Hoeveel voeding per dag?
Re: Hoeveel voeding per dag?
Ze krijgen hier 100 gram vlees 's ochtends
Eind van de middag brokjes , gewicht weet ik niet , ooit afgewogen en dat paste in een klein maatje, geen keuken weegschaal meer dus gebruik dat maatje
Eind van de middag brokjes , gewicht weet ik niet , ooit afgewogen en dat paste in een klein maatje, geen keuken weegschaal meer dus gebruik dat maatje

Per hond :mrgreen: ? 100 gram en dan nog brokjes helemaal toppie.

Zyna s’morgens 50 gram Carnis brokjes, s’avonds 70 gr energique.
Luna s’morgens 50 gr carnis en s’avonds 130 gr energique
Luna s’morgens 50 gr carnis en s’avonds 130 gr energique

Zyna eet een stuk minder als de zeeuw. Luna op ongeveer hetzelfde als oompie. Ik denk steeds dat Karel teveel eten krijgt

-
Noa en Lindi
Lindi krijgt morgens 35 gram brokjes en eind van de middag 50 - 75gram vlees ( duck exelent) 
Wil, Noa
en Lindi
en Lisa 
Gewoon op gevoel, meestal een bakje vlees met wat brokken, die ze vaak laat liggen. Ze krijgt een keer eten s’avonds, ze is eigenlijk gewoon Molly na gaan doen. Gizmo is nooit een geweldige eter geweest. Meestal doen ze ook nog een wisseltruc met de etensbakken. Ach ze zien er goed uit.
Luca krijg een klein handjes brokken in de morgen en s’avonds een groot handje Luca eet niet zoveel

Shiva krijgt ongeveer 70gram brokken per dag
Juicy krijgt er ongeveer 60 gram per dag.
Alleen blijven ze te dik maar ze lopen ook wel minder nu
Juicy krijgt er ongeveer 60 gram per dag.
Alleen blijven ze te dik maar ze lopen ook wel minder nu

Balou en Lotus staan op dieetvoer, Balou voor maag/darm problemen en Lotus voor allergieën. Ze krijgen hun brokken afgewogen op een weegschaal precies voor hun gewicht en hierbij een klein beetje blik dieetvlees voor de lekker. Hun medicijnen krijgen ze in een stukje eendenworst van Wolf of the wilderness. Kat Nemo is hier gek op, bakjes kattenvlees blieft meneer niet of het moet van een wel heel exclusief merk zijn. Hierbij krijgen de honden hertenhuid en churpi om op te knagen.
-
Shih tzu bommel
Hoi hoi mijn shihtzu reu Bodhi is bijna 6 maanden.
Hij is gek op eten, net of hij aldoor honger heeft.
Hij weegt nu 6,3 of en krijgt 3 maaltijden per dag.
Hij krijgt smirgensv50 gr en smiddags 50 gram en savonds 50 gram vers vlees van farmfood.
Merk brokken royal Canin shihtzu puppy.
Is hij niet aan de zware kant vraag ik mij af?
Smorgens geeft hij nog wel eens over voor de maaltijd, misschien geen honger?
Wie kan mij raad geven?
Hartelijke groet bianca

Hij krijgt smirgensv50 gr en smiddags 50 gram en savonds 50 gram vers vlees van farmfood.
Wie kan mij raad geven?
Hartelijke groet bianca

Hoi.
In de ochtend overgeven voor het eten is een teken van een te lege maag en daardoor ,,gal,, spugen. Dit kan je voorkomen om voor het slapen gaan wat brokjes te geven.
Je geeft en vlees en brokjes?
Je kan voelen of je hondje te dik is, bij lichte druk aan de zijkant moet je met gemak de ribben kunnen voelen. Moet je behoorlijk stevig duwen en voel je in de verte een ritje dan is je hond aan de dikke kant, steken de ribben uit, dan is je hond aan de dunne kant,
Een andere manier.
Leg je hand vlak op de heupbeentjes van de hond, dus boven op de rug. Voel je deze botjes uitsteken en kan je je hand er tussen duwen, dan is je hond te dun.
Voel je de botjes en ligt je hand vlak op de rig, is je hond goed,
Voel je geen botjes en ligt je hand bol op de rug, is je hond te dik.
Volgende graad meter, de ruggengraat van je hond, ook die moet goed voelbaar zijn, maar niet als een aantal scherpe hobbels vlak onder het vel, dat is te dun. Voel je totaal geen ruggen graat, is je hond te dik.
Van vers voeren weet ik niets, ik geef brokjes. Wordt ze wat dikker, krijgt ze wat minder, wordt ze weer dunner, krijgt ze wat meer en zo kom je dan op een hoeveel heid waarop ze gelijk blijft,
In de ochtend overgeven voor het eten is een teken van een te lege maag en daardoor ,,gal,, spugen. Dit kan je voorkomen om voor het slapen gaan wat brokjes te geven.
Je geeft en vlees en brokjes?
Je kan voelen of je hondje te dik is, bij lichte druk aan de zijkant moet je met gemak de ribben kunnen voelen. Moet je behoorlijk stevig duwen en voel je in de verte een ritje dan is je hond aan de dikke kant, steken de ribben uit, dan is je hond aan de dunne kant,
Een andere manier.
Leg je hand vlak op de heupbeentjes van de hond, dus boven op de rug. Voel je deze botjes uitsteken en kan je je hand er tussen duwen, dan is je hond te dun.
Voel je de botjes en ligt je hand vlak op de rig, is je hond goed,
Voel je geen botjes en ligt je hand bol op de rug, is je hond te dik.
Volgende graad meter, de ruggengraat van je hond, ook die moet goed voelbaar zijn, maar niet als een aantal scherpe hobbels vlak onder het vel, dat is te dun. Voel je totaal geen ruggen graat, is je hond te dik.
Van vers voeren weet ik niets, ik geef brokjes. Wordt ze wat dikker, krijgt ze wat minder, wordt ze weer dunner, krijgt ze wat meer en zo kom je dan op een hoeveel heid waarop ze gelijk blijft,
-
Shih tzu bommel
Oke, bedankt voor de uitleg hier kan ik wel wat mee.
Ik voel zijn ribbetjes goed dus denk dat het wel goed zit.
Is jouw shihtzu ook zo'n schooier en veelvraat?
Ik voel zijn ribbetjes goed dus denk dat het wel goed zit.
Is jouw shihtzu ook zo'n schooier en veelvraat?
Zo te zien heb je een goede uitleg gekregen van Ientje
En ja ik heb 2 sjoe dames van 10 jaar en het lijkt wel of ze de hele dag wel kunnen eten maar daar beginnen we maar niet aan :lol:
Ze krijgen genoeg beweging en denk dat ze daarom redelijk op gewicht blijven , 8 kilo
En ja ik heb 2 sjoe dames van 10 jaar en het lijkt wel of ze de hele dag wel kunnen eten maar daar beginnen we maar niet aan :lol:
Ze krijgen genoeg beweging en denk dat ze daarom redelijk op gewicht blijven , 8 kilo

Diki is een Lhasa apso, 7 kg, en ze krijgt een dagelijkse hoeveelheid brokjes, niet meer en niet minder, verdeeld over de dag. Ook beloninkjes of koekjes tussen door komen uit haar brokjes.
En ja, ze eet heel erg graag.
En ja, ze eet heel erg graag.
-
Shih tzu bommel
Wat een leuke namen allemaal zeg 
Dat is prima zo de hoeveelheid eten. Een volgroeide en dat gaat snel shih tzu moet ongeveer 7 kilo wegen.Shih tzu bommel schreef: ↑25 aug 2021, 08:49Hoi hoi mijn shihtzu reu Bodhi is bijna 6 maanden.
Wie kan mij raad geven?
Hartelijke groet bianca
Fijn dat Bodhi ook vers krijgt super
Hahaha ShihTzu`s zijn erg van het eten hoor lekkerbekken zijn het soort levensmotto van ze eten eten eten

-
Shih tzu bommel
Bedankt voor je reactie,
Ja farmfood is super.
Hier zitten geen botjes door heen dus dat vindt ik fijn.
Het is er in pens en rund.
Ja farmfood is super.
Hier zitten geen botjes door heen dus dat vindt ik fijn.
Het is er in pens en rund.
Verwijder alleen maar heel snel die royal canin rommel.
Zr zijn veel betere brokken op de markt
Zr zijn veel betere brokken op de markt