Lotus is voor de helft natuurlijk sjoeMarga. schreef: ↑09 jul 2022, 07:40Knap hoor dat Diki jou zo goed helpt en tegenhoud als je over je grenzen gaat. Knappe hond, zeker voor zo'n uk.
Ik heb de ervaring dat kleine honden eigenwijzer en moeilijker trainbaan zijn als de groten. Er is natuurlijk wel verschil tussen de kleine rassen en de trainbaarheid er van, Balou kent de basiscommando's maar bij Lotus heb ik die er nooit in gekregen, veel te eigenwijs.
Hulphond autisme...
Re: Hulphond autisme...

Lotus is de eigenwijste hond die ik tot nu toe in mijn omgeving ken, wat had het wel niet geweest als ze helemaal sjoe was.Jo-Anne schreef: ↑10 jul 2022, 09:51Lotus is voor de helft natuurlijk sjoeMarga. schreef: ↑09 jul 2022, 07:40Knap hoor dat Diki jou zo goed helpt en tegenhoud als je over je grenzen gaat. Knappe hond, zeker voor zo'n uk.
Ik heb de ervaring dat kleine honden eigenwijzer en moeilijker trainbaan zijn als de groten. Er is natuurlijk wel verschil tussen de kleine rassen en de trainbaarheid er van, Balou kent de basiscommando's maar bij Lotus heb ik die er nooit in gekregen, veel te eigenwijs.maar die zijn helemaal niet eigenwijs of zo hoor ik denk weleens die hebben het uitgevonden
![]()
En daar is dan een geslaagde, goedgekeurde Diki.
Gisteren de eindtest. Het was ontspannen en super gezellig. Diki is er om mijn emoties, te reguleren, mijn paniek te voorkomen. Dat kan je niet op commando oproepen om te laten zien , dus vooral veel dingen de afgelopen maanden opgeschreven en die zijn doorgesproken, veel vragen beantwoord. . En ik had een stressperiode de laatste maanden en diki was er. Maar zo mooi. Gisteren toch even geëmotioneerd, ik, en pats, daar was diki, vanuit het niets, ze lag te relaxen op de bank, , mooier bewijs was er niet toch?
Ook als sociale hond moet ze kunnen, trekken, duwen en apporteren.
Dus, deur dicht doen, sok uittrekken en pennen en potlood opgeraapt en netjes naar mij toegebracht. Even wilde ze met de sok in haar bek onder de stoel kruipen, maar ze bedacht zich en kwam hem netjes afgeven,en zonder gat er in,
wel na een rondje door de kamer, ach ja. Ze heeft laten zien dat ze mijn sleutels, die ik vaak kwijt ben, keurig opzoekt en aanwijst, maar niet brengt. Ze brengt alles behalve de sleutels
Ze heeft gelijk haar nieuwe dienstkleding gekregen, een hesje zonder de L van leerling of les hoe je het wilt benoemen erop. En een bandana die ik op een tuigje vast kan maken.
Ook nog stukje buitengelopen, en speeltje gezocht die ik iets te ver in de struikjes had gegooid, diki heeft niet gezien waar ik het gooide, ze moest echt zoeken. Niet slim die struikjes want ze kwam vol met klittenballetjes terug. Overigens was dit gewoon even een spelletje ter ontspanning, de klittenballetjes zijn al verwijderd.
Na afloop, kreeg ik weer te horen dat we een goed team zijn, dat is zo een groot compliment,
Na toch ruim tweeënhalf uur, was ik kapot, diki gevloerd en hebben we heerlijk samen op de bank uitgerust.
Gisteren de eindtest. Het was ontspannen en super gezellig. Diki is er om mijn emoties, te reguleren, mijn paniek te voorkomen. Dat kan je niet op commando oproepen om te laten zien , dus vooral veel dingen de afgelopen maanden opgeschreven en die zijn doorgesproken, veel vragen beantwoord. . En ik had een stressperiode de laatste maanden en diki was er. Maar zo mooi. Gisteren toch even geëmotioneerd, ik, en pats, daar was diki, vanuit het niets, ze lag te relaxen op de bank, , mooier bewijs was er niet toch?
Ook als sociale hond moet ze kunnen, trekken, duwen en apporteren.
Dus, deur dicht doen, sok uittrekken en pennen en potlood opgeraapt en netjes naar mij toegebracht. Even wilde ze met de sok in haar bek onder de stoel kruipen, maar ze bedacht zich en kwam hem netjes afgeven,en zonder gat er in,
Ze heeft gelijk haar nieuwe dienstkleding gekregen, een hesje zonder de L van leerling of les hoe je het wilt benoemen erop. En een bandana die ik op een tuigje vast kan maken.
Ook nog stukje buitengelopen, en speeltje gezocht die ik iets te ver in de struikjes had gegooid, diki heeft niet gezien waar ik het gooide, ze moest echt zoeken. Niet slim die struikjes want ze kwam vol met klittenballetjes terug. Overigens was dit gewoon even een spelletje ter ontspanning, de klittenballetjes zijn al verwijderd.
Na afloop, kreeg ik weer te horen dat we een goed team zijn, dat is zo een groot compliment,
Na toch ruim tweeënhalf uur, was ik kapot, diki gevloerd en hebben we heerlijk samen op de bank uitgerust.
Dank jullie wel, wat leuk die fotoos , zo lief van jullie
en wat jullie er van gemaakt hebben dank je wel.
Zometeen gaan we naar het muntplein een gebakje kopen voor mijzelf en wat lekkers voor diki. Met nieuwe outfit,
en wat jullie er van gemaakt hebben dank je wel.
Zometeen gaan we naar het muntplein een gebakje kopen voor mijzelf en wat lekkers voor diki. Met nieuwe outfit,
-
Noa en Lindi
Gefeliciteerd Ientje en Diki, wat ontzettend goed gedaan, jullie tweetjes zijn een geweldig team!

Wil, Noa
en Lindi
en Lisa 
Dank jullie wel.
Gefeliciteerd Ientje en Diki, die diploma hebben jullie maar op zak, goed gedaan. 
Dank je wel Marga .
Twee weken geleden is diki getest voor de jaarlijkse goedkeuring voor hulphond, ze is ervoor geslaagd. Ik gaf aan moeite te hebben met grote winkels, als supermarkt of tuincentrum enzv.
As woensdag extra les om dit onder de knie te krijgen. Opleding was natuurlijk in corona tijd, dus dit gewoon amper gedaan,
Vanmiddag belde mijn vriendin of ik meeging naar tuincentrum met kerstmarkt, mooie oefening voor diki. Pfoehhhhh ze moet dat echt leren, ze sleurt mij mee, op,sommige punten bij stilstaan blijft ze netjes voor me staan.maar het was redelijk druk, wel goed te lopen, maar veel rammell karretjes. Daar had ik haar in kunnen zetten, maar ja, stonden plantjes in. Wel een heerlijke uurtje gehad, ik weet waar we woensdag aan moeten werken.
Op de parkeerplaats oliebollen gekocht
dus vanavond heb ik mijn eten klaar.
Wordt vervolgd, as. Woensdag, dan gaan we naar ikea en een hele grote dierenwinkel..
As woensdag extra les om dit onder de knie te krijgen. Opleding was natuurlijk in corona tijd, dus dit gewoon amper gedaan,
Vanmiddag belde mijn vriendin of ik meeging naar tuincentrum met kerstmarkt, mooie oefening voor diki. Pfoehhhhh ze moet dat echt leren, ze sleurt mij mee, op,sommige punten bij stilstaan blijft ze netjes voor me staan.maar het was redelijk druk, wel goed te lopen, maar veel rammell karretjes. Daar had ik haar in kunnen zetten, maar ja, stonden plantjes in. Wel een heerlijke uurtje gehad, ik weet waar we woensdag aan moeten werken.
Op de parkeerplaats oliebollen gekocht
Wordt vervolgd, as. Woensdag, dan gaan we naar ikea en een hele grote dierenwinkel..
Ohhh leuk Ientje , zijn jullie naar Intratuin geweest?
Geen leuke Kerstfoto van Diki gemaakt mis dat wel hoor ff struinen in tuincentra
Nog mooie planten gekocht?
Vind het knap hoor dat Diki daar rond kan lopen , haha er is zoveel te zien daarom trok ze je vast vooruit
Geen leuke Kerstfoto van Diki gemaakt mis dat wel hoor ff struinen in tuincentra
Nog mooie planten gekocht?
Vind het knap hoor dat Diki daar rond kan lopen , haha er is zoveel te zien daarom trok ze je vast vooruit

Twee kaapse viooltjes en een kaars en een paar oliebollen
We waren in Leersum, vraag me niet hoe het heet, geen intratuin, maar op het bord zag ik Leusden staan, dus misschien zat ik er met Leersum wel naast, verkeerd verstaan,
. Het was bijna een half uur rijden. Schijnt de grootste kerstmarkt te zijn in de buurt. Zelf had ik liever wat langer bij de kamerplanten gebleven. Ik zag iemand met een chinees lantaarntje in de kar, en die heb ik dus gemist in de winkel. De mijne is een beetje dood gegaan
Kerstspullen, het hoeft niet zo nodig voor mij, al zag ik een mooi kerstboompje in een pot. Maar 20 euro.....
We waren in Leersum, vraag me niet hoe het heet, geen intratuin, maar op het bord zag ik Leusden staan, dus misschien zat ik er met Leersum wel naast, verkeerd verstaan,
Kerstspullen, het hoeft niet zo nodig voor mij, al zag ik een mooi kerstboompje in een pot. Maar 20 euro.....
Even opgezocht, denk toch euroflor in leusden, maar dat kwam dus ook tevoorschijn toen ik tuincentrum leersum googlde
Ja Euroflor wordt wel vaak genoemd met mooie kerstafdeling
Kaapse viooltjes leuk , die had ik vroeger ook veel, dankbaar plantje
Kaapse viooltjes leuk , die had ik vroeger ook veel, dankbaar plantje

Ik vind de kleurtjes zo mooi. Makkelijk te stekken, blaadje in stukje snijden en een stukje in de grond steken, duurt wel heel erg lang.,maar leuk om te zien hoe het zich ontwikkelt.
We zijn weer thuis. Alleen de accessoires afdeling, maar rondgelopen. Diki was eerst aan het vliegen, van links naar rechts. Stil,stukje opgezocht, wat is het dan fijn dat je aanwijzingen krijgt. Lange lijn gegeven en even rondgelopen, binnen tien passen was ze bij me. Daarna de afdeling opgrgaan. Het was niet druk , diverse dingetjes gekocht, en diki deed het eigenlijk best heel goed, ze werd steeds rustiger. Mijn opdraxht voor de komende weken, een keer per week naar een grote winkel, als bv action.
Eenmaal thuis nog een parkje samen gelopen. En dat was ook weer goed. Geen hond die als een gek ging rennen om af te reageren, gewoon even snuffen, plassen en kijken of we naar huis gingen, want thuis is eten.
Heerlijke ochtend gehad en een nieuw bijschuif bijzettafeltje gekocht om aan te tekenen. Dat moet ik nog wel in elkaar zetten
Eenmaal thuis nog een parkje samen gelopen. En dat was ook weer goed. Geen hond die als een gek ging rennen om af te reageren, gewoon even snuffen, plassen en kijken of we naar huis gingen, want thuis is eten.
Heerlijke ochtend gehad en een nieuw bijschuif bijzettafeltje gekocht om aan te tekenen. Dat moet ik nog wel in elkaar zetten
Oh Corrie, ik,heb een kleine lidcactus gekocht, hoop dat hij net zo groot wordt als de jouwe, het is een rozerode.
Fijn dat jullie een fijne ochtend hebben gehad en dat Diki het best goed deed.
Ik vind het zo leuk wat jij allemaal met Diki doet. is goed voor baas en hond
.
Ik vind het zo leuk wat jij allemaal met Diki doet. is goed voor baas en hond