Vanmiddag eitjes gebakken en de schillen aan de doggies aangeboden. Pepper en Cooper hebben lekker gesnackt. Twister niet, die liep er met een bocht omheen.
De mannen krijgen wekelijks een rauw ei, zonder schil. Heb wel eens geprobeerd met schil, maar daar trokken ze hun neus voor op. Nu het de schillen van mijn gebakken eitjes was, dachten ze daar anders over.
Er zit veel calcium in de schillen en is dus goed voor ze.
Eierschillen
Re: Eierschillen
Geef je ze zo de schillen? je maalt ze niet......Lise schreef: ↑30 okt 2023, 21:35Vanmiddag eitjes gebakken en de schillen aan de doggies aangeboden. Pepper en Cooper hebben lekker gesnackt. Twister niet, die liep er met een bocht omheen.
De mannen krijgen wekelijks een rauw ei, zonder schil. Heb wel eens geprobeerd met schil, maar daar trokken ze hun neus voor op. Nu het de schillen van mijn gebakken eitjes was, dachten ze daar anders over.
Er zit veel calcium in de schillen en is dus goed voor ze.

Goh vraag me ook af hoe je dat geeft
Hier alleen gekookt ei en haal dan zorgvuldig de schillen eraf
Hier alleen gekookt ei en haal dan zorgvuldig de schillen eraf

Ik geef de schillen zo. De mannen versnipperen en malen ze zelf.
Eierschillen schijnen ook goed voor mensen te zijn.
Eierschillen schijnen ook goed voor mensen te zijn.
Volgens mij gaat het hier om rauwe schillen? gekookte schillen zou ik niet geven, te nard en te scherp?
En zelf zou ik dus geen rauwe schillen eten ivm salmonella, daar hoeft een homd niet bang voor te zijn.
En zelf zou ik dus geen rauwe schillen eten ivm salmonella, daar hoeft een homd niet bang voor te zijn.
zal het ook eens proberen wanneer ik hier eitjes bak .

Hier krijgen ze wel een stukje gekookt ei(wit) maar geen schillen.