Gedroogde kippenpootjes / teentjes

Goede voeding is belangrijk. Deel hier je ervaringen met verschillende soorten hondenvoer of vraag advies.
Plaats reactie
Butterfly

Gedroogde kippenpootjes / teentjes

Bericht door Butterfly » 07 mar 2020, 09:13

Hoi allemaal.

Ik heb een zakje van die gedroogde kippentenen /poten .
Weten jullie of een pup van 4 maanden en 1 week die al mag of moet ik daar mee wachten.
Het zijn niet die gepofte maar echt die gedroogde zeg maar ..

Corrie

Re: Gedroogde kippenpootjes / teentjes

Bericht door Corrie » 07 mar 2020, 10:32

ik heb eigenlijk geen idee
ze zijn niet superhard toch, mijn meiden krijgen ze ook maar niet toen ze nog zo jong waren
Billy heeft nog niet gewisseld denk ik :denken
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 07 mar 2020, 14:35

Oh ja dan gaat Billy eerdaags wisselen met 4 maanden. Ik weet niet met die kippenpootjes/teentjes, er moeten geen stukjes af kunnen komen hier kreeg karel ze ook niet dat hij zo jong was. Verder zou ik ook geen rundstaafjes aan raden veel te hard. Voor het wisselen is een klein kongetje ook ideaal vul je met wat zachts en dan gaan ze er vanzelf op bijten.
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 07 mar 2020, 15:08

Billy is daar nog te jong voor eerst moeten de tandjes gewissel zijn ander breken ze af.
Luca was 6 maanden voor die een hard kluifje kreeg
Afbeelding

Butterfly

Bericht door Butterfly » 07 mar 2020, 20:13

Ik was 3 weken geleden bij de dierenarts en hij was toen al aan het wisselen zei zij.

Maar ik doelde meer op het feit of zijn darmen het wel aankunnen zeg maar omdat het toch botjes en peesjes zijn...
Bang dat het iets kapot maakt van binnen of dat hij een mega verstopping krijgt bijvoorbeeld.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 07 mar 2020, 21:19

Butterfly schreef:
07 mar 2020, 20:13
Ik was 3 weken geleden bij de dierenarts en hij was toen al aan het wisselen zei zij.

Maar ik doelde meer op het feit of zijn darmen het wel aankunnen zeg maar omdat het toch botjes en peesjes zijn...
Bang dat het iets kapot maakt van binnen of dat hij een mega verstopping krijgt bijvoorbeeld.
Ik ben geen voorstander van deze snacks, net als alle harde kauwspullen. Het kan wel degelijk splinteren of ze slikken ineens een te groot stuk in. Hier een herder gehad die na het eten van zo`n kauwlap last van zijn darmen heeft gekregen. Er zaten allemaal hele stukken ervan in zijn darmen verteerde dus niet. En dat heb ik al meer gehoord. Roman hier van het forum geeft iets nieuws van Carnis shih tzu proof :)
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 08 mar 2020, 11:38

Jep, ik geef lam sticks van carnis.
Carnis heeft fijn spul voor de kleine rassen.
Afbeelding

Plaats reactie