Donkere dagen, december, kerst etc.
-
Lise
Donkere dagen, december, kerst etc.
Soms denk ik echt dat ik de enige december hater ben. De korte dagen, kale bomen, bagger en weinig daglicht hakken er echt in bij mij. Hier geen kerstboom, versiering of wat dan ook wat met kerst te maken heeft. Om mij heen zie ik blije mensen die met trots hun kerstboom op FB plaatsen. Tja, het zegt iets over mij, maar ik ben altijd blij als het weer januari is.
Re: Donkere dagen, december, kerst etc.
Je bent echt niet de enige Lise, bij mij begint het al in november en kom een beetje bij als maart in zicht is
Idd net als Loraine heb ik dus lichtjes in huis omdat me dat toch opfleurt en ook als ik bij andere buiten de verlichting zie tijdens wandelen met de hondjes
De jaren in Spanje heb ik hier geen last van gehad en ook daar zijn de dagen korter maar de zon zien tussen 9 en 16 uur doet wonderen
Idd net als Loraine heb ik dus lichtjes in huis omdat me dat toch opfleurt en ook als ik bij andere buiten de verlichting zie tijdens wandelen met de hondjes
De jaren in Spanje heb ik hier geen last van gehad en ook daar zijn de dagen korter maar de zon zien tussen 9 en 16 uur doet wonderen

Nee je bent echt niet de enige. Hier ook nooit versieringen en een boom met ballen erin nog niet misschien. De korte donkere dagen met wat pech sneeuw, dat er binnen de korste keren niet meer uitziet en waar je alleen last van hebt.
Oh jee ik kom los
Nu heb ik het eigenlijk nog erger dan andere jaren door die corona wat bij mij vaak ergernissen opwekt.
Oh jee ik kom los
Nu heb ik het eigenlijk nog erger dan andere jaren door die corona wat bij mij vaak ergernissen opwekt.
-
Lise
Hihi, je reactie voelt zo goed voor mij. Precies zoals ik het voel en onderga.Yvonne schreef: ↑14 dec 2021, 22:26Nee je bent echt niet de enige. Hier ook nooit versieringen en een boom met ballen erin nog niet misschien. De korte donkere dagen met wat pech sneeuw, dat er binnen de korste keren niet meer uitziet en waar je alleen last van hebt.
Oh jee ik kom los![]()
Corona gooit er inderdaad nog een schepje bovenop. Zit me al weken op de winden over die achterlijke 17.00 uur regel.
Nou meid, alvast een fijne kerst
Er zijn veel mensen die in de winterperiode wat depri worden, je bent zeker niet de enige. Het heeft o.a. te maken met minder licht en de aanmaak van melatonine (las ik ergens) waardoor sommige mensen wat ontregeld raken.
Ik heb er zelf gelukkig geen last van, ik houd juist van de onstuimige herfst/wintermaanden en de decembermaand met al zijn lichtjes en gezelligheid. Wel ben ik ook altijd weer blij als in januari de kerstspullen weer in hun dozen boven staan en alles weer opgeruimd en schoon is.
Ik heb er zelf gelukkig geen last van, ik houd juist van de onstuimige herfst/wintermaanden en de decembermaand met al zijn lichtjes en gezelligheid. Wel ben ik ook altijd weer blij als in januari de kerstspullen weer in hun dozen boven staan en alles weer opgeruimd en schoon is.