Vol darf wild brokjes
Vol darf wild brokjes
Heb een zakje ,,vol darf wild brokjes,, gekregen.
Diki krijgt nu bijna een jaar sanimed insect brokjes en doet het daar super op. (Vorig jaar behoorlijk bezig geweest naar voeding waar de ontlasting goed op is, toen een enorme maagdarm infectie en vervolgens op aanraden vd da de sanimed.)
Maar voor de trainng kocht ik gedroogde herte stukjes en zowaar dat verdraagt hij. Vervolgens gaan zoeken naar een brokje met hert en zonder aardappel, geloof me, dat is niet makkelijk. Kwam uit op darf vol brokje wild, daar zit hert en ree en gans in.
Ontlasting blijft er tot nu toe netjes op(klein handje per dag door de andere brokjes). Het enige jammere is dat het 30 procent eiwit is, vind ik erg hoog voor hondenvoeding.
Vers voeren doe ik niet, niemand kan mij daartoe overhalen.
Waarom niet op de insect brokjes houden, weet ik eigenIjk niet. Diki heeft geen mooi glimmend vachtje en dat wil ik zo graag. En een gezegde is toch, de gezondheid vd hond zie je in zijn glimmende vacht,
Misschien kan ik half om half doen, maalijd insectbrokjes en een maaltijd darf brokjes. Hij vindt beide erg lekker,
Adviezen zijn welkom. Enne aardappel is direct bagger ontlasting, zoete aardappel ook.
Diki krijgt nu bijna een jaar sanimed insect brokjes en doet het daar super op. (Vorig jaar behoorlijk bezig geweest naar voeding waar de ontlasting goed op is, toen een enorme maagdarm infectie en vervolgens op aanraden vd da de sanimed.)
Maar voor de trainng kocht ik gedroogde herte stukjes en zowaar dat verdraagt hij. Vervolgens gaan zoeken naar een brokje met hert en zonder aardappel, geloof me, dat is niet makkelijk. Kwam uit op darf vol brokje wild, daar zit hert en ree en gans in.
Ontlasting blijft er tot nu toe netjes op(klein handje per dag door de andere brokjes). Het enige jammere is dat het 30 procent eiwit is, vind ik erg hoog voor hondenvoeding.
Vers voeren doe ik niet, niemand kan mij daartoe overhalen.
Waarom niet op de insect brokjes houden, weet ik eigenIjk niet. Diki heeft geen mooi glimmend vachtje en dat wil ik zo graag. En een gezegde is toch, de gezondheid vd hond zie je in zijn glimmende vacht,
Misschien kan ik half om half doen, maalijd insectbrokjes en een maaltijd darf brokjes. Hij vindt beide erg lekker,
Adviezen zijn welkom. Enne aardappel is direct bagger ontlasting, zoete aardappel ook.
Re: Vol darf wild brokjes
Het valt soms echt niet mee om iets te vinden waar ze het goed op doen met allergieën.
Daisy krijgt nu kvv en in het weekend Celtic Connection salmon&trout, maar dat is niks voor jouw moppie want er zit zoete aardappel in.
Die darf brok klinkt goed, helaas van de gans want daar kan Daisy niet tegen. Het eiwit in de CC zit ook rond de 30% komt doordat er zo veel vis/vlees in zit. Dus ik zie het als iets positiefs zo lang er niet te veel plantaardige eiwitten (vaak opvulrommel zoals soja, erwten, mais e.d.) in zit.
Daisy krijgt nu kvv en in het weekend Celtic Connection salmon&trout, maar dat is niks voor jouw moppie want er zit zoete aardappel in.
Die darf brok klinkt goed, helaas van de gans want daar kan Daisy niet tegen. Het eiwit in de CC zit ook rond de 30% komt doordat er zo veel vis/vlees in zit. Dus ik zie het als iets positiefs zo lang er niet te veel plantaardige eiwitten (vaak opvulrommel zoals soja, erwten, mais e.d.) in zit.
Dank je. Ik heb vroeger, jaren 80, geleerd , een hond niet meer dan 21 procent eiwit. Ieder eiwit moet door het lichaam omgevormd worden tot een bruikbaar eiwit. En daarbij komen afvalstoffen vrij, zowel bij dierlijke als plantaardige eiwitten. Met dierlijk eiwit is dit makkelijker. Maar alle afvalstoffen moeten de nieren verwijderen uit het lichaam. Te hoog eiwit geeft huidklachten en nierproblemen bij lang gebruik. Maar in de tegenwoordige hondenvoeders zit soms wel 40 tot hoger percentage eiwit. Maar er zijn de laatste jaren volgens mijn da meer honden met nierproblemen. En in nierdieet zit dus weinig eiwit on de nieren niet te veel te belasten.
Kortom ik vind dit heel lastig.
Kortom ik vind dit heel lastig.
Is het ook, bij Daisy zijn de niertjes pas nog nagekeken (moest toch bloed geprikt worden) en die waren helemaal in orde gelukkig.
Het is ook lastig. Je wilt het beste voor ze, maar wat is het beste?
Zo eet Abigail als ze brokken krijgen eigenlijk alleen Royal Canin exigent...nou als er één brok is waar ik niet van hou dan is het dat merk wel. Ik zeg dus als ze dat krijgt (en dat is niet vaak haha) dat ze mcdonalds brokjes krijgt
Hier eten ze 99% van de tijd kvv, maar ook dat was een heel zoekwerk (grotendeels door Daisy haar allergieën) om iets te vinden waar ik echt vertrouwen in had.
Mocht ik een brok tegenkomen met een lager eiwitgehalte en goede samenstelling dan laat ik het je weten
Het is ook lastig. Je wilt het beste voor ze, maar wat is het beste?
Zo eet Abigail als ze brokken krijgen eigenlijk alleen Royal Canin exigent...nou als er één brok is waar ik niet van hou dan is het dat merk wel. Ik zeg dus als ze dat krijgt (en dat is niet vaak haha) dat ze mcdonalds brokjes krijgt
Hier eten ze 99% van de tijd kvv, maar ook dat was een heel zoekwerk (grotendeels door Daisy haar allergieën) om iets te vinden waar ik echt vertrouwen in had.
Mocht ik een brok tegenkomen met een lager eiwitgehalte en goede samenstelling dan laat ik het je weten
Vond gisteravond nog een interessant artikel over eiwitten en percentages op de site van dierenkliniek ermelo, feiten en fabels over voeding deel III. Linkjes plaatsen kan ik niet. Als iemand het kan, graag.
Hieruit blijkt dat percentage eiwit van 30 procent zeker kan. Daar ga ik met mijn vooroordelen van te veel eiwit.
Hieruit blijkt dat percentage eiwit van 30 procent zeker kan. Daar ga ik met mijn vooroordelen van te veel eiwit.
Link plaatsen:Ientje schreef: ↑06 okt 2019, 13:52Vond gisteravond nog een interessant artikel over eiwitten en percentages op de site van dierenkliniek ermelo, feiten en fabels over voeding deel III. Linkjes plaatsen kan ik niet. Als iemand het kan, graag.
KLIK met je linkermuisknop op de https in je browser, dan met rechts, klik op kopiëren met linker knop, klik vervolgens met rechts in je bericht en je ziet plakken verschijnen KLIK met linkerknop en je link staat er. OK KLAAR als je klaar bent met je bericht te schrijven.
Lijkt veel maar is het niet. Als het niet lukt hoor ik het wel.

Wow hij doet het......
Ik zou reactiies heel leuk vinden.
Ik zou reactiies heel leuk vinden.
bedankt voor de link Ientje
nu even vlug door gelezen
zal me er later nog een keer in verdiepen
nu even vlug door gelezen
zal me er later nog een keer in verdiepen

Ja een teveel aan eiwitten is niet goed en te weinig ook niet. Deze dierenarts zegt overigens dat het teveel aan eiwit als ze ouder worden (wat schadelijk voor de nieren kan zijn) niet is aangetoond dat het daadwerkelijk ook zo is. Interessant stukje. Thanks Ientje 

Klopt, maar wanneer is het te veel. Er staat ook in dat niet snel te veel gegeven wordt. Dus ik hoef mij niet neer zo spastisch ongerust te maken bij een wat goger eiwit percentage.
Diki krijgt nu een klein handje vd darf brokjes, heb vd fabrikant ook een proefzakje gehad. Gisteren een keer extra gepoept, maar ik zie wel vaak oprispingen, boeren zeg maar. Wat moet ik daar dan mee.
Diki krijgt nu een klein handje vd darf brokjes, heb vd fabrikant ook een proefzakje gehad. Gisteren een keer extra gepoept, maar ik zie wel vaak oprispingen, boeren zeg maar. Wat moet ik daar dan mee.
boeren …. geen ideeIentje schreef: ↑07 okt 2019, 18:08Klopt, maar wanneer is het te veel. Er staat ook in dat niet snel te veel gegeven wordt. Dus ik hoef mij niet neer zo spastisch ongerust te maken bij een wat goger eiwit percentage.
misschien door te gulzig eten
gaat het nog goed met de 2 soorten door elkaar ?

Ja, vandaag twee kleine handjes gegeven. Geen oprispingen merr gezien. 1 x klein drolletje vandaag.