Gisteren heb ik bewust niet naar de persco gekeken. Ben zo klaar met Jokkie en Jokkie.
Vandaag krijg ik natuurlijk toch alles mee via FB of van mijn collega's.
Zo jammer dat er nu een tweedeling ontstaat in ons landje.
BTW, wat ik in het nieuws mis, is hoe het er in arme landen aan toegaat. Je zou toch denken dat daar heel weinig prikkies gezet zijn en de bevolking met bosjes omvalt. Ik hoor of lees daar niets over. Raar maar waar.
Persco
Re: Persco
Naar de afpersconferentie kijk ik al tijden niet meer. Krijg het toch wel mee, helaas.
Ik ook niet, m' n zus stuurt op voorhand al wat er staat te gebeuren , heb al meermalen gezegd dat ik daar niet op zit te wachten
In de 3e wereldlanden wordt geklaagd dat ze niet genoeg vaccins krijgen
Vanmorgen in het nieuws dat ze bij een ver afgelegen stam zijn wezen vaccineren die nog nooit gehoord hadden van Corona, blij dat ze prik kregen maar 1 bewoner liet weten dat ze gebrek hebben aan allerlei medicijnen en die ook graag zouden krijgen
Ik vraag me trouwens af hoe het met de asielzoekers is, waren die bij binnenkomst gevaccineerd of vlug nadat ze hier waren, die zitten hutje bij mutje bij elkaar
Mijn man heeft trouwens gister de 3e prik gehad , 2 weken terug oproep via zieken huis gekregen en kon zonder afspraak
Niets van al die maatregelen heeft eigenlijk geholpen
In de 3e wereldlanden wordt geklaagd dat ze niet genoeg vaccins krijgen
Vanmorgen in het nieuws dat ze bij een ver afgelegen stam zijn wezen vaccineren die nog nooit gehoord hadden van Corona, blij dat ze prik kregen maar 1 bewoner liet weten dat ze gebrek hebben aan allerlei medicijnen en die ook graag zouden krijgen
Ik vraag me trouwens af hoe het met de asielzoekers is, waren die bij binnenkomst gevaccineerd of vlug nadat ze hier waren, die zitten hutje bij mutje bij elkaar
Mijn man heeft trouwens gister de 3e prik gehad , 2 weken terug oproep via zieken huis gekregen en kon zonder afspraak
Niets van al die maatregelen heeft eigenlijk geholpen

Er wordt met spoed gewerkt aan het wetsvoorstel dat op het werk je gevraagd kan worden naar je qr code. Kan over een maand voor elkaar zijn.Lise schreef: ↑03 nov 2021, 15:17Gisteren heb ik bewust niet naar de persco gekeken. Ben zo klaar met Jokkie en Jokkie.
BTW, wat ik in het nieuws mis, is hoe het er in arme landen aan toegaat. Je zou toch denken dat daar heel weinig prikkies gezet zijn en de bevolking met bosjes omvalt. Ik hoor of lees daar niets over. Raar maar waar.
Hoe vind jij dit Lise dat ze dat kunnen gaan vragen aan je

Ik heb wel gekeken en het was weer precies wat ik er van verwachte, veel ellende.
Ik heb zelf weinig last van de regels, ik woon in een klein dorp en kan alle kanten uit zonder dat ik veel mensen tegenkom. Mijn boodschappen bestel ik online en dit deed ik voor corona ook al en ik houd niet zo van grote groepen mensen dus mij zie je niet op een festival. Ik heb astma en houd zeker rekening met het virus ook al ben ik geënt, ik houd het virus liever buiten de deur en ga het zeker niet opzoeken.
Maar ik begrijp heel goed dat de regels voor de meer sociale mensen en sommige werkgevers niet meer na te leven zijn. In mijn ogen is het ook niet anders dan mensen te dwingen om zich te laten enten. Want wat zegt de qr code nu, in ieder geval niet dat je op dat moment geen corona hebt dus je kunt ook met de code gewoon anderen besmetten. Laten ze gewoon eerlijk zijn en zeggen, als je je niet laat enten zal je uiteindelijk geen leven meer hebben.
Ik heb zelf weinig last van de regels, ik woon in een klein dorp en kan alle kanten uit zonder dat ik veel mensen tegenkom. Mijn boodschappen bestel ik online en dit deed ik voor corona ook al en ik houd niet zo van grote groepen mensen dus mij zie je niet op een festival. Ik heb astma en houd zeker rekening met het virus ook al ben ik geënt, ik houd het virus liever buiten de deur en ga het zeker niet opzoeken.
Maar ik begrijp heel goed dat de regels voor de meer sociale mensen en sommige werkgevers niet meer na te leven zijn. In mijn ogen is het ook niet anders dan mensen te dwingen om zich te laten enten. Want wat zegt de qr code nu, in ieder geval niet dat je op dat moment geen corona hebt dus je kunt ook met de code gewoon anderen besmetten. Laten ze gewoon eerlijk zijn en zeggen, als je je niet laat enten zal je uiteindelijk geen leven meer hebben.
@ Marga
klopt wat je zegt, ze zijn gewoon aan het dwingen, terwijl in het begin gezegd is vrije keuze
en het beste voor senioren en mensen die geen goed immuun systeem hebben
heb ook het idee dat gevaccineerde met Q code die overal heen gaan eerder voor besmettingen zorgen dan de ongevaccineerde
verder wordt vergeten dat voorgaande jaren er heel veel "gewone" griepgevallen waren en er ook veel van in het ziekenhuis kwamen en overleden
ik zoek het ook niet op maar het leven wordt er niet gezelliger op
klopt wat je zegt, ze zijn gewoon aan het dwingen, terwijl in het begin gezegd is vrije keuze
en het beste voor senioren en mensen die geen goed immuun systeem hebben
heb ook het idee dat gevaccineerde met Q code die overal heen gaan eerder voor besmettingen zorgen dan de ongevaccineerde
verder wordt vergeten dat voorgaande jaren er heel veel "gewone" griepgevallen waren en er ook veel van in het ziekenhuis kwamen en overleden
ik zoek het ook niet op maar het leven wordt er niet gezelliger op

-
Lise
Ik ben geen wappie, maar alles wat de wappies al tijden roepen, is waarheid geworden.Jo-Anne schreef: ↑03 nov 2021, 21:08Er wordt met spoed gewerkt aan het wetsvoorstel dat op het werk je gevraagd kan worden naar je qr code. Kan over een maand voor elkaar zijn.Lise schreef: ↑03 nov 2021, 15:17Gisteren heb ik bewust niet naar de persco gekeken. Ben zo klaar met Jokkie en Jokkie.
Hoe vind jij dit Lise dat ze dat kunnen gaan vragen aan je![]()
Ze mogen me naar mijn qr code vragen, maar die heb ik niet, dus dat wordt waarschijnlijk alleen maar thuis werken. Als ik echt naar school moet, wordt het testen. Tuurlijk vind ik dit niet fijn, maar het is erger voor de studenten die niet gevaccineerd zijn. Zij mogen binnenkort weer Online de lessen volgen. Te bizar voor woorden. Voor een behoorlijk aantal studenten is school een veilige plek. Jullie willen echt niet weten wat er allemaal in de privé situaties van de studenten speelt. O.a. geen veilige thuissituatie. Ik zou er een boek over kunnen schrijven.
Ik ben nu Online de studiemiddag voor het personeel aan het volgen. Eigenlijk werd er verwacht dat we live aanwezig zouden zijn. Zo te zien, zijn er veel mensen die aan dit verzoek voldoen. Tja, ik kijk dan niet gek op als volgende week een groot deel van het personeel Corona heeft. Beetje dom, maar ja, ze zijn gevaccineerd en dus een soort van "veilig".
Vanochtend had ik ook een overleg. Eén van mijn tot nu toe niet gevaccineerde collega's, was gisteren toch maar voor haar 1e prik gegaan. Zij werd door collega's van mij gefeliciteerd met haar besluit. Ik heb mijn mond gehouden, dit is niet haar echte keuze, maar opgelegd door drang en dwang, Ik probeer mijn poot stijf te houden. Ik heb gewoon geen goed gevoel bij het hele gebeuren en vertrouw op mijn intuitie.