn nieuwsgierigheid wekt met wat lekkers. Want ook voor Ernie geldt, de liefde glijdt vaak door de maag..
Naast een actieve “sportcarrière” op de hondenschool heeft Ernie een flinke dosis beweging nodig. Heerlijke lange wandelingen met soortgenootjes maar zelfs een sprintje naast de fiets (rustig opbouwen vanaf een jaar) zal Ernie enorm kunnen waarderen. Als alle actieve bezigheden van de week erop zitten heeft Ernie uiteraard ook voldoende rust nodig. Hier en daar een luie dag is dan ook een uitstekende manier om alle indrukken weer te verwerken.
Ernie zal niet geplaatst worden in een huishouden met kinderen.
Bent u gevallen voor de knappe looks van Ernie, maar ziet u daarnaast ook wat Ernie nodig heeft om te ontwikkelen tot een blije stabiele persoonlijkheid? Stuur dan een mail via sdo@dierenbescherming.nl.
Asiel
Dierenopvang Haarlemmermeer
Hoofdweg 565 Westzijde
2131 MT Hoofddorp
Tel.: 088-8113430
E-mail: sdo@dierenbescherming.nl

Jo-Anne
Site Admin

Re: Dilemma

Bericht door Jo-Anne » 02 mei 2021, 11:48

DOEN!!!

:lopen
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 02 mei 2021, 12:56

Als je plaats en zin erin hebt doen!!!!!
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 02 mei 2021, 13:12

Geloof dat Ernie wel bij jou past en bij je 2 andere kanjers, verder moet je op eigen gevoel afgaan en bedenken of je genoeg tijd voor hem hebt.
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 02 mei 2021, 13:56

Als je er weer aan toe bent en voldoet aan de voorwaarden van het asiel, waarom niet. Reageren kan altijd.

Lise

Bericht door Lise » 02 mei 2021, 14:20

Mail gestuurd en nu afwachten. Ik denk dat er heel veel interesse is voor Ernie.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lise op 02 mei 2021, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 02 mei 2021, 14:25

Lise schreef:
02 mei 2021, 14:20
Mail gestuurd en nu afwachten. Ik denk dat er heel interesse is voor Ernie.

Afbeelding
Ja tuurlijk is er veel interesse, zeker. Maar er is maar 1 Liesje als baasje! :dogwalk :dogwalk :dogwalk
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 02 mei 2021, 14:27

Als je gevoel goed is Lise Doen Lise :woefwoef :run :lopen
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 02 mei 2021, 15:19

Jo-Anne schreef:
02 mei 2021, 14:25
Lise schreef:
02 mei 2021, 14:20
Mail gestuurd en nu afwachten. Ik denk dat er heel interesse is voor Ernie.

Afbeelding
Ja tuurlijk is er veel interesse, zeker. Maar er is maar 1 Liesje als baasje! :dogwalk :dogwalk :dogwalk
Daar ben ik het helemaal mee eens :run
Ik duim voor je
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 02 mei 2021, 21:15

Snap je dilemma.
Er zal vast veel gereageerd worden, maar je moet wel aan wat voorwaarden voldoen, dus veel zullen er ook weer afvallen. Ze willen natuurlijk kost wat kost voorkomen dat het niet lukt en hij weer terugkomt.
Ik denk wel dat hij bij jullie past en je hebt al lang honden dus weet ook wel hoe je hem kunt helpen.
Of er een klik is met de andere hondjes is denk altijd afwachten, dat zou ik het spannends vinden denk.
Dat het nog kort geleden is van Max dat is persoonlijk. Wij hebben een keer snel een nieuwe hond gehad, weet nog dat ik dat dubbel vond, maar ook dat het me geholpen heeft.
Succes met je keuze. Ben benieuwd.

Lise

Bericht door Lise » 05 mei 2021, 09:50

Jammer, maar helaas, ik ben niet geselecteerd voor een kennismaking met Ernie.

Mijn twee kanjers en ik blijven voorlopig met zijn drieën.
Het was eigenlijk ook mijn plan om pas volgend jaar zomer voor een pup te gaan of als er een gedumpt Corona hondje op mijn pad komt wat eerder.

Corrie

Bericht door Corrie » 05 mei 2021, 10:00

ja jammer, er zal denk ik heel veel belangstelling geweest zijn voor Ernie
er komt vast wel weer 1 op je pad Lise, geniet intussen van je tweetal :dogwalk :dogwalk
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 05 mei 2021, 14:00

Corrie schreef:
05 mei 2021, 10:00
ja jammer, er zal denk ik heel veel belangstelling geweest zijn voor Ernie
er komt vast wel weer 1 op je pad Lise, geniet intussen van je tweetal :dogwalk :dogwalk
De mannen en ik genieten van en met elkaar. In de zomervakantie wil ik echt heel veel met ze op pad naar andere oorden. Vorige zomer is dat er bij ingeschoten omdat Max een rughernia had en ik hem niet alleen wilde laten.
Deze zomer gaan we de schade inhalen.

De mannen zijn nu in diepe rust en dus rust in de tent 🤩.
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 05 mei 2021, 21:51

Wat een lieve foto van je mannen :love :love
Er komen zeker nog hondjes langs ja die bij jullie willen wonen :woefwoef Ik weet nog hoe je aan Pepper bent gekomen, bijzonder was dat :wow

Goed plan er lekker op uit, Nederland is zooooo mooi. :applaus
Afbeelding

Plaats reactie