Hulphond autisme...

Heb je een nieuwe pup of is je hond veranderd in een oude brompot? Praat hier over gedrag en opvoeding.
Corrie

Re: Hulphond autisme...

Bericht door Corrie » 15 nov 2023, 15:54

Ientje schreef:
15 nov 2023, 13:12
Oh Corrie, ik,heb een kleine lidcactus gekocht, hoop dat hij net zo groot wordt als de jouwe, het is een rozerode.
Dacht al naar tuincentrum geweest en geen lidcactus gekocht
Hier begint ie ook weer

Toppers zijn Diki en jij , leuk hoor ff snuffelen bij Ikea

Afbeelding
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 15 nov 2023, 16:22

Dank jullie wel.

En vrijdag kan ik weer op stap. Voor iedereen neem ik pakjes aan, maar als er dan bij mij een pakje komt, gaat de pakketbezorger niet even bij de buren aanbellen. Dus ergens in nieuwegein ligt nu een pakje van me. Hopelijk hoor ik nog waar. Ben best wel beetje boos, buren beide kanten gewoon thuis en een buur kreeg zelfs een pakket.

Ientje

Bericht door Ientje » 15 nov 2023, 16:22

Mooi is hij weer Corrie.

Ientje

Bericht door Ientje » 15 nov 2023, 16:25

Afbeelding

Tussen de kaapse viooltjes. Ik hoop dat de knopjes uitkomen want het is niet goed ze met knopjes te verplaatsen geloof ik.

Truus

Bericht door Truus » 15 nov 2023, 16:40

Mooi Corrie en Ientje die plantjes
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 15 nov 2023, 19:12

Mooi kleurtje , idd het best op zelfde plek en kant laten staan
Er valt bij mij ook weleens wat af , 1x per week dompel ik de planten in emmertje , ik moet er mee naar de keuken
Krijg je dan geen bericht wanneer het ong bezorgd wordt , ja ik pak ook wel een wat aan
Er wordt heel wat geklaagd over bezorgen
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 17 nov 2023, 14:32

Even een update voor als jullie denken dat diki een wonderhond is. Vanmorgen op weg richting Corrie voor mijn pakje dat bij primera lag. Was ik net hier de wijk uit, de volgende wijk in, staat er een enorm hek, afgesloten voor fietsers en voetgangers. Geen enkele kans er langs te lopen,, dus een stuk terug en langs flats gelopen om een stuk verder uit te komen voor ik de weg over kon steken. Tja toen wist ik de weg niet, wel de richting, maar dan ga ik stressen. Diki was giga vervelend, trekken, rukken, van links naar rechts, vlak voor mijn voeten en op een haar na viel ik over haar, kon haar nog net in haar tuigje pakken en opzij zetten, piep zei ze. :cry Nou ja beter dan 65 kilo op je lijfje dacht ik. Maar voelde me er niet fijn mee. We gingen weer verder, trek, trek trek, ohhhhh.
Wat had ik moeten doen. Daar denk ik dan later aan, even stilstaan, rustig ademhalen, rondkijken, waar moest ik heen. Liep zowat te janken, want nergens was dat winkelcentrum te zien. Ik liep maar straat in straat uit. Uiteindelijke kwam ik iemand tegen en die wees me hoe ik er moest komen. Stress weg, diki rustig. In het winkelcentrum, ja dat ken ik wel, rust, ze liep keurig naast me, ben zelfs de Jumbo nog even in geweest, niet de kast gezien met houdbaarheidsspulletjes :ffedenken . Voorbeeldig hondje. Pakje gehaald en mezelf bij de bakker getrakteerd op een kersenkoek, een voor vandaag en een voor morgen,.
Wat een ellende. Normaal,loop ik er 25 minuten over, nu heen drie kwartier en terug 30 minuten. Diki kan daar normaal lekkere stukken los lopen (mag niet ik weet het Corrie :gniffel ), nu alleen door de woonwijk en aan de lijn.

Lise

Bericht door Lise » 17 nov 2023, 17:39

Ientje schreef:
17 nov 2023, 14:32
Even een update voor als jullie denken dat diki een wonderhond is. Vanmorgen op weg richting Corrie voor mijn pakje dat bij primera lag. Was ik net hier de wijk uit, de volgende wijk in, staat er een enorm hek, afgesloten voor fietsers en voetgangers. Geen enkele kans er langs te lopen,, dus een stuk terug en langs flats gelopen om een stuk verder uit te komen voor ik de weg over kon steken. Tja toen wist ik de weg niet, wel de richting, maar dan ga ik stressen. Diki was giga vervelend, trekken, rukken, van links naar rechts, vlak voor mijn voeten en op een haar na viel ik over haar, kon haar nog net in haar tuigje pakken en opzij zetten, piep zei ze. :cry Nou ja beter dan 65 kilo op je lijfje dacht ik. Maar voelde me er niet fijn mee. We gingen weer verder, trek, trek trek, ohhhhh.
Wat had ik moeten doen. Daar denk ik dan later aan, even stilstaan, rustig ademhalen, rondkijken, waar moest ik heen. Liep zowat te janken, want nergens was dat winkelcentrum te zien. Ik liep maar straat in straat uit. Uiteindelijke kwam ik iemand tegen en die wees me hoe ik er moest komen. Stress weg, diki rustig. In het winkelcentrum, ja dat ken ik wel, rust, ze liep keurig naast me, ben zelfs de Jumbo nog even in geweest, niet de kast gezien met houdbaarheidsspulletjes :ffedenken . Voorbeeldig hondje. Pakje gehaald en mezelf bij de bakker getrakteerd op een kersenkoek, een voor vandaag en een voor morgen,.
Wat een ellende. Normaal,loop ik er 25 minuten over, nu heen drie kwartier en terug 30 minuten. Diki kan daar normaal lekkere stukken los lopen (mag niet ik weet het Corrie :gniffel ), nu alleen door de woonwijk en aan de lijn.
Jullie hebben in ieder geval een flinke wandeling gemaakt. Was wel geenfijne wandeling, maar wel kilometers gemaakt.
Diki heeft jouw stress opgepakt en was even niet in vorm om jou tot rust te brengen.

Ientje

Bericht door Ientje » 17 nov 2023, 19:47

Zeker weten, heel eind was net. En vanmiddag nog een half uur een parkje, dat diki lekker los kon en haar eigen gangetje.

Corrie

Bericht door Corrie » 17 nov 2023, 21:06

jeetje Ientje, moest je nou helemaal hier naar toe voor je pakketje :surprised
tja jij gestresst dan Diki ook :loveheart
je had best ff kunnen komen buurten bij me
die kast(bak)met laatste houdbaarheids datum staat achter in tegenover de diepvries en eventueel met kratten brood ernaast
maar je hebt jezelf wel lekker verwend :gniffel
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 18 nov 2023, 08:48

Corrie schreef:
17 nov 2023, 21:06
jeetje Ientje, moest je nou helemaal hier naar toe voor je pakketje :surprised
tja jij gestresst dan Diki ook :loveheart
je had best ff kunnen komen buurten bij me
die kast(bak)met laatste houdbaarheids datum staat achter in tegenover de diepvries en eventueel met kratten brood ernaast
maar je hebt jezelf wel lekker verwend :gniffel
Ja, was gezellig geweest, even uitrusten ook voor mij. En ja, vanavond een kersenkoek, jammie. Ah zover ben ik de jumbo niet ingeweest. Even een rondje in de winkel gelopen, voor mij is dat een uitdaging :lol

Ientje

Bericht door Ientje » 17 sep 2024, 12:54

Lang hier niets geschreven.. :ffedenken :gniffel
Morgen de jaarlijkse test voor Diki. Ik ben er zelfs een beetje zenuwachtig voor.
Morgenavond laat ik weten of het goed is gegaan.

Ientje

Bericht door Ientje » 17 sep 2024, 13:01

Even voor jullie idee. Ik ben fanatiek bezig met een schriftelijke cursus. Te fanatiek en als ik dan te lang in een houding zit griipt Diki in. (Ik word dan straaalmisselijk omdat er te weinig bloed, dus zuurstof naar mijn hoofd gaat.)

Dus dat ziet er dan zo uit. Bom bovenop mij springen en op mijn les en schrift. Dan moet ik het naast me neer leggen, en gaat ze daarop liggen. Ruim ik het op dan pas gaat ze weer rustig op haar eigen plekje liggen.

Dit was afgelopen zondag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 18 sep 2024, 08:26

Geweldig dit! :zonkiss

Way to go Diki :super :plus1

en wat een :cool: heb je gemaakt ervan zo leuk om te zien dat ze je zo helpt op deze manier.

Wat voor cursus doe je ?
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 18 sep 2024, 09:20

Jo-Anne schreef:
18 sep 2024, 08:26
Geweldig dit! :zonkiss

Way to go Diki :super :plus1

en wat een :cool: heb je gemaakt ervan zo leuk om te zien dat ze je zo helpt op deze manier.

Wat voor cursus doe je ?

LAtijn voor beginners, bij de nha. En het is pittig maar zo leuk, allemaal,puzzeltjes zijn het die vertaald moeten worden en domweg woordjes leren,

Corrie

Bericht door Corrie » 18 sep 2024, 10:27

Geweldige foto's van Diki :klapklap wat doet ze het goed jou zo te helpen :loveheart
Cursus Latijn :surprised wat goed van jou :goedzo
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 18 sep 2024, 11:05

Ze is een schatje en te lief.zijn jullie honden ook zo zachtaardig?
Hier in het park loopt een boomer. En die vreet iedere hond op. Diki wordt vaak met dat hondje verward. En dat snap ik niet, alleen de kleur en formaat zijn hetzelfde. Maar de kop is heel anders met uitstekende ondertanden en enorme rode traansttepen met klonters.. Diki zal nooit van zich af snauwen.,
Wat doen jullie honden?

Ientje

Bericht door Ientje » 18 sep 2024, 12:40

In afwachting vd trainer die komt kijken hoe Diki het doet, duimen jullie voor ons?

Ientje

Bericht door Ientje » 18 sep 2024, 16:32

En alles is goed gegaan. Zelfs nog in de supermarkt geweest en goede tips gekregen.

Corrie

Bericht door Corrie » 18 sep 2024, 19:24

Ientje schreef:
18 sep 2024, 16:32
En alles is goed gegaan. Zelfs nog in de supermarkt geweest en goede tips gekregen.
Had niet anders verwacht , een echt team zijn jullie :super
Afbeelding

Plaats reactie